szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Az Európai Autógyártók Szövetségének becslése szerint 3526 új autót adtak el hazánkban az év második hónapjában...

Az Európai Autógyártók Szövetségének becslése szerint 3526 új autót adtak el hazánkban az év második hónapjában, 485-tel többet, mint egy évvel korábban. A szerdán közzétett jelentés szerint a magyar piacon az év első két hónapjában 6985 új autó talált gazdára, ami év/év alapon kereken 20 százalékos értékesítés-növekedést jelent.

Az Európai Unió tagállamaiban (Ciprus és Málta nélkül), valamint Svájcban, Norvégiában és Izlandon februárban összesen 1 014 519 új autót vittek haza a szalonokból februárban, 1,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb piacok éves mutatói közt pozitív és negatív is akad: Németországban 15 százalékkal, Franciaországban pedig 13 százalékkal nőtt az eladások száma 2010 februárjához képest, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban azonban – rendre 21 százalékos, 28 százalékos, illetve 7,7 százalékos – visszaesést regisztráltak.

Az öreg kontinens piacvezetője továbbra is a Volkswagen, amely több mint 226 ezer eladott személyautóval az egy évvel korábbihoz képest 1,5 százalékponttal, 22,2 százalékra növelte piaci részesedését 2011 februárjában.

Az egy évvel korábbihoz képest a PSA Peugeot Citroen 5 százalékkal kevesebb, a Renault 3,1 százalékkal több autót adott el. A GM értékesítése 8,3 százalékkal nőtt, a Fordé és a Fiaté viszont emberesen visszaesett: 12,1, illetve 16,7 százalékkal.

Suzukiból az európai piacon februárban 14 115-öt adtak el, 2,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A „mi autónk” piaci részesedése ezzel 0,1 százalékponttal, 1,4 százalékra csökkent.

Az ACEA jelentése innen is elérhető.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!