Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A luxustermékek között is a legfelső kategóriát, azon belül az egyedi, különleges holmikat keresik a világ tehetős vásárlói - írja a Napi Gazdaság. Az ágazat forgalma idén új rekordot érhet el, a hajtóerőt továbbra is az ázsiaiak jelentik.
Akár a 200 milliárd eurót is meghaladhatja idén a luxustermékek globális piacának forgalma a tavalyi 191 milliárd után − idézi az olasz Altagamma Foundation legfrissebb, a Bain & Company tanácsadó cég közreműködésével készült felmérését a Napi Gazdaság.
A szárnyalás − mint már évek óta − a kínai vásárlásoknak köszönhető, még ha lassul is a tempó: idén 18−22 százalékkal több luxustermék találhat gazdára az ázsiai országban, mint egy évvel korábban. Komoly húzóerőt jelent a más feltörekvő országokból, így Brazíliából, Mexikóból és az egész délkelet-ázsiai térségből érkező kereslet is − tették hozzá a felmérés készítői.
Az örökös ígéret földjének számító India is beváltja a hozzá fűzött reményeket: a luxusipari cégek ottani terjeszkedése nyomán idén már 15−20 százalékos bővülés is összejöhet az elmúlt évek 10 százalék körüli üteme után. A luxusipar legerősebb szereplői továbbra is a kiegészítők, csakúgy, mint 2011-ben. A legtöbb vevőre a bőráru-, illetve táskakészítők számíthatnak, de élénk marad a kereslet az ékszerek, az órák és a cipők iránt is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.