Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fb8e1fc4-66f5-4563-8cd5-db8f711539d5","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"A hazai tőzsdei cégek vezetésében csak elvétve ülnek nők, a kizárólag férfiakból álló kormány pedig az Európai Bizottság fellépése ellenére sem akar ezen változtatni.","shortLead":"A hazai tőzsdei cégek vezetésében csak elvétve ülnek nők, a kizárólag férfiakból álló kormány pedig az Európai...","id":"20250327_hvg-cegvezeto-nok-uvegplafon-unios-elvarasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb8e1fc4-66f5-4563-8cd5-db8f711539d5.jpg","index":0,"item":"bb783c81-8404-4b35-8e98-2667360f02c5","keywords":null,"link":"/360/20250327_hvg-cegvezeto-nok-uvegplafon-unios-elvarasok","timestamp":"2025. március. 28. 13:30","title":"Nem akar női kvótát a kormány, és pláne nem, ha az EU kéri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"573aac3c-9565-42b1-bd26-d39fcd862513","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy kolléga búcsúztatójába lendített bele a jegyellenőr.","shortLead":"Egy kolléga búcsúztatójába lendített bele a jegyellenőr.","id":"20250329_karlendito-kalauz-mav-fuzesabony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/573aac3c-9565-42b1-bd26-d39fcd862513.jpg","index":0,"item":"ac3cbfe0-ab2a-44e6-bea5-a83be036b17d","keywords":null,"link":"/itthon/20250329_karlendito-kalauz-mav-fuzesabony","timestamp":"2025. március. 29. 15:06","title":"Karlendítő kalauz miatt indít vizsgálatot a MÁV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A most aláírt rendelet több mint húsz washingtoni és New York-i intézményt érint. ","shortLead":"A most aláírt rendelet több mint húsz washingtoni és New York-i intézményt érint. ","id":"20250328_Donald-Trump-rendelet-Smithsonian-Museum-helytelen-ideologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5.jpg","index":0,"item":"8413013b-e909-4d59-a1e3-61dedd0c9d56","keywords":null,"link":"/elet/20250328_Donald-Trump-rendelet-Smithsonian-Museum-helytelen-ideologia","timestamp":"2025. március. 28. 12:03","title":"Trump kisöpörné a „helytelen ideológiát” a Smithsonian múzeumaiból is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e64dcf2-a02a-46fc-a2e7-0e4e4cfd6a0f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Férjével együtt azt is elárulták, hogy mit tesznek azért, hogy ne gyújtsa fel a házat, vagy ne kóboroljon el.","shortLead":"Férjével együtt azt is elárulták, hogy mit tesznek azért, hogy ne gyújtsa fel a házat, vagy ne kóboroljon el.","id":"20250329_alvajaro-mit-csinal-influenszer-videok-modszerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e64dcf2-a02a-46fc-a2e7-0e4e4cfd6a0f.jpg","index":0,"item":"239bb24d-e2d9-4acf-a666-2bc4659f6176","keywords":null,"link":"/elet/20250329_alvajaro-mit-csinal-influenszer-videok-modszerek","timestamp":"2025. március. 29. 13:08","title":"Videókat oszt meg éjjeli kalandjairól az alvajáró influenszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86997fa6-d002-4ac0-aab5-51fa8171ca48","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Betondarabokból, megkövesedett műszálas ruhákból és sörösdobozokból, valamint mérhetetlen mennyiségű csirkecsontból kell majd a távoli jövő őslénykutatóinak következtetéseket levonniuk az emberiség XXI. századi civilizációjáról – állítja két brit paleobiológus. De mit tanulhatunk ma a fosszilizáció folyamatának megértéséből?","shortLead":"Betondarabokból, megkövesedett műszálas ruhákból és sörösdobozokból, valamint mérhetetlen mennyiségű csirkecsontból...","id":"20250328_hvg-technofossziliak-paleobiologia-jelenunk-a-jovobol-nezve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86997fa6-d002-4ac0-aab5-51fa8171ca48.jpg","index":0,"item":"994c20cd-de3f-4558-9089-6dc78197512d","keywords":null,"link":"/360/20250328_hvg-technofossziliak-paleobiologia-jelenunk-a-jovobol-nezve","timestamp":"2025. március. 28. 15:30","title":"Vissza a jövőből: mit látszik majd belőlünk, ma élő emberekből?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2889544a-c857-4238-aa14-40ac2818e448","c_author":"GyéZsé","category":"360","description":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és felfedezünk, megyünk az emlékeink után, rábízzuk magunkat a véletlenre, vagy éppen nagyon is tudatosan keresünk valami újat. Aztán elmeséljük, mondjuk a magunkét. A vendégét – mert mi vagyunk a mindenkori vendég. Felbukkanásunk bárhol várható. Most éppen a Nagymező utcában.","shortLead":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és...","id":"20250328_Hasbeszelo-Ket-Szerecsen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2889544a-c857-4238-aa14-40ac2818e448.jpg","index":0,"item":"f51d34ef-1e6e-491b-ad0b-c423d032e869","keywords":null,"link":"/360/20250328_Hasbeszelo-Ket-Szerecsen","timestamp":"2025. március. 28. 19:30","title":"Hasbeszélő a pesti Broadwayn járt, és nem bánta meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d11510c-52bc-45e3-be74-7475f52d54e9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Milyen eszközökkel ellenőrizhető egy fotó, egy videó vagy egy hír valódisága, és ezek hogyan használhatók igazán hatékonyan? A Detekto.hu 13–16 éves diákok számára kidolgozott, de felnőttek számára is hasznos kurzusai segítenek.","shortLead":"Milyen eszközökkel ellenőrizhető egy fotó, egy videó vagy egy hír valódisága, és ezek hogyan használhatók igazán...","id":"20250329_foto-video-hir-igaz-hamis-detekto-uj-tananyag-tenyellenorzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d11510c-52bc-45e3-be74-7475f52d54e9.jpg","index":0,"item":"28bb1a62-74aa-4e4a-8d6f-fd1f26f8332b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250329_foto-video-hir-igaz-hamis-detekto-uj-tananyag-tenyellenorzes","timestamp":"2025. március. 29. 09:03","title":"Hogyan csekkolható egy fotó, egy videó vagy egy hír valódisága? Itt az ingyenes segítség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Nemzetközi lapszemle a béketárgyalások játszmáiról, Orbán szerepéről, Trump és Putyin birodalmi törekvéseiről és a Signal-botrányról. ","shortLead":"Nemzetközi lapszemle a béketárgyalások játszmáiról, Orbán szerepéről, Trump és Putyin birodalmi törekvéseiről és...","id":"20250329_Putyin-verszagot-erez-Trumpnak-most-kellene-felallnia-a-targyaloasztaltol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe.jpg","index":0,"item":"79e78449-4590-4394-b619-02ca479339c1","keywords":null,"link":"/360/20250329_Putyin-verszagot-erez-Trumpnak-most-kellene-felallnia-a-targyaloasztaltol","timestamp":"2025. március. 29. 09:57","title":"Putyin vérszagot érez, Trumpnak most kellene felállnia a tárgyalóasztaltól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a...
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a világ legnagyobb gazdaságában. Ez közel 10 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbi nézettséghez képest, a 2009-es Super Bowlra ugyanis "csak" 98,7 millióan voltak kíváncsiak (nem mellesleg ezzel a Pittsburgh Steelers és az Arizona Cardinals összecsapása is rekordot döntött, a korábbi csúcs 97,4 millió volt).
Az Indianapolis Colts – New Orleans Saints mérkőzés azonban nem csak a korábbi Super Bowlok rekordját döntötte meg, hanem minden korábbi csúcsot. Az Egyesült Államok történetének legnézettebb műsora ugyanis eddig a koreai háború idején játszódó M.A.S.H. sorozat záró epizódja volt, amely még 1983 februárjában 106 millió amerikait ültetett le a tévék elé, azóta ezt a nézőszámot egyetlen televízió-adás sem tudta megközelíteni.
Itthon is sokan nézték
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen több mint 230 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést, pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Hazánkban a Sport1 tűzte műsorra a mérkőzést, amelynek a csatorna tájékoztatása szerint mind az idősáv átlagához, mind pedig a többi csatornához viszonyítva kiemelkedő nézettsége volt. A Sport1-nél az Ecoline kérdésére elmondták: az összecsapás közvetítésébe több mint 135 ezer fő nézett bele, és ezzel az este 11-től hajnalig tartó idősávban a Sport1 a harmadik legnézettebb adó volt a férfi 18-49 éves célcsoportban (a RTL Klub és a TV2 után).
Bevételi rekord
A rekordnézettség rekord bevétellel is társult. Bár az előzetes becslések szerint évek óta most először nem emelkedett a reklámok listaára, a mérkőzést az idén közvetítő CBS (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra a Super Bowlt) így is arról számolt be, hogy megdöntötték a NBC tavalyi 206 millió dolláros bevételi rekordját.
A csúcsdöntés azért is lehet meglepő, mert a vállalatok többsége a válság miatt első körben épp a marketingbüdzséből faragott le, márpedig a világ legnézettebb egynapos sporteseményén hirdetni nem a legolcsóbb mulatság. (Miközben az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk). Ráadásul az érdeklődés sem volt olyan hatalmas, mint az elmúlt években: míg a tavalyi Super Bowlra már szeptemberben eladták a hirdetéseket, ezúttal hat nappal a meccs előtt telt be a hirdetési idő (valószínűleg ennek tudható be, hogy az elmúlt 15 évben 200 százalékkal emelkedő spotárak növekedése szinte megállt).
A reklám is a show része
Az elmúlt évek növekedését és a hatalmas érdeklődést látva nem meglepő, hogy ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Akadnak olyan vélemények is, hogy a hirdetéseket – amelyekkel a cégek legtöbbször külön erre az eseményre készülnek – többen nézik, mint magát a meccset...
Az idei első a USA Today listáján
A reklámtémák között ezúttal – ahogy a Bloomberg elemzésében felhívta a figyelmet – a szex, az autók és a sör vitték a prímet. Érdekesség, hogy az Anheuser-Busch sörgyártó – amely 2007-tel bezárólag 11 éven keresztül mindig a legjobb reklámot hozta – miután tavaly elvesztette vezető pozícióját, az idén a harmadik helyre szorult az USA Today listáján, pedig 9 spotot is vásároltak. A hétvégi esemény nagy nyertese az amerikai lap szerint a Mars Snickers lett, míg a második legjobbnak a tavalyi győztes Doritos reklámját tartották a nézők.
Az idei második a USA Today listáján
Átalakuló lista
Ha szektoronként nézzük a hirdetőket, egyértelműen az autógyártók voltak a főszereplők. Bár a tavaly 10 év után távozó General Motors nem tért vissza, ott volt a hirdetők között a Hyundai, a Honda, a Kia, a Volkswagen, az Audi és a Chrysler is.
Jó néhány újonccal is gyarapodott a Super Bowlon reklámozók tábora, összesen 13 új hirdető spotjaival találkozhattak az amerikai rajongók. Most debütált a videójátékokat fejlesztő Electronic Arts, a mobiltelefon-processzorokat gyártó Qualcomm, valamint a truTV kábeltelevízió társaság. Persze akadt nagy távozó is: ezúttal nem volt Pepsi reklám a nagydöntőn - igaz a második legnagyobb üdítőital-gyártó nem szállt ki teljesen, hiszen a Doritos is a társaság érdekeltségébe tartozik.
Az idei bronzérmes a USA Today listáján
A Google is beállt a sorba
A világ elsőszámú internetes vállalata, a Google is megjelent az idén a Super Bowl közvetítésében reklámozó cégek között. A Google viszonylag ritkán hirdet televízióban, bár 2009-ben a Chrome böngészőt ebben a médiumban is népszerűsítették. A Chrome-spotok hasonló utat jártak be, mint a Super Bowlon lejátszott „Parisian Love”: a televíziós megjelenés előtt hónapokon keresztül láthatók voltak a – Google tulajdonában lévő – YouTube-on.
A leghatékonyab reklám
Eric Schmidt vezérigazgató a nagy döntő előtti héten jelentette be a Twitteren, hogy a Google is ott lesz a döntőben, pontosabban külön felhívta az internetezők figyelmét a harmadik negyed reklámblokkjaira. „Nem terveztünk televíziós kampányt – magyarázta Schmidt –, egyszerűen csak készítettünk egy videosorozatot a termékeinkről és a felhasználóikról. A YouTube-ra érkező pozitív reakciók után döntöttünk úgy, hogy egyiket szélesebb közönség elé tárjuk.”
Nem döntöttek rosszul: a Párizsi szerelmet a Northwestern Univerity hallgatói a közvetítés leghatékonyabb spotjának választották.
A szerkesztő ajánlja - "Das wird Konsequenzen haben" (2009)