Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7311030c-c0f8-4d2c-820d-ea98f5bb6130","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Lehet-e fagyit enni fájós torokkal? Segít-e a citromlé vagy a csípős fűszer a megfázás leküzdésében? Akkor is fertőzünk, ha nincs lázunk? Mikor szedjünk antibiotikumot? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre gyűjtöttük össze a válaszokat.","shortLead":"Lehet-e fagyit enni fájós torokkal? Segít-e a citromlé vagy a csípős fűszer a megfázás leküzdésében? Akkor is...","id":"20250220_megfazas-natha-torokfajas-ellen-kezelese-meddig-fertozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7311030c-c0f8-4d2c-820d-ea98f5bb6130.jpg","index":0,"item":"2869f67d-e081-4717-b1d9-755fddc11a55","keywords":null,"link":"/elet/20250220_megfazas-natha-torokfajas-ellen-kezelese-meddig-fertozes","timestamp":"2025. február. 20. 05:01","title":"Tévhitek a megfázásról és a torokfájásról, amik hátráltathatják a gyógyulást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"146dec85-5b04-49a4-ac73-db791c44ffec","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 76 éves Szabó Margitnak tízezer forintot kellett befizetnie.","shortLead":"A 76 éves Szabó Margitnak tízezer forintot kellett befizetnie.","id":"20250220_lazar-janos-per-szabo-margit-csekk-szuletesnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/146dec85-5b04-49a4-ac73-db791c44ffec.jpg","index":0,"item":"42ba5a20-ada1-4ad5-95f3-81cf4c70c510","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_lazar-janos-per-szabo-margit-csekk-szuletesnap","timestamp":"2025. február. 20. 13:51","title":"A büntetési csekken kívánt Lázár Jánosnak boldog születésnapot a beperelt nagymama","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d70513-8585-4976-b9aa-fd8176188bb6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A bíróság szerint a puccs része lett volna a jelenlegi elnök megmérgezése is. ","shortLead":"A bíróság szerint a puccs része lett volna a jelenlegi elnök megmérgezése is. ","id":"20250219_Vadat-emeltek-Jair-Bolsonaro-volt-brazil-elnok-ellen-puccskiserlet-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d70513-8585-4976-b9aa-fd8176188bb6.jpg","index":0,"item":"735da43c-27b7-4d03-9db0-88f729a1526e","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_Vadat-emeltek-Jair-Bolsonaro-volt-brazil-elnok-ellen-puccskiserlet-miatt","timestamp":"2025. február. 19. 06:15","title":"Vádat emeltek Jair Bolsonaro volt brazil elnök ellen puccskísérlet miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e481645-f382-48d7-939a-b4c6de9285d2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Telex úgy tudja, a miniszterelnök egykori sajtófőnöke várhatóan nem is vállal másik kormányzati pozíciót.","shortLead":"A Telex úgy tudja, a miniszterelnök egykori sajtófőnöke várhatóan nem is vállal másik kormányzati pozíciót.","id":"20250219_Nem-kap-uj-megbizatast-Havasi-Bertalan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e481645-f382-48d7-939a-b4c6de9285d2.jpg","index":0,"item":"1492f246-f2c0-4466-bfea-a5bfd0242eaa","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Nem-kap-uj-megbizatast-Havasi-Bertalan","timestamp":"2025. február. 19. 05:53","title":"Nem kap új megbízatást Havasi Bertalan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37b0f08d-eb43-4315-b6cf-e778d5b22597","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Pete Maroccót egyszer már eltávolították a szervezettől, most újult erővel látott neki a felforgatásának.","shortLead":"Pete Maroccót egyszer már eltávolították a szervezettől, most újult erővel látott neki a felforgatásának.","id":"20250219_New-York-Times-usaid-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37b0f08d-eb43-4315-b6cf-e778d5b22597.jpg","index":0,"item":"b3825927-b3b4-4c15-bd72-bec8b704bbda","keywords":null,"link":"/360/20250219_New-York-Times-usaid-lapszemle","timestamp":"2025. február. 19. 07:37","title":"New York Times: Orbán embere az elsők között kereste fel a USAID új vezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07b73e50-d4d2-4a39-8440-3494fc0047c5","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Minden ember életében felbukkanhat ez az érzés, amely rettenetesen ártalmas, ha fékevesztetten elszabadul.","shortLead":"Minden ember életében felbukkanhat ez az érzés, amely rettenetesen ártalmas, ha fékevesztetten elszabadul.","id":"20250220_Igy-rombol-le-mindent-a-feltekenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07b73e50-d4d2-4a39-8440-3494fc0047c5.jpg","index":0,"item":"0b3e8576-c127-4f06-a074-31318dd8f239","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250220_Igy-rombol-le-mindent-a-feltekenyseg","timestamp":"2025. február. 20. 13:18","title":"Így rombol le mindent a féltékenység","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf67c5f9-1713-4aa7-ab18-896ff8547aac","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Ideológiamentesen, képzésekkel, állandó versennyel, a rendszerváltás óta nem látott módszerekkel igyekszik alulról felépíteni országos hálózatát a Tisza Párt. Magyar Péterék mintha nem is pártot szerveznének, hanem a magyar népet kezdték el megszervezni. Beleshettünk a kulcslyukon, hogyan készülnek egy az egy ellen megverni a Fideszt a 2026-os választáson.","shortLead":"Ideológiamentesen, képzésekkel, állandó versennyel, a rendszerváltás óta nem látott módszerekkel igyekszik alulról...","id":"20250220_hvg-elso-szemely-tobbes-szam-tisza-part-magyar-peter-partepites-kongresszus-riport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf67c5f9-1713-4aa7-ab18-896ff8547aac.jpg","index":0,"item":"b9461b36-6701-486e-98cb-9ecffba571a2","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-elso-szemely-tobbes-szam-tisza-part-magyar-peter-partepites-kongresszus-riport","timestamp":"2025. február. 20. 06:30","title":"Állásinterjúk, csapatépítők, coachok: megnéztük, hogyan épít hálózatot a Tisza Párt, multivilágba csöppentünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62ba34cd-dfd2-45ba-89bc-61b44c13603a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor arról beszélt, hogy egy év múlva akár a Patrióták EP-frakcióba kerülhet az AfD, Alice Weidel egy-két éven belül ismét választásokat vár Németországban. Trumptól azt várják, hogy megváltoztatja a világot.","shortLead":"Orbán Viktor arról beszélt, hogy egy év múlva akár a Patrióták EP-frakcióba kerülhet az AfD, Alice Weidel egy-két éven...","id":"20250220_orban-weidel-trump-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62ba34cd-dfd2-45ba-89bc-61b44c13603a.jpg","index":0,"item":"35eec195-e2a8-4b0c-8243-396020bd0f7d","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_orban-weidel-trump-eu","timestamp":"2025. február. 20. 18:20","title":"Orbán: Itt, Európában Magyarország kivételével mindenki más le akarja győzni az oroszokat, ami őrület","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem javultak a magyarországi reklámpiac pozíciói, sőt, az idei első félévben 4,4 százalékkal csökkentek is a költések a tavalyi hasonmló időszakhoz mérten, ez a Kantar Media számításai szerint hozzávetőleg 14 milliárd forint eltűnését jelenti.
A múlt évben annak ellenére tavasszal ment a legrosszabbul a reklámpiacnak, hogy hagyományosan ez az év egyik legerősebb időszaka – írja a Kreatív Online. Elképzelhető persze, hogy az új tévécsatornák indulása, az év végi ünnepek, vagy esetleg a negyedik mobilszolgáltató piacra lépése meghozzák a várva várt élénkülést, és december végére javul valamelyest a mérleg.
A legtöbbet hirdető piaci szektorok toplistáján jóval több a mínusz, mint a plusz előjelű változás. Még az évek óta megbízható módon kétszámjegyű növekedést produkáló gyógyászat, gyógyhatású készítmény szektor hirdetési lendülete is megtört, legalábbis ezt jelzi a „mindössze” 7 százalékos növekedés. Ráadásul a szektor költésének javát adó OTC és gyógyhatású készítmények médiabüdzséje ennél is kisebb, alig több mint 4 százalékos mértékben bővült tavalyhoz képest.
Ennél sokkal rosszabb a helyzet a Kantar szerint az élelmiszer, a pénzügyi és az autós szektorban, ahol bőven 10 százalék feletti visszaesést mért a listaáras reklámköltésekben a Kantar Media. A nagy élelmiszerláncok közül a Spar 9, a Lidl 15, a Tesco 27, az Auchan 74 százalékkal csökkentette médiaköltését, és bár a Coop 20, a CBA pedig 10 százalékkal többet reklámozott, ez kevésnek bizonyult a nagyok büdzsécsökkentésének ellensúlyozásához.
A tv-k árat csökkentettek
Az első félévben a két nagy kereskedelmi televízió bevétele 14, illetve 15 százalékkal csökkent, de nem azért, mert kevesebb reklámot sugároztak – sőt a Tv2-n az értékesített reklámidő még nőtt is –, hanem azért, mert mindkét csatorna jelentősen csökkentette listaárait. A kábeltévék bevétele pár százalékkal nőtt, miközben a nyomtatott sajtóban 5, a rádióban 7, az interneten 2 százalékos visszaesést, a köztéren pedig 3 százalékos növekedést mutatnak a számok.
A pénzügyi szektoron belül a biztosítók költése 46, a bankoké 27 százalékkal csökkent, a tavalyi nulla forinthoz képest január-júniusban viszont listaáron több mint 1 milliárd forint értékben hirdettek állampapírt a médiában, és az egészség-, valamint a lakástakarék pénztárak is aktívabban kommunikáltak. A banki termékek közül még mindig a személyi kölcsönt hirdették a legtöbbet, de tavalyhoz képest 34 százalékkal kevesebb pénzből oldották ezt meg. A nagy bankok közül csak az Unicredit növelte jelentősen (egynegyedével) reklámköltését, és még a K&H Bank 7 százalékos büdzsénövekedése is jónak mondható, különösen az OTP 25, az Erste 51, a Raiffeisen 46, a Budapest Bank 63 és a Citibank 90 százalékos büdzsévágása mellett.
Az autós cégek együttesen 12 százalékkal költöttek kevesebbet reklámra az elmúlt félévben, pedig 2011 második felében már úgy tűnt, visszatér a hirdetési kedv erre a piacra. Néhány cég esetében (Renault Hungária, Toyota Motor Hungary, Kia Motors) ez valóban így történt, bár a 40 százalék feletti növekedések magyarázata legtöbbször az, hogy igen alacsony volt a bázis, vagyis a tavalyi első féléves költés.
A távközlési cégek listaáron 2 százalékkal többet hirdettek például, bár a piac legfontosabb szelete, a mobil távközlés reklámköltése 7 százalékkal visszaesett (de a kábelszolgáltatók másfélszeres költésnövekedése szerencsére ellensúlyozni tudta a kiesést). A mobilszolgáltatók közül csak a Vodafone növelte költését (14 százalékkal), a T-Mobile 8, a Telenor 32 százalékkal kevesebbet költött reklámra. És bár két új szereplő is megjelent a mobil szegmensben (Lidl, Tesco), ők jellemzően saját felületeiket használták ajánlataik kommunikálására, és a médiában nem költöttek annyit (ketten együtt listaáron alig egymilliárd forintot), ami ellensúlyozni tudta volna a két nagy hirdető büdzsécsökkentését. A kábeltévé-szolgáltatók ellenben bátran költöttek: a T-Home 45, az Antenna Hungária 98 százalékkal, a Digi Kft. pedig közel tizenötször többet, mint egy évvel ezelőtt.
Az alkoholmentes italok költése pár százalékkal esett, a szeszesitaloké viszont 25 százalékkal nőtt, és ez elsősorban a sörös cégeknek köszönhető, amelyek 9 százalékkal többet költöttek reklámra az idei első félévben. A sörös piacot a 2 százalékkal többet reklámozó Heineken vezeti az összes költés közel felével, a második számú sör hirdető, a Borsodi Sörgyár 11 százalékkal emelte médiaköltését. A márkák közül a Soproni, a Borsodi és az Arany Ászok kapta a legnagyobb médiatámogatást, mindegyikre minimum 25 százalékkal többet költött a gazdájuk, mint 2011 első felében.
Az utazás, turizmus szektor reklámköltése 41 százalékkal bővült, jelentős részben a gyorséttermek (+68 százalék) és az utazási irodák (+43 százalék) megnövekedett hirdetési kedvének, valamint az Erzsébet Kártya bevezetését kísérő jelentős médiakampánynak köszönhetően. A Malév csődje nélkül a Ryanair aligha indított volna ennyi új járatot és nem is reklámozta volna őket a médiában (2011-ben például egyáltalán nem hirdetett), sőt valószínűleg az Air Berlin sem költött volna ennyit reklámra.