szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Döglődik az Andrássy út – legalábbis a sugárúton működő, luxusnak nevezett üzletek. A múlt évben több bolt is milliós veszteséget hozott össze, s nem egy közülük be is zárt.

Úgy fest, nem nagyon pörög az Andrássy út mint bevásárló utca, különösen a jelenlegi gazdasági környezetben: a Louis Vuittont leszámítva többmilliós adózás előtti veszteséggel zárt több bolt is a múlt évben. Eközben a luxusmárkák üzletei mindenhol a világon, így a régió más fővárosaiban is érdemi nyereséget produkálnak, Magyarországon azonban a márkák tulajdonában álló boltok elég gyengén teljesítenek – írja a Portfolio. A magyar piac vélhetően még nem érett meg a piacra lépésükre, az itt lévő luxusmárkáknak még mindig nincs meg a piaca.

Magyarországon a lakosság csekély összeget költ ruhákra, illetve azok közül, akik megengedhetnék maguknak a drágább cikkek vásárlását, sokakban vagy nem merül fel igény a luxusmárkák megvásárlására, vagy inkább külföldön vásárolnak. Az Andrássy úti üzletekért kért bérleti díjak erősen szóródnak: van ahol négyzetméterenként évi 400-500 euróért is lehet üzletet bérelni, míg máshol 1000 eurót kérnek egy évre a bérlőktől.

Az Andrássy út mint bevásárló utca nagy hátránya, hogy nem rendelkezik egységes arculattal, a kiadó üzletek számtalan tulajdonos kezében vannak, akik más-más érdekek mentén adják ki üzlethelyiségeiket. Megoldást jelenthetne, ha az üzlettulajdonosok klaszterbe tömörülnének, s így egységesen léphetnének fel a bérlőkkel szemben.

További részleteket itt lehet olvasni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!