Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Ma adja át ünnepélyes keretek között a francia Alstom cég Budapestnek az első szériagyártású Alstom Metropolis típusú metrószerelvényt a 2-es vonal Puskás Ferenc Stadion állomásán.
A szerelvényt az átadás után este 8 óráig kiállítják az állomáson, így az érdeklődők is megtekinthetik. A céggel 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metróvonal kocsijainak gyártására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-esre 114 millió euróért.
Az Alstom szerint a fékrendszere Európában széles körben alkalmazott, ezért mentesítést kért a magyar jogszabály alól. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2010. július 30-án azt közölte, nem adja meg a végleges típusengedélyt, mert nem jogerős álláspontjuk szerint nem bizonyosodott be, hogy a fékrendszer megfelel a jogszabályban előírtaknak.
A végleges típusengedély megszerzésével kapcsolatos csúszások miatt a Fővárosi Közgyűlés 2010 júniusában úgy döntött, ha az Alstom nem szerzi be július végéig a megrendelt új metrókocsik engedélyeit, felbontják a szerződést.
Miután az NKH másodfokon, jogerősen is elutasította a Metropolis szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, a BKV 2010. október 20-án felmondta az Alstommal kötött szerződést. A másodfokon eljáró versailles-i bíróság 2011 júniusában jogerősen a BKV-nak adott igazat, vagyis a BKV lehívhatta a bankgaranciát, 30 milliárd forintot.
A döntés után Tarlós István és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója tárgyalásokat kezdett az ügy megoldása érdekében, és 2011 júliusában megállapodtak. A szerződés végül augusztus 15-én lépett újra hatályba, az Alstom novemberben megkapta a derogációt (mentességet a magyar jogszabályok alól) az általa használt fékrendszerrel kapcsolatban, majd március 24-ig a szerelvény lefutotta az NKH által előírt tartampróbát.
Ez után a hatóság június 4-én úgy döntött, megadja a végleges típusengedélyt az Alstom Metropolis szerelvénynek.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Talán mindenki halott már Bugyiról és Taktaharkányról, ám ezeken kívül is rengeteg érdekes nevű település található Magyarországon. Játsszon velünk!
A viharkároknak mintegy 10-12 százalékát okozzák fakidőlések.
Szerbiában és Magyarországon is új erőre kapott a tiltakozás a rendszer ellen. Tóth Szilárd János politológussal beszélgettünk.