Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"„A befektetési termékek és a decentralizált pénzügyek felé mozdulunk el” – ígéri a Trump Media vezérigazgatója. A Trump Media Truth.Fi néven fintech márkát kíván indítani. A lépések jelentős összeférhetetlenségi aggályokat vetnek fel.","shortLead":"„A befektetési termékek és a decentralizált pénzügyek felé mozdulunk el” – ígéri a Trump Media vezérigazgatója. A Trump...","id":"20250129_A-Truth-Social-tulajdonosa-a-Trump-Media-kriptovalutakba-valo-befekteteseket-tervez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6.jpg","index":0,"item":"47b323a4-4b0a-4e62-8520-2a1ae4b41cb2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_A-Truth-Social-tulajdonosa-a-Trump-Media-kriptovalutakba-valo-befekteteseket-tervez","timestamp":"2025. január. 29. 21:22","title":"A Truth Social tulajdonosa, a Trump Media kriptovalutákba való befektetéseket tervez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kedden a fővárosi bizottsági ülésen a pártok nem tudtak megegyezni a cégvezetői pályázatokról, a Fidesz, a DK, az MSZP és a Párbeszéd együtt szavazta le a javaslatot.","shortLead":"Kedden a fővárosi bizottsági ülésen a pártok nem tudtak megegyezni a cégvezetői pályázatokról, a Fidesz, a DK, az MSZP...","id":"20250128_Magyar-Peter-A-Tisza-nem-asszisztal-a-budapesti-mutyikhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"5b74999a-18ce-4b18-87c7-602eab0b61ca","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_Magyar-Peter-A-Tisza-nem-asszisztal-a-budapesti-mutyikhoz","timestamp":"2025. január. 28. 20:24","title":"Magyar Péter: A Tisza szerdán erős jelzést küld a hatalmi elit tagjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"246e16bf-5e81-4046-975f-e51e0411869b","c_author":"CIB Bank","category":"brandcontent","description":"A megfelelő tervezés, nyitottság és a profi segítség – például egy prémium bankár – igen jó szolgálatot tehet akkor, ha a pénzünket nem csupán parkoltatni szeretnénk a bankszámlánkon. Arról, hogy ezt ki, milyen módon és feltételekkel tudja igénybe venni, Vasas Norberttel, a CIB Bank Prémium és Privát Banki Szegmens Menedzsment vezetőjével beszélgettünk.","shortLead":"A megfelelő tervezés, nyitottság és a profi segítség – például egy prémium bankár – igen jó szolgálatot tehet akkor, ha...","id":"20241121_Befektetesek-kezelese-privat-bankar-CIB-Magnifica-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/246e16bf-5e81-4046-975f-e51e0411869b.jpg","index":0,"item":"67cef640-7a4a-4d8a-ba16-053e0ea86278","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241121_Befektetesek-kezelese-privat-bankar-CIB-Magnifica-podcast","timestamp":"2025. január. 28. 14:30","title":"Hol van jó helyen a pénze?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4459b97f-3d0f-488a-ba61-0407ecf2dd43","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A 89 éves férfi nem vette észre a csoportot.","shortLead":"A 89 éves férfi nem vette észre a csoportot.","id":"20250128_nemet-palyakerekpar-valogatott-gazolas-sofor-mallorca-csonttores","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4459b97f-3d0f-488a-ba61-0407ecf2dd43.jpg","index":0,"item":"a7f36c40-b0fb-4f9a-bbaf-e5ffd26bc59c","keywords":null,"link":"/sport/20250128_nemet-palyakerekpar-valogatott-gazolas-sofor-mallorca-csonttores","timestamp":"2025. január. 28. 10:28","title":"Belehajtott a német kerékpár-válogatottba egy sofőr, hat sportolót sodort el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2c11e-48b5-4571-9b1c-397370cb151b","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az NFL-döntő alatt.","shortLead":"Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az NFL-döntő alatt.","id":"20250129_amerikai-foci-nfl-super-bowl-reklam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2c11e-48b5-4571-9b1c-397370cb151b.jpg","index":0,"item":"7d54221b-df38-4086-8241-273ac86a6e8f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_amerikai-foci-nfl-super-bowl-reklam","timestamp":"2025. január. 29. 15:59","title":"Soha nem volt olyan drága fél percnyi reklám a Super Bowlon, mint most","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A 2024 PT5 kódjelű aszteroida 57 napot át keringett a Föld körül, mire újra kilépett a gravitációs mezejéből. A csillagászok vizsgálata váratlan felfedezést hozott.","shortLead":"A 2024 PT5 kódjelű aszteroida 57 napot át keringett a Föld körül, mire újra kilépett a gravitációs mezejéből...","id":"20250128_2024-pt5-aszteroida-hold-darabja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0.jpg","index":0,"item":"a0a55151-de9b-4eaf-8b4b-0f4e5b302eca","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_2024-pt5-aszteroida-hold-darabja","timestamp":"2025. január. 28. 11:09","title":"Megvizsgálták a Föld átmeneti holdját, kiderült, a Hold egy darabja térhetett vissza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5a55692-2a81-4955-87c9-1e46db8e2b25","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy lelkipásztor a Karmelita előtt demonstrált a kormány „dokumentumfilmjének” megjelenése után.","shortLead":"Egy lelkipásztor a Karmelita előtt demonstrált a kormány „dokumentumfilmjének” megjelenése után.","id":"20250128_Inkabb-maradtak-volna-csendben-A-hozzatartozoknak-fajdalmas-az-Orban-kormany-Covid-videoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5a55692-2a81-4955-87c9-1e46db8e2b25.jpg","index":0,"item":"c53bf16d-b465-4a21-af56-ee22e92d4b3e","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_Inkabb-maradtak-volna-csendben-A-hozzatartozoknak-fajdalmas-az-Orban-kormany-Covid-videoja","timestamp":"2025. január. 28. 09:38","title":"„Inkább maradtak volna csendben” – A hozzátartozóknak fájdalmas az Orbán-kormány Covid-videója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7ab1ae6-6bf3-40b8-baeb-759fee0802e0","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az ezredforduló előtt azt hihettük, hogy véglegesen eltűnt, de bagolyköpetekben megtalálták a maradványait. A háta csíkos és téli álmot alszik, neve egy ízeltlábúra is utal.","shortLead":"Az ezredforduló előtt azt hihettük, hogy véglegesen eltűnt, de bagolyköpetekben megtalálták a maradványait. A háta...","id":"20250128_magyar-szocskeeger-az-ev-emlose-vadonleso-program-termeszetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7ab1ae6-6bf3-40b8-baeb-759fee0802e0.jpg","index":0,"item":"2f29af9b-5ee9-4e7f-890f-17cda0f7a7f1","keywords":null,"link":"/zhvg/20250128_magyar-szocskeeger-az-ev-emlose-vadonleso-program-termeszetvedelem","timestamp":"2025. január. 28. 14:04","title":"Szelíd apróság az év emlőse idén, aki alatt a mezei virágok szára sem hajlik meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a...
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a világ legnagyobb gazdaságában. Ez közel 10 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbi nézettséghez képest, a 2009-es Super Bowlra ugyanis "csak" 98,7 millióan voltak kíváncsiak (nem mellesleg ezzel a Pittsburgh Steelers és az Arizona Cardinals összecsapása is rekordot döntött, a korábbi csúcs 97,4 millió volt).
Az Indianapolis Colts – New Orleans Saints mérkőzés azonban nem csak a korábbi Super Bowlok rekordját döntötte meg, hanem minden korábbi csúcsot. Az Egyesült Államok történetének legnézettebb műsora ugyanis eddig a koreai háború idején játszódó M.A.S.H. sorozat záró epizódja volt, amely még 1983 februárjában 106 millió amerikait ültetett le a tévék elé, azóta ezt a nézőszámot egyetlen televízió-adás sem tudta megközelíteni.
Itthon is sokan nézték
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen több mint 230 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést, pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Hazánkban a Sport1 tűzte műsorra a mérkőzést, amelynek a csatorna tájékoztatása szerint mind az idősáv átlagához, mind pedig a többi csatornához viszonyítva kiemelkedő nézettsége volt. A Sport1-nél az Ecoline kérdésére elmondták: az összecsapás közvetítésébe több mint 135 ezer fő nézett bele, és ezzel az este 11-től hajnalig tartó idősávban a Sport1 a harmadik legnézettebb adó volt a férfi 18-49 éves célcsoportban (a RTL Klub és a TV2 után).
Bevételi rekord
A rekordnézettség rekord bevétellel is társult. Bár az előzetes becslések szerint évek óta most először nem emelkedett a reklámok listaára, a mérkőzést az idén közvetítő CBS (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra a Super Bowlt) így is arról számolt be, hogy megdöntötték a NBC tavalyi 206 millió dolláros bevételi rekordját.
A csúcsdöntés azért is lehet meglepő, mert a vállalatok többsége a válság miatt első körben épp a marketingbüdzséből faragott le, márpedig a világ legnézettebb egynapos sporteseményén hirdetni nem a legolcsóbb mulatság. (Miközben az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk). Ráadásul az érdeklődés sem volt olyan hatalmas, mint az elmúlt években: míg a tavalyi Super Bowlra már szeptemberben eladták a hirdetéseket, ezúttal hat nappal a meccs előtt telt be a hirdetési idő (valószínűleg ennek tudható be, hogy az elmúlt 15 évben 200 százalékkal emelkedő spotárak növekedése szinte megállt).
A reklám is a show része
Az elmúlt évek növekedését és a hatalmas érdeklődést látva nem meglepő, hogy ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Akadnak olyan vélemények is, hogy a hirdetéseket – amelyekkel a cégek legtöbbször külön erre az eseményre készülnek – többen nézik, mint magát a meccset...
Az idei első a USA Today listáján
A reklámtémák között ezúttal – ahogy a Bloomberg elemzésében felhívta a figyelmet – a szex, az autók és a sör vitték a prímet. Érdekesség, hogy az Anheuser-Busch sörgyártó – amely 2007-tel bezárólag 11 éven keresztül mindig a legjobb reklámot hozta – miután tavaly elvesztette vezető pozícióját, az idén a harmadik helyre szorult az USA Today listáján, pedig 9 spotot is vásároltak. A hétvégi esemény nagy nyertese az amerikai lap szerint a Mars Snickers lett, míg a második legjobbnak a tavalyi győztes Doritos reklámját tartották a nézők.
Az idei második a USA Today listáján
Átalakuló lista
Ha szektoronként nézzük a hirdetőket, egyértelműen az autógyártók voltak a főszereplők. Bár a tavaly 10 év után távozó General Motors nem tért vissza, ott volt a hirdetők között a Hyundai, a Honda, a Kia, a Volkswagen, az Audi és a Chrysler is.
Jó néhány újonccal is gyarapodott a Super Bowlon reklámozók tábora, összesen 13 új hirdető spotjaival találkozhattak az amerikai rajongók. Most debütált a videójátékokat fejlesztő Electronic Arts, a mobiltelefon-processzorokat gyártó Qualcomm, valamint a truTV kábeltelevízió társaság. Persze akadt nagy távozó is: ezúttal nem volt Pepsi reklám a nagydöntőn - igaz a második legnagyobb üdítőital-gyártó nem szállt ki teljesen, hiszen a Doritos is a társaság érdekeltségébe tartozik.
Az idei bronzérmes a USA Today listáján
A Google is beállt a sorba
A világ elsőszámú internetes vállalata, a Google is megjelent az idén a Super Bowl közvetítésében reklámozó cégek között. A Google viszonylag ritkán hirdet televízióban, bár 2009-ben a Chrome böngészőt ebben a médiumban is népszerűsítették. A Chrome-spotok hasonló utat jártak be, mint a Super Bowlon lejátszott „Parisian Love”: a televíziós megjelenés előtt hónapokon keresztül láthatók voltak a – Google tulajdonában lévő – YouTube-on.
A leghatékonyab reklám
Eric Schmidt vezérigazgató a nagy döntő előtti héten jelentette be a Twitteren, hogy a Google is ott lesz a döntőben, pontosabban külön felhívta az internetezők figyelmét a harmadik negyed reklámblokkjaira. „Nem terveztünk televíziós kampányt – magyarázta Schmidt –, egyszerűen csak készítettünk egy videosorozatot a termékeinkről és a felhasználóikról. A YouTube-ra érkező pozitív reakciók után döntöttünk úgy, hogy egyiket szélesebb közönség elé tárjuk.”
Nem döntöttek rosszul: a Párizsi szerelmet a Northwestern Univerity hallgatói a közvetítés leghatékonyabb spotjának választották.
A szerkesztő ajánlja - "Das wird Konsequenzen haben" (2009)