szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Növekvő médiafogyasztás, csökkenő bevételek - ez a piacon egyébként általános ellentmondás jellemezte a kiadó 2012-es üzleti évét – tájékoztatta a részvényeseket Szauer Péter vezérigazgató szerdán a HVG Kiadó Zrt. éves rendes közgyűlésén.

A HVG integrált (print, online, mobil) olvasótábora tavaly először lépte túl a heti 1 milliót, ugyanakkor a gazdaság romló teljesítménye, a csökkenő beruházások és fogyasztás miatt továbbra is visszaeső hirdetési piac 6,5%-os bevételkiesést és 187 MHUF, nem operatív elemeket is tartalmazó veszteséget okozott. A mérleg szerint a cég árbevétele tavaly 3,14 milliárd forint volt.

A közgyűlésen a részvényesek minden napirendi pontot elfogadtak, s döntöttek a keletkezett hiány eredménytartalékból történő finanszírozásáról. A társaság további öt évre meghosszabbította az igazgatóság mandátumát, Manfred Braun személyében, aki a Funke csoport egyik ügyvezetője, új felügyelőbizottsági elnököt is választott.

A HVG csoport 2011-ben kialakított stratégiájának megfelelően 2012-ben a menedzsment a tulajdonosok támogatásával a fő stratégiai szegmensek – elsősorban a továbbra is piacvezető HVG és a látogatottságát folyamatosan növelő hvg.hu – erősítésére koncentrált, de sikereket ért el a mobil-, a könyv-, a konferencia/állásbörze üzletágakban is. 2012-ben a társaság a nem eredményes melléktevékenységeit leépítette, karcsúsította a szervezetet, átalakította a terjesztési, marketing és sales részleget, integrált egyes print és online folyamatokat. Több új termék, innovatív szolgáltatás jelent meg a kiadó palettáján, például az előfizethető adózóna.hu vagy a DHVG.

Az idén még nem számítanak nyereségre a tulajdonosok, de a cél rövid-közép távon is az, hogy a print bevételkiesést kompenzálja más területek növekedése. A részvényesek megállapították, hogy a kedvezőtlen év ellenére a cégcsoport megőrizte pénzügyi stabilitását és tervszerűen megvalósítja fejlesztéseit. Ugyanakkor számolnak azzal, hogy a továbblépést, az árbevétel növekedést nem segíti elő a hazai politikai- és makrogazdasági környezet, ezért a cég általános költségeit tovább kell mérsékelni. 2013-ra fontos cél a digitális átépítés folytatása és az innováció felgyorsítása a print üzletágban is, melynek üzleti modelljében változatlanul bíznak a tulajdonosok.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!