szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megkezdődött a nyári árleszállítás, az akciós kínálat azonban az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint kisebb lehet a kiskereskedők és a fogyasztók lapos pénztárcája miatt - írja a hétfői Napi Gazdaság.

Az árleszállítások súlyának csökkenését elsősorban az üzletekben elköltött pénz mennyisége jelzi. A háztartások ruházati cikkekre a pénzügyi válság előtt mintegy 400 milliárd forintot költöttek, tavaly pedig már csak 386 milliárd forint volt a ruházati piac forgalma. Ez a boltok számának jelentős csökkenésével is társult: öt évvel ezelőtt még csaknem 26 ezer üzlet kínált lábbelit és ruházati terméket, a múlt év végén már kevesebb, mint 23,5 ezer - írja a lap.

A piacot erősen befolyásolják a közösségi médiában és az internetes kereskedelemben megjelenő kedvezmények és a csomagküldő szolgálatok is, amelyek kategóriagyilkosként jelennek meg egy-egy kisebb szegmensben. Vagyis, aki akciósan akar vásárolni, annak nem kell megvárnia a nyári vagy év végi árleszállítást, az év minden hónapjában találhat kedvezményes termékeket.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!