szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A változó gazdasági körülményekre a Starbucks új hálózat indításával reagál. Elhagyva a Starbucks nevet, visszahozva a régi kávéházak hangulatát, behozza az alkohol fogyasztást egységeibe, bor és sör kínálattal és élő zenével jelenik meg az új kávézókban.

A washingtoni Seattle-ben már megnyílt az első kávézó 15th Avenue Coffe and Tea néven. Még két kávézó nyitását tervezik a közeljövőben, ugyancsak a nyugati parton, elsőként itt tesztelve az új koncepciót. Eleinte mintegy fél tucat bor és sör kínálatot terveznek a kávézókban, melynek ára 4 és 7 dollár között mozog.
 
Az új hálózat semmiképp nem akarja, hogy a fogyasztók a Starbuckshoz kapcsolódó magas kategóriájú besorolással azonosítsák, ezért külsőleg sem hasonlít a Starbucks kávézókra, és a jól ismert logo használata is elmarad. Más tengerentúli hálózatok is döntöttek a névváltoztatás mellett a krízis hatására, talán ez motiválta a Starbucks hálózatot is egy új név, új image bevezetésére, minél szélesebb fogyasztói kör megcélzására.
 
A Starbucks amely még idén március végén 16.682 egységgel rendelkezett, már 507 egységet bezárt az Egyesült Államokban és 64-et külföldön, további 800 bezárását tervezi az Államokban és ezentúl 161 kerül erre sorsra a világ többi részén. Jelenleg 9104 tartozik a Starbuckshoz, a többi kávézót licensz tulajdonosok üzemeltetik. Az elmúlt hónapokban a munkanélküliség növekedésének hatására, tovább csökkent a kávézók forgalma az Egyesült Államokban a Starbucks kávézókban.
 
www.franchiseportal.hu
 
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Tíz kérdés, 5 szempont, 8 buktató franchise-hálózat kiválasztásánál

A világon évente több százezer vállalkozást indítanak útjára, ezek részben új, más részről átvett vagy újraindított üzletek. A nagy franchise-hagyományokkal rendelkező Egyesült Államokban általában az indulást követő öt éven belül a függetlenek 70 százaléka tönkremegy, viszont a franchise-átvevőknek mindössze 7-8 százaléka kényszerül üzlete bezárására, írja a Mai Piac.

hvg.hu Vállalkozás

Franchise-hálózatok: a válság ellenére pozitív a mérleg

A tavalyi év második felétől, az egész világon robbanásszerűen végigsöprő gazdasági válság természetesen hatott a franchise-vállalkozások működésére is. Számos hálózat nem, vagy csak rendkívüli erőfeszítések mellett teljesítette az idei tervet, de több olyan hálózat is van, amely a meglévő átvevőire koncentrálva, felfüggesztette bővítési szándékát. Ennek ellenére az egész évet tekintve így is pozitív a mérleg

hvg.hu Vállalkozás

Franchise hálózatok sikere és a piaci sajátosságok

A franchise-rendszereknél szigorúan szabályozzák az arculati elemeket, részletesen meghatározzák az értékesítendő termékeket, szolgáltatásokat , és még sorolhatnánk a hálózat adta kötöttségeket. Célszerű hallgatni a franchise-partnerekre, hogyan javítanának egyes szolgáltatásokon, miként alkalmazkodnának a helyi piac adottságaihoz.