Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és a non-plus-ultra kategóriás méregdrága A90 Final Editiont is rendesen meghajtottuk.","shortLead":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és...","id":"20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a.jpg","index":0,"item":"5d0552bb-fcf0-472e-a7f2-ad44251664f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 02. 08:01","title":"70 millió forintos elérhetetlen álom: versenypályáztunk a Toyota Supra búcsúzó verzióival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d80440d3-c365-4301-8232-58449b907f01","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszere 2024 júliusában élesedett Magyarországon, és elképesztő gyorsasággal futott fel. Rengeteg helyen találkozhatunk a REpont automatákkal. A 400 négyzetméternél kisebb boltokban önkéntes ezeknek a visszaváltó automatáknak az üzemeltetése. A legkisebbek pedig – szintén önkéntesen – kézi visszaváltóhelyekké válhatnak: a boltosok egy okostelefonos alkalmazás segítségével manuálisan vehetik vissza az italcsomagolásokat. Vecsésen egy ilyen kisboltban néztük meg, hogyan működik a kézi visszaváltós REpont. Bíró Márióval, a bolt tulajdonosával és a szállításért is felelős Returmatic Zrt. munkatársával, Szunyog Józseffel beszélgettünk a tapasztalatokról. ","shortLead":"Az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszere 2024 júliusában élesedett Magyarországon, és elképesztő...","id":"20250428_Akar-naponta-elviszik-a-palackokat-mohu-kezi-visszavaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d80440d3-c365-4301-8232-58449b907f01.jpg","index":0,"item":"9332499b-7eac-430d-a1f1-ce8a767d05cd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250428_Akar-naponta-elviszik-a-palackokat-mohu-kezi-visszavaltas","timestamp":"2025. június. 01. 11:30","title":"Nem is kell automata a visszaváltáshoz?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edab5c24-c44b-4f6e-8c59-a1bc2e6ab1ee","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az AMG One az egyik legkülönlegesebb jármű manapság. ","shortLead":"Az AMG One az egyik legkülönlegesebb jármű manapság. ","id":"20250602_Porrag-egett-AMG-One-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edab5c24-c44b-4f6e-8c59-a1bc2e6ab1ee.jpg","index":0,"item":"e21cbfe0-aba4-4f63-b740-2396460a2a11","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Porrag-egett-AMG-One-video","timestamp":"2025. június. 02. 07:17","title":"Porig égett egy F1-motoros utcai hiperautó – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05823b79-f021-4a2a-8735-b98ff5bd24cc","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Évtizedes rekordra ugrott a magyar állampolgárságot megkapó oroszok száma, eközben az ukrán útlevelük mellé egyre kevesebben szerettek volna magyart is. A magyar kivándorlók közül eközben a legtöbben Németországban találtak új otthont.","shortLead":"Évtizedes rekordra ugrott a magyar állampolgárságot megkapó oroszok száma, eközben az ukrán útlevelük mellé egyre...","id":"20250523_orosz-ukran-magyar-allampolgar-kivandorlas-bevandorlas-migracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05823b79-f021-4a2a-8735-b98ff5bd24cc.jpg","index":0,"item":"7584eb63-5582-4872-ab9c-e6fba55e470a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_orosz-ukran-magyar-allampolgar-kivandorlas-bevandorlas-migracio","timestamp":"2025. június. 01. 11:00","title":"Kétszer annyi orosz kapja meg a magyar állampolgárságot, mint a háború előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b14bb73-8ef5-4853-b50b-685ce1b12efc","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Lánya szerint boldoggá tenné őt az elismerés, nagyon sokat jelentett neki Újlipótváros.","shortLead":"Lánya szerint boldoggá tenné őt az elismerés, nagyon sokat jelentett neki Újlipótváros.","id":"20250602_Hadas-Kriszta-posztumusz-diszpolgar-XIII-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b14bb73-8ef5-4853-b50b-685ce1b12efc.jpg","index":0,"item":"c6b8c3db-c30e-4f01-8d6d-056c051762fc","keywords":null,"link":"/kultura/20250602_Hadas-Kriszta-posztumusz-diszpolgar-XIII-kerulet","timestamp":"2025. június. 02. 10:32","title":"Hadas Kriszta posztumusz díszpolgári címet kapott a XIII. kerülettől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acb3106e-6f79-4a6d-949a-3aafb615cfc4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Számítani kell záporokra, zivatarokra is. ","shortLead":"Számítani kell záporokra, zivatarokra is. ","id":"20250531_idojaras-elorejelzes-hoseg-nyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acb3106e-6f79-4a6d-949a-3aafb615cfc4.jpg","index":0,"item":"308e333c-6bc0-4990-9b70-c652ac0f5379","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_idojaras-elorejelzes-hoseg-nyar","timestamp":"2025. május. 31. 11:40","title":"Itt a nyár, a jövő héten akár 34 fok is lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac","c_author":"Urzinol","category":"brandchannel","description":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne tegyünk ellene.","shortLead":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne...","id":"20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac.jpg","index":0,"item":"c51c2721-52e1-499b-8eb7-665d5aaf2542","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","timestamp":"2025. június. 02. 07:30","title":"Mi a nulladik lépés, ha felfáztál?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Urzinol","c_partnerlogo":"13bb1707-7561-455d-b384-3e2a71ec9e0f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland vagy természetközeli elvonulás? Nem kell döntenünk, itt mindezekben egyaránt részünk lehet. ","shortLead":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland...","id":"20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1.jpg","index":0,"item":"77471b25-56b4-4909-9fd1-c918af4764b4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","timestamp":"2025. június. 01. 19:30","title":"Nem kell az Adriáig utazni a mediterrán hangulatért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""}]
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a...
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a világ legnagyobb gazdaságában. Ez közel 10 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbi nézettséghez képest, a 2009-es Super Bowlra ugyanis "csak" 98,7 millióan voltak kíváncsiak (nem mellesleg ezzel a Pittsburgh Steelers és az Arizona Cardinals összecsapása is rekordot döntött, a korábbi csúcs 97,4 millió volt).
Az Indianapolis Colts – New Orleans Saints mérkőzés azonban nem csak a korábbi Super Bowlok rekordját döntötte meg, hanem minden korábbi csúcsot. Az Egyesült Államok történetének legnézettebb műsora ugyanis eddig a koreai háború idején játszódó M.A.S.H. sorozat záró epizódja volt, amely még 1983 februárjában 106 millió amerikait ültetett le a tévék elé, azóta ezt a nézőszámot egyetlen televízió-adás sem tudta megközelíteni.
Itthon is sokan nézték
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen több mint 230 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést, pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Hazánkban a Sport1 tűzte műsorra a mérkőzést, amelynek a csatorna tájékoztatása szerint mind az idősáv átlagához, mind pedig a többi csatornához viszonyítva kiemelkedő nézettsége volt. A Sport1-nél az Ecoline kérdésére elmondták: az összecsapás közvetítésébe több mint 135 ezer fő nézett bele, és ezzel az este 11-től hajnalig tartó idősávban a Sport1 a harmadik legnézettebb adó volt a férfi 18-49 éves célcsoportban (a RTL Klub és a TV2 után).
Bevételi rekord
A rekordnézettség rekord bevétellel is társult. Bár az előzetes becslések szerint évek óta most először nem emelkedett a reklámok listaára, a mérkőzést az idén közvetítő CBS (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra a Super Bowlt) így is arról számolt be, hogy megdöntötték a NBC tavalyi 206 millió dolláros bevételi rekordját.
A csúcsdöntés azért is lehet meglepő, mert a vállalatok többsége a válság miatt első körben épp a marketingbüdzséből faragott le, márpedig a világ legnézettebb egynapos sporteseményén hirdetni nem a legolcsóbb mulatság. (Miközben az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk). Ráadásul az érdeklődés sem volt olyan hatalmas, mint az elmúlt években: míg a tavalyi Super Bowlra már szeptemberben eladták a hirdetéseket, ezúttal hat nappal a meccs előtt telt be a hirdetési idő (valószínűleg ennek tudható be, hogy az elmúlt 15 évben 200 százalékkal emelkedő spotárak növekedése szinte megállt).
A reklám is a show része
Az elmúlt évek növekedését és a hatalmas érdeklődést látva nem meglepő, hogy ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Akadnak olyan vélemények is, hogy a hirdetéseket – amelyekkel a cégek legtöbbször külön erre az eseményre készülnek – többen nézik, mint magát a meccset...
Az idei első a USA Today listáján
A reklámtémák között ezúttal – ahogy a Bloomberg elemzésében felhívta a figyelmet – a szex, az autók és a sör vitték a prímet. Érdekesség, hogy az Anheuser-Busch sörgyártó – amely 2007-tel bezárólag 11 éven keresztül mindig a legjobb reklámot hozta – miután tavaly elvesztette vezető pozícióját, az idén a harmadik helyre szorult az USA Today listáján, pedig 9 spotot is vásároltak. A hétvégi esemény nagy nyertese az amerikai lap szerint a Mars Snickers lett, míg a második legjobbnak a tavalyi győztes Doritos reklámját tartották a nézők.
Az idei második a USA Today listáján
Átalakuló lista
Ha szektoronként nézzük a hirdetőket, egyértelműen az autógyártók voltak a főszereplők. Bár a tavaly 10 év után távozó General Motors nem tért vissza, ott volt a hirdetők között a Hyundai, a Honda, a Kia, a Volkswagen, az Audi és a Chrysler is.
Jó néhány újonccal is gyarapodott a Super Bowlon reklámozók tábora, összesen 13 új hirdető spotjaival találkozhattak az amerikai rajongók. Most debütált a videójátékokat fejlesztő Electronic Arts, a mobiltelefon-processzorokat gyártó Qualcomm, valamint a truTV kábeltelevízió társaság. Persze akadt nagy távozó is: ezúttal nem volt Pepsi reklám a nagydöntőn - igaz a második legnagyobb üdítőital-gyártó nem szállt ki teljesen, hiszen a Doritos is a társaság érdekeltségébe tartozik.
Az idei bronzérmes a USA Today listáján
A Google is beállt a sorba
A világ elsőszámú internetes vállalata, a Google is megjelent az idén a Super Bowl közvetítésében reklámozó cégek között. A Google viszonylag ritkán hirdet televízióban, bár 2009-ben a Chrome böngészőt ebben a médiumban is népszerűsítették. A Chrome-spotok hasonló utat jártak be, mint a Super Bowlon lejátszott „Parisian Love”: a televíziós megjelenés előtt hónapokon keresztül láthatók voltak a – Google tulajdonában lévő – YouTube-on.
A leghatékonyab reklám
Eric Schmidt vezérigazgató a nagy döntő előtti héten jelentette be a Twitteren, hogy a Google is ott lesz a döntőben, pontosabban külön felhívta az internetezők figyelmét a harmadik negyed reklámblokkjaira. „Nem terveztünk televíziós kampányt – magyarázta Schmidt –, egyszerűen csak készítettünk egy videosorozatot a termékeinkről és a felhasználóikról. A YouTube-ra érkező pozitív reakciók után döntöttünk úgy, hogy egyiket szélesebb közönség elé tárjuk.”
Nem döntöttek rosszul: a Párizsi szerelmet a Northwestern Univerity hallgatói a közvetítés leghatékonyabb spotjának választották.
A szerkesztő ajánlja - "Das wird Konsequenzen haben" (2009)