Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c78ab71c-c305-48eb-8066-c8784e4d2401","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Két olyan európai székhelyű cég egyesíti most a tudását, amelyek élenjárnak adatvédelmi törekvéseikben. Ennek keretében az amúgy is biztonságos Vivaldi böngésző megkapja a ProtonVPN-t, az egyik legjobbra értékelt virtuális magánhálózatot.","shortLead":"Két olyan európai székhelyű cég egyesíti most a tudását, amelyek élenjárnak adatvédelmi törekvéseikben. Ennek keretében...","id":"20250401_proton-vpn-vivaldi-bongeszo-virtualis-maganhalozata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c78ab71c-c305-48eb-8066-c8784e4d2401.jpg","index":0,"item":"27c028e5-3815-453c-afdd-e743fad3fb43","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_proton-vpn-vivaldi-bongeszo-virtualis-maganhalozata","timestamp":"2025. április. 01. 08:03","title":"A letiltott dolgokat is megnézheti a neten, önt viszont nem látják mások – új funkció kerül a böngészőbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c5cc05-36e0-4a10-a64a-c21dfc2ca227","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Aston Martin Valkyrie a Top Gear legendás tesztpályájának új királya.","shortLead":"Az Aston Martin Valkyrie a Top Gear legendás tesztpályájának új királya.","id":"20250401_orult-rekordot-futott-az-aston-martin-valkyrie-hiperauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c5cc05-36e0-4a10-a64a-c21dfc2ca227.jpg","index":0,"item":"477f507a-d31d-44f8-86e3-7a0c205dc4f0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_orult-rekordot-futott-az-aston-martin-valkyrie-hiperauto","timestamp":"2025. április. 01. 07:21","title":"Őrült rekordot futott az Aston Martin hiperautója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"798faf82-e0ae-44c8-9204-df7184f0a9cb","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: hídemberek, lemondatlan, piaszponzor, kontárchat, kikosaraz.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt...","id":"20250330_Peterfy-Gergely-az-en-hetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/798faf82-e0ae-44c8-9204-df7184f0a9cb.jpg","index":0,"item":"c94afdd7-2230-445d-82cb-f276ec53d5ac","keywords":null,"link":"/360/20250330_Peterfy-Gergely-az-en-hetem","timestamp":"2025. március. 30. 17:30","title":"Péterfy Gergely: Részeg paprikajancsik mindig kukorékolnak az ablak alatt, hátha sikerül őket végre kikosarazni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af0083cb-1cd7-42c9-b660-187f3354131e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jön a veszteségmentes zenehallgatás az AirPods Max fejhallgatóra. Igaz, akad azért néhány megkötés.","shortLead":"Jön a veszteségmentes zenehallgatás az AirPods Max fejhallgatóra. Igaz, akad azért néhány megkötés.","id":"20250330_apple-airpods-max-frissites-vesztesegmentes-zenehallgatas-usb-c-ios-184","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af0083cb-1cd7-42c9-b660-187f3354131e.jpg","index":0,"item":"2106b6ce-1efb-4d88-a114-eb328774019f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_apple-airpods-max-frissites-vesztesegmentes-zenehallgatas-usb-c-ios-184","timestamp":"2025. március. 30. 14:03","title":"Ilyen is ritkán van: ingyen kap jelentős frissítést az Apple méregdrága fejhallgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d533c788-bf27-4f80-81e7-2cfe9e3d854c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Trump adminisztráció diszkriminációnak tekint mindenféle esélyegyenlőségi programot, egy kormányzati szerv felszólította a Disney-t, hogy hagyjon fel minden ilyen gyakorlattal.","shortLead":"A Trump adminisztráció diszkriminációnak tekint mindenféle esélyegyenlőségi programot, egy kormányzati szerv...","id":"20250330_Disney-DEI-vizsgalat-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d533c788-bf27-4f80-81e7-2cfe9e3d854c.jpg","index":0,"item":"3df739b3-148a-4fb3-9d32-15aa908df4b5","keywords":null,"link":"/elet/20250330_Disney-DEI-vizsgalat-Trump","timestamp":"2025. március. 30. 12:17","title":"Vizsgálja a Disney-t a Trump-kormányzat a sokszínűségi gyakorlatai miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9dfbde-b3ce-4647-ab62-78ff7ed6f98d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ha bűnösnek találják, akár halálbüntetést vagy életfogytiglani börtönt is kiszabhatnak rá.","shortLead":"Ha bűnösnek találják, akár halálbüntetést vagy életfogytiglani börtönt is kiszabhatnak rá.","id":"20250401_Del-Korea-felfuggesztett-elnoke-alkotmanybirosag-rendkivuli-allapot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9dfbde-b3ce-4647-ab62-78ff7ed6f98d.jpg","index":0,"item":"0eec53b1-af55-462b-a6f0-c69e5ba3d9dc","keywords":null,"link":"/vilag/20250401_Del-Korea-felfuggesztett-elnoke-alkotmanybirosag-rendkivuli-allapot","timestamp":"2025. április. 01. 07:49","title":"Napokon belül dönt az alkotmánybíróság Dél-Korea felfüggesztett elnökének sorsáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8754d2c-19c4-40e3-aab8-8948297ba802","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Nem vonul vissza a politikai élettől Marine Le Pen, miután bírósági ítélet mondja ki, hogy 5 évig nem indulhat választáson. Bejelentette, harcol azért, hogy a fellebbezéséről minél hamarabb döntsenek.","shortLead":"Nem vonul vissza a politikai élettől Marine Le Pen, miután bírósági ítélet mondja ki, hogy 5 évig nem indulhat...","id":"20250331_marine-le-pen-elnokvalasztas-etiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8754d2c-19c4-40e3-aab8-8948297ba802.jpg","index":0,"item":"c52f2d65-5df0-4850-b3a8-0f05c7404aa6","keywords":null,"link":"/vilag/20250331_marine-le-pen-elnokvalasztas-etiltas","timestamp":"2025. március. 31. 22:03","title":"Marine Le Pen: Franciák millióit hallgattatják el, ha nem indulhatok az elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A februári adat havi alapon ugyanakkor minimális csökkenést mutat.","shortLead":"A februári adat havi alapon ugyanakkor minimális csökkenést mutat.","id":"20250331_KSH-ipari-termeloi-arak-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2.jpg","index":0,"item":"692998d5-a6cd-4cb9-87aa-b067b86d6ff4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_KSH-ipari-termeloi-arak-februar","timestamp":"2025. március. 31. 09:34","title":"Tovább robognak az árak az iparban is, 8,2 százalékos az éves emelkedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a...
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban közvetített NFL döntőt az NBC tájékoztatása szerint 106,5 millióan nézték a világ legnagyobb gazdaságában. Ez közel 10 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbi nézettséghez képest, a 2009-es Super Bowlra ugyanis "csak" 98,7 millióan voltak kíváncsiak (nem mellesleg ezzel a Pittsburgh Steelers és az Arizona Cardinals összecsapása is rekordot döntött, a korábbi csúcs 97,4 millió volt).
Az Indianapolis Colts – New Orleans Saints mérkőzés azonban nem csak a korábbi Super Bowlok rekordját döntötte meg, hanem minden korábbi csúcsot. Az Egyesült Államok történetének legnézettebb műsora ugyanis eddig a koreai háború idején játszódó M.A.S.H. sorozat záró epizódja volt, amely még 1983 februárjában 106 millió amerikait ültetett le a tévék elé, azóta ezt a nézőszámot egyetlen televízió-adás sem tudta megközelíteni.
Itthon is sokan nézték
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen több mint 230 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést, pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Hazánkban a Sport1 tűzte műsorra a mérkőzést, amelynek a csatorna tájékoztatása szerint mind az idősáv átlagához, mind pedig a többi csatornához viszonyítva kiemelkedő nézettsége volt. A Sport1-nél az Ecoline kérdésére elmondták: az összecsapás közvetítésébe több mint 135 ezer fő nézett bele, és ezzel az este 11-től hajnalig tartó idősávban a Sport1 a harmadik legnézettebb adó volt a férfi 18-49 éves célcsoportban (a RTL Klub és a TV2 után).
Bevételi rekord
A rekordnézettség rekord bevétellel is társult. Bár az előzetes becslések szerint évek óta most először nem emelkedett a reklámok listaára, a mérkőzést az idén közvetítő CBS (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra a Super Bowlt) így is arról számolt be, hogy megdöntötték a NBC tavalyi 206 millió dolláros bevételi rekordját.
A csúcsdöntés azért is lehet meglepő, mert a vállalatok többsége a válság miatt első körben épp a marketingbüdzséből faragott le, márpedig a világ legnézettebb egynapos sporteseményén hirdetni nem a legolcsóbb mulatság. (Miközben az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk). Ráadásul az érdeklődés sem volt olyan hatalmas, mint az elmúlt években: míg a tavalyi Super Bowlra már szeptemberben eladták a hirdetéseket, ezúttal hat nappal a meccs előtt telt be a hirdetési idő (valószínűleg ennek tudható be, hogy az elmúlt 15 évben 200 százalékkal emelkedő spotárak növekedése szinte megállt).
A reklám is a show része
Az elmúlt évek növekedését és a hatalmas érdeklődést látva nem meglepő, hogy ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Akadnak olyan vélemények is, hogy a hirdetéseket – amelyekkel a cégek legtöbbször külön erre az eseményre készülnek – többen nézik, mint magát a meccset...
Az idei első a USA Today listáján
A reklámtémák között ezúttal – ahogy a Bloomberg elemzésében felhívta a figyelmet – a szex, az autók és a sör vitték a prímet. Érdekesség, hogy az Anheuser-Busch sörgyártó – amely 2007-tel bezárólag 11 éven keresztül mindig a legjobb reklámot hozta – miután tavaly elvesztette vezető pozícióját, az idén a harmadik helyre szorult az USA Today listáján, pedig 9 spotot is vásároltak. A hétvégi esemény nagy nyertese az amerikai lap szerint a Mars Snickers lett, míg a második legjobbnak a tavalyi győztes Doritos reklámját tartották a nézők.
Az idei második a USA Today listáján
Átalakuló lista
Ha szektoronként nézzük a hirdetőket, egyértelműen az autógyártók voltak a főszereplők. Bár a tavaly 10 év után távozó General Motors nem tért vissza, ott volt a hirdetők között a Hyundai, a Honda, a Kia, a Volkswagen, az Audi és a Chrysler is.
Jó néhány újonccal is gyarapodott a Super Bowlon reklámozók tábora, összesen 13 új hirdető spotjaival találkozhattak az amerikai rajongók. Most debütált a videójátékokat fejlesztő Electronic Arts, a mobiltelefon-processzorokat gyártó Qualcomm, valamint a truTV kábeltelevízió társaság. Persze akadt nagy távozó is: ezúttal nem volt Pepsi reklám a nagydöntőn - igaz a második legnagyobb üdítőital-gyártó nem szállt ki teljesen, hiszen a Doritos is a társaság érdekeltségébe tartozik.
Az idei bronzérmes a USA Today listáján
A Google is beállt a sorba
A világ elsőszámú internetes vállalata, a Google is megjelent az idén a Super Bowl közvetítésében reklámozó cégek között. A Google viszonylag ritkán hirdet televízióban, bár 2009-ben a Chrome böngészőt ebben a médiumban is népszerűsítették. A Chrome-spotok hasonló utat jártak be, mint a Super Bowlon lejátszott „Parisian Love”: a televíziós megjelenés előtt hónapokon keresztül láthatók voltak a – Google tulajdonában lévő – YouTube-on.
A leghatékonyab reklám
Eric Schmidt vezérigazgató a nagy döntő előtti héten jelentette be a Twitteren, hogy a Google is ott lesz a döntőben, pontosabban külön felhívta az internetezők figyelmét a harmadik negyed reklámblokkjaira. „Nem terveztünk televíziós kampányt – magyarázta Schmidt –, egyszerűen csak készítettünk egy videosorozatot a termékeinkről és a felhasználóikról. A YouTube-ra érkező pozitív reakciók után döntöttünk úgy, hogy egyiket szélesebb közönség elé tárjuk.”
Nem döntöttek rosszul: a Párizsi szerelmet a Northwestern Univerity hallgatói a közvetítés leghatékonyabb spotjának választották.
A szerkesztő ajánlja - "Das wird Konsequenzen haben" (2009)