Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a12d23da-14a2-4c49-af28-937de8585c29","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Sulyok Tamás köztársasági elnök nem hagyta szó nélkül, hogy a HVG publicistája, Tóta W. Árpád szatyor fingnak nevezte. És persze nem lehet úgy beszélni mostanában az államfőről, hogy ne kerülne szóba a logója. Tény, jár is a megkülönböztető jelzés egy olyan kemény dolgozó influenszernek, mint Sulyok Tamás. Aki nem hiszi, nem kell utánajárnia, ugyanis Ceglédi Zoltán szépen csokorba szedte a legjobb elnöki posztokat: vannak idézetek, lábképek, borsófőzelék is, sőt, még azt is megörökítették, ahogyan Sulyok Tamás kipróbálja a suttyantós-pukkantósat. ","shortLead":"Sulyok Tamás köztársasági elnök nem hagyta szó nélkül, hogy a HVG publicistája, Tóta W. Árpád szatyor fingnak nevezte...","id":"20250426_duma-aktual-sulyok-tamas-koztarsasagi-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a12d23da-14a2-4c49-af28-937de8585c29.jpg","index":0,"item":"bdfdf5ab-e7f8-4d36-aa59-44c5b3c6b80e","keywords":null,"link":"/360/20250426_duma-aktual-sulyok-tamas-koztarsasagi-elnok","timestamp":"2025. április. 26. 18:30","title":"A Sándor-palotában dolgozik az ország egyik legsokoldalúbb influenszere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5677f484-0b59-40af-a092-6191b8dc25f9","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Május 8-án lesz a Magyar Fagylalt Napja.","shortLead":"Május 8-án lesz a Magyar Fagylalt Napja.","id":"20250426_Hamarosan-felaron-fagyizhatunk-egy-napig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5677f484-0b59-40af-a092-6191b8dc25f9.jpg","index":0,"item":"0a8cf22a-c730-4deb-8d86-0dbfc6f38056","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250426_Hamarosan-felaron-fagyizhatunk-egy-napig","timestamp":"2025. április. 26. 18:12","title":"Hamarosan féláron fagyizhatunk egy napig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11b32cfe-8c90-4361-92d9-5a9b4ed1cbe8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kenyeres Bálint rövidfilmje, a No.3 (The Spectacle) egy fiatal roma fiúról szól, aki egyedülálló képessége miatt egy tévéműsor révén hirtelen a reflektorfénybe kerül. Két nap alatt forgatták le idén január végén, Monoron, független finanszírozásból.","shortLead":"Kenyeres Bálint rövidfilmje, a No.3 (The Spectacle) egy fiatal roma fiúról szól, aki egyedülálló képessége miatt...","id":"20250425_Cannes-filmfesztival-magyar-film-Kenyeres-Balint-No3-The-Spectacle-rovidfilm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11b32cfe-8c90-4361-92d9-5a9b4ed1cbe8.jpg","index":0,"item":"8c056585-c28e-4e16-8390-3ed4acec2915","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Cannes-filmfesztival-magyar-film-Kenyeres-Balint-No3-The-Spectacle-rovidfilm","timestamp":"2025. április. 25. 13:30","title":"Magyar rövidfilm is versenyez Cannes-ban az Arany Pálmáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11659ace-d3e4-432b-b9cb-57b6869b8c1d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"További négy magyar szerepelt a viadalon.","shortLead":"További négy magyar szerepelt a viadalon.","id":"20250426_Gulyas-Michelle-aranyermet-nyert-a-budapesti-vilagkupan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11659ace-d3e4-432b-b9cb-57b6869b8c1d.jpg","index":0,"item":"9b4f0487-089b-4c85-8043-3e29b32a4d69","keywords":null,"link":"/sport/20250426_Gulyas-Michelle-aranyermet-nyert-a-budapesti-vilagkupan","timestamp":"2025. április. 26. 15:24","title":"Gulyás Michelle aranyérmet nyert a budapesti világkupán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bed95b6-da53-492a-8ccf-ceda73bcb965","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az USA alkotmánya ugyan tiltja, hogy valaki harmadszorra is betöltse az elnöki hivatalt, ám Trump szerint ezt a korlátozást meg lehet kerülni.","shortLead":"Az USA alkotmánya ugyan tiltja, hogy valaki harmadszorra is betöltse az elnöki hivatalt, ám Trump szerint ezt...","id":"20250425_trump-2028-webshop-usa-alkotmany-elnokvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bed95b6-da53-492a-8ccf-ceda73bcb965.jpg","index":0,"item":"decdde3a-7d83-4190-a076-8eee7e25c410","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_trump-2028-webshop-usa-alkotmany-elnokvalasztas","timestamp":"2025. április. 25. 13:04","title":"Bár nem is indulhat, mégis árulják már a „Trump 2028”-feliratú pólókat az elnök webshopjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58f784a4-1d7a-4364-ada3-ab6a142ec2d2","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Tudósként ment oda, hogy megfigyelje őket, ám végül a vadállatok anyjává és a falka részévé vált. Simona Kossak az állatok társaságában olyasmit talált meg, amit az emberek közt addig sosem. Mesébe illő történetéről film készült, amelyet a jelenleg zajló Lengyel Filmtavaszon hazánkban is bemutatnak.","shortLead":"Tudósként ment oda, hogy megfigyelje őket, ám végül a vadállatok anyjává és a falka részévé vált. Simona Kossak...","id":"20250426_simona-kossak-Az-allatokkal-suttogo-boszorkany-aki-vedelmebe-vette-az-utolso-europai-oserdot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58f784a4-1d7a-4364-ada3-ab6a142ec2d2.jpg","index":0,"item":"49007dab-d06e-43fc-adc0-62eea5e1b49b","keywords":null,"link":"/kultura/20250426_simona-kossak-Az-allatokkal-suttogo-boszorkany-aki-vedelmebe-vette-az-utolso-europai-oserdot","timestamp":"2025. április. 26. 18:00","title":"Az állatokkal suttogó boszorkány, aki védelmébe vette az utolsó európai őserdőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fb1437c-0fb0-46f5-8bd6-5b8675b4f855","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az év vége felé jelenhet meg a Xiaomi 16, a kínai gyártó újabb okostelefonja, és ha igazak a vele kapcsolatos híresztelések, akkor elképesztően nagy kapacitású akkumulátor kerülhet bele, ami azt (is) jelenti, hogy akár két napon keresztül videostreamelhetünk egy feltöltéssel.","shortLead":"Az év vége felé jelenhet meg a Xiaomi 16, a kínai gyártó újabb okostelefonja, és ha igazak a vele kapcsolatos...","id":"20250426_xiaomi-16-7000-mah-akkumulator-hosszu-uzemido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fb1437c-0fb0-46f5-8bd6-5b8675b4f855.jpg","index":0,"item":"d378bff9-fd2e-4570-9b75-ab7697e352b8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250426_xiaomi-16-7000-mah-akkumulator-hosszu-uzemido","timestamp":"2025. április. 26. 12:03","title":"Ilyen még nem volt: 7000 mAh-s akkumulátorral jöhet a Xiaomi következő okostelefonja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77db7e4d-b20c-40af-9427-8b01c4530e32","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"kkv","description":"Csányi Péter vette át Csányi Sándor helyét az OTP vezérigazgatói székében, utóbbi megtartotta az elnöki pozíciót. Elmondása szerint a politikai kapcsolattartásra szeretne koncentrálni, de nem Magyarországon, és a nemzetközi futball is szerepet játszott a döntésben.","shortLead":"Csányi Péter vette át Csányi Sándor helyét az OTP vezérigazgatói székében, utóbbi megtartotta az elnöki pozíciót...","id":"20250425_csanyi-sandor-csanyi-peter-otp-bank-kozgyules-sajtotajekoztato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77db7e4d-b20c-40af-9427-8b01c4530e32.jpg","index":0,"item":"0c9598a7-1cd0-4e5f-a85e-306d1ec4be16","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_csanyi-sandor-csanyi-peter-otp-bank-kozgyules-sajtotajekoztato","timestamp":"2025. április. 25. 14:35","title":"„Mondjanak egy jobbat, akinek átadhattam volna” – Csányi Sándor fia vezérigazgatói kinevezéséről nyilatkozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mit kell pontosan tennünk, illetve milyen lehetőségeink vannak egy webáruház indításakor? Öt pontban a legfontosabb lépések.
Általánosságban elmondható, hogy azon termékek értékesíthetőek hatékonyan az interneten, melyek viszonylag alacsony értékűek (így alacsony a vásárlással járó kockázat) és melyek viszonylag kevés információ átadását igénylik (azaz egy lépésben, Interneten keresztül is átadható minden fontosabb információ a vevőnek). Jó módszer lehet a webáruházon keresztüli értékesíthetőség eldöntésére, hogy szoktuk-e az adott terméket boltban, eladói segítség nélkül vásárolni, vagy főleg személyes eladással történik az adott termékkör értékesítése.
Ezalól kivétel lehet, ha egy B2B (business-to-business) webáruházat indítunk, azaz meglévő partnereink/viszonteladóink számára biztosítunk egy internetes rendelési lehetőséget – ők ugyanis nem először vásárolnak tőlünk, így vélhetően már ismerik a termékeinket. Azok számára, akiknek még nyitott, hogy mit is szeretnének webáruházon keresztül árusítani, látható itt egy lista az interneten legjobban menő termékkörökről (NRC E-commerce Trend Report, 2009):
1. Könyv 2. Meleg étel 3. Hardver 4. CD/DVD 5. Ruhanemű 6. Szórakoztató elektronikai cikk 7. Mobiltelefon, tartozék 8. Kozmetikai termék 9. Játék (nem számítógépes) 10. Táplálékkiegészítő, vitamin
2. Válasszunk hozzá domain nevet
A jó domain név választás komoly szerepet játszhat későbbi sikerünkben. A fő kérdés általában az, hogy a cégnevünket/márkanevünket szerepeltessük a domain névben vagy inkább a termékkörünket, a webáruházunk pozicionálását igyekezzünk hangsúlyozni.
Kezdő vállalkozásként (gyenge márkanévvel) érdemes olyan domaint választani, amely tükrözi az általunk árult termékkört. Ez komoly segítséget nyújthat kezdetben, sokkal könnyebb lesz a webáruházunkat hirdetni (pl. a keresőkben is sokkal jobb helyen fog majd szerepelni a domain névben szereplő kifejezésre). Ha már a márkánk (cégnevünk) a célpiacunk szemében jól ismert, akkor viszont bátran választhatunk márka-orientált domain nevet is.
3. Válasszunk hozzá webáruház rendszert
Négy fő lehetőségünk van az interneten történő árusításra, ezek költség szerint növekvő sorrendben: 1. internetes plázák, 2. dobozos webáruházak, 3. egyedileg testreszabott webáruházak és 4. egyedi fejlesztésű webáruházak. Az internetes plázák gyakorlatilag mások által üzemeltetett webáruházak, akik mások termékeit árusítják jutalékért/havidíjért cserébe. Mivel ezek a webáruházak általában elég sok eladó elég sok termékét árulják, ezért a mi termékeinkre viszonylag kevés hangsúly esik, és ilyenkor nem nagyon van lehetőségünk, hogy elősegítsük a termékeink forgalmát (ez utóbbi leginkább az adott pláza forgalmától függ, ami viszont magyar szinten általában elég alacsony).
A plázáknál komolyabb megoldást képviselnek a dobozos webáruházak, ahol egy előre lefejlesztett szoftvert veszünk meg, és tölthetjük fel termékekkel. Előnye a plázához képest, hogy ez már saját domain név alatt tud futni, és önálló marketing alkalmazását biztosítja számunkra. Hátránya viszont, hogy ezen rendszerek általában – programozói tudás nélkül – igen kis mértékben testreszabhatóak, így termékkörtől és célpiactól függetlenül azonos módon működnek, és standard a kinézetük is.
Ez utóbbi problémát küszöbölik ki az egyedileg testreszabott webáruházak, melyek szintén egy kész webáruház-rendszerre épülnek, viszont ezen rendszert az adott termékkörhöz és célpiachoz igazítják, mind tartalmilag, mind formailag, ezáltal teljes mértékben egyedi megjelenés adható számukra. Mivel egy ilyen webáruház beüzemelésével nem kevés emberi munka is van, ezért ezen rendszerek általában drágábbak, mint a dobozos webáruházak, viszont cserébe jóval hatékonyabban képesek a termékeinket eladni a potenciális vásárlóknak, mint a testreszabás nélküli dobozos webáruházak.
Végül a legdrágább megoldást az egyedi fejlesztésű webáruházak jelentik, ahol a vevői igények alapján gyakorlatilag „nulláról” építi fel a fejlesztő cég a rendszert. Mivel egy középszintű (dobozos áruház szintjén lévő) rendszer felépítése is már több ezer munkaóránál kezdődik, ezért ezen rendszereket elsősorban a multik, vagy legfeljebb a KKV-k felső harmada engedheti meg magának.
4. Töltsük fel tartalommal!
Ha az értékesítő rendszerünk rendelkezésre áll, akkor kezdődik a munka ránk eső része: a webáruházat fel kell tölteni tartalommal. A leggyakrabban használt (szükséges) tartalmak egy webáruházban a következők:
Kategóriák: A kategóriák a webáruház lelke, egy jó kategorizálás fél siker. Minél több termékünk van, annál fontosabb, hogy okosan alakítsuk ki a kategóriákat, és ezáltal elősegítsük vásárlóink számára a nekik való termékek megtalálását.
Termékek: A termék adatbázis felépítése általában nem gyerekjáték, minél több termék van, annál nagyobb feladat. Minden termékhez érdemes minimum egy darab jó minőségű képet szerezni (amit jó esetben kapunk a gyártótól/nagykertől, rossz esetben nekünk kell fényképezni), plusz írni legalább egy pár soros leírást, hogy miért érdemes az adott terméket megvenni. Ha a termékkörünk olyan, hogy egy termékhez sok információtkell megadni (pl. hardware), akkor pláne komoly munka a termék-információk összegyűjtése.
Szöveges tartalmak: Jogilag is kötelező néhány szöveges tartalmat megírni a webáruházunkra (pl. vásárlási feltételek, adatvédelmi nyilatkozat, cégadatok, stb.), de ezen felül termékkörtől és célpiactól függően érdemes lehet egyéb információkat is a vásárlók rendelkezésére bocsájtani (GYIK, használati útmutató, garancia, stb.). Gondoljuk át, hogy milyen kérdések merülhetnek fel a vásárlókban, és próbáljuk ezeket előre megválaszolni.
Emailek: Egy jó webáruház rendszer automatizáltan kommunikál a vásárlókkal, és küld egy automatikus üzenetet a vásárlóknak minden vásárláskor, regisztrációkor, vagy ha mondjuk postára adtuk a csomagját. Érdemes ezen szövegeket is minél „vevőbarátabban” megírni.
5. Kezdjük el hirdetni
Sokan azt hiszik, hogy egy kész, tartalommal feltöltött webáruház már a munka végét jelenti, holott ez mindössze az előfeltétele volt az internetes eladásoknak. A munka oroszlánrésze még most következik: erre a webáruházra látogatókat kell szerezni, hiszen, ha nincs aki megnézze az ajánlatainkat, akkor vásárolni sem fognak. Egy webáruház olyan, mint egy eldugott pincehelyiségben lévő bolt – ha nem segítünk az embereknek megtalálni (ha nem szerzünk látogatókat), senki nem fog nálunk vásárolni. Látogatókat pedig marketinggel tudunk szerezni.
Szerencsére számos megbízhatóan és költséghatékonyan működő online marketing eszköz áll a rendelkezésünkre, melyek közül a keresőoptimalizáció és a fizetett keresőhirdetések jelentik a két talán leghatékonyabb eszközt. Az online marketing eszközök nagy előnye a hagyományos, offline hirdetésekkel szemben, hogy rendkívül jól mérhetőek, így szinte azonnal kiderül, ha egyik- vagy másik eszköz nem nekünk való.