Új kreatív ügynökség tervezi a Magyar Telekom reklámjait

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A Magyar Telekom által az év elején kiírt többkörös, meghívásos vezető ügynökségi tendert a DDB nyerte meg, így az ügynökség hét év után váltja a Saatchit – ahol több dolgozótól is megváltak.

A DDB nyerte a Magyar Telekom (MT) meghívásos, többkörös kreatívtenderét, melyre rajtuk kívül az MT korábbi ügynökségét, a Saatchi & Saatchit (Saatchi) hívták meg – értesült piaci forrásokból a Kreatív Online. A Saatchi hét évig látta el a kreatívfeladatokat.

A Telekomnál nemzetközi szinten úgynevezett lead (vezető) ügynökségi rendszer működik, amelynek jelenleg két nagy ügynökség, a Saatchi és a DDB a tagja, és mindig az adott ország Telekom-vállalatai döntik el, hogy melyik ügynökség helyi csapata felel meg jobban az igényeknek és a feladatoknak. A Kreatív információi szerint Magyarországon a DDB eddig azért nem jöhetett szóba, mert egészen tavaly nyárig a Vodafone-nal álltak szerződésben.

A DDB, mint új vezető ügynökség feladata lesz a MT hazai reklámkampányainak tervezésén túl a márkakommunikáció tekintetében egyfajta koordinációs szerep betöltése is – mondta a lapnak Kovács Ildikó, a MT marketing- és vállalati kommunikációs igazgatója. Ennek értelmében a DDB-nek kell összefogni a MT és márkái (T-Mobile, T-Home, Telekom) tekintetében a vállalat egyéb kommunikációs ügynökségeinek munkáját a márkastratégiai célok hatékony teljesítése érdekében. A DDB-vel határozatlan idejű szerződést kötött a Magyar Telekom, de, mint minden ügynökségi megállapodásukat, ezt is meghatározott, rendszeres időközönként felülvizsgálják majd.

Arra a kérdésre, hogy mikorra várható az új DDB-s kampány, a szakember azt válaszolta, dolgoznak rajta, és a közeli jövőben várható kézzelfogható eredmény.

Mészáros Kinga, a Saatchi ügyvezetője nem kívánta kommentálni a hírt, de a Kreatív Online értesülései szerint több alkalmazottat is elbocsájtottak a napokban az ügynökségtől.