szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bizonytalan piaci és makrogazdasági környezet ellenére 2012 első negyedévében 11,9 százalékkal 12,1 milliárd euróra növelte forgalmát a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás.

Az idei első negyedévben összességében 11,9 százalékkal 12,1 milliárd euróra növelte forgalmát az élelmiszereket, háztartási vegyiárukat és kozmetikai cikkeket forgalmazó multinacionális vállalat. Az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel jócskán meghaladja a tavalyi év hasonló időszakában mért eredményeket: 2012 első három hónapja 8,4 százalékos bővülést mutat az előző év ezen időszakában mért 4,3 százalékos eredményével szemben.

A feltörekvő piacok fogyasztóinak vásárlási hajlandósága a számok tanúbizonysága szerint továbbra is megállíthatatlan: a 8,4 százalékos átlagos növekedési ütemnél 3,5 százalékponttal magasabb forgalmat, 11,9 százalékos emelkedést jegyeztek, vagyis az üzleti tevékenység 56 százaléka ezeken a piacokon realizálódik. A volumenben mért bővülés is 3,5 százalékos növekedést mutat.

A fejlett országokban a nehéz gazdasági körülmények ellenére 4,2 százalékos forgalom növekedést jegyeztek, és különösen bíztató az európai árbevétel 5,1 százalékos emelkedése is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!