szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szezon közeledtével többen vesznek fagylaltot, emiatt megnő a kereslet a franchise-hálózatok iránt. Franchise-körkép, árakkal.

Franchise-átvevőit keresi a magyar piacon az olasz Yogurtlandia is. A franchise szerződést öt évre kötik, egy egységet a legalább 7500 fős településeken lehet nyitni. A mesterfranchise díja 8,4 millió forint, az üzlet kialakításáé pedig 140 millió forint körül van.  A hálózatnak eddig 55 üzlete van többek között Svédországban, Angliában, Németországban, Franciaországban, Belgiumban, Olaszországban. Keresi még magyarországi mesterfranchise partnerét az amerikai Nexcen csoport tagja, a Maggie Moo’s mellett a Gelateria la Gondola fagylaltozó is. Ez utóbbi belépési díja 5,6 millió forint, minimális beruházáshoz pedig legalább ennek a duplája szükséges.

Magyarországon jelen van még Yogen Früz fagylalthálózat, melynek több mint 1100 üzlete van a világ 20 országában. A Haagen-Dazs franchise-hálózatként 2007-ben alig két éve lépett a magyar piacra, amikor is az Aréna Plázában nyitottak üzletet, a fagylaltfajta a világ 55 országában kapható. Új hálózat a magyar franchise-piacon a gyulai Cadeau Bonbon Manufaktúra, ahol a termékek előállításánál mellőzik a tartósítószerek használatát. 2004 óta üzemeltetik a Százéves Cukrászdát, ahol a választéknak fontos részét képezik a kézi készítésű bonbonok. Az első Cadeau Csokoládé üzletet pedig Budapest szívében, a Veres Pálné utcában 2007-ben nyitották meg.

Forrás: http://franchiseportal.hu/

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Franchise hálózatok sikere és a piaci sajátosságok

A franchise-rendszereknél szigorúan szabályozzák az arculati elemeket, részletesen meghatározzák az értékesítendő termékeket, szolgáltatásokat , és még sorolhatnánk a hálózat adta kötöttségeket. Célszerű hallgatni a franchise-partnerekre, hogyan javítanának egyes szolgáltatásokon, miként alkalmazkodnának a helyi piac adottságaihoz.

hvg.hu Vállalkozás

Franchise-hálózatok: a válság ellenére pozitív a mérleg

A tavalyi év második felétől, az egész világon robbanásszerűen végigsöprő gazdasági válság természetesen hatott a franchise-vállalkozások működésére is. Számos hálózat nem, vagy csak rendkívüli erőfeszítések mellett teljesítette az idei tervet, de több olyan hálózat is van, amely a meglévő átvevőire koncentrálva, felfüggesztette bővítési szándékát. Ennek ellenére az egész évet tekintve így is pozitív a mérleg