szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két év alatt harmadszor megy tönkre az online pénztárgép egy csornai vállalkozásnál. Bármit csinálnak vele, a kassza egyszerűen semmire sem reagál. Legutóbb azt mondták a tulajdonosnak, hogy vegyen egy újat, kedvezményesen, csaknem 100 ezer forintért. Nemcsak ő járt így. Több vállalkozó szerint is sok a probléma az egyik típussal – hangzott el a csütörtöki RTL Híradóban.

A csornai turkáló kasszájában van online pénztárgép, de nem működik, kézzel írnak nyugtát a vevőknek. A tulajdonos szerint az eszköz meghibásodása előtt szoftverfrissítés történt, és utána használhatatlanná vált a gép. Két éven belül harmadszor ment tönkre. Az első két alkalommal még garanciálisan javították, legutóbb viszont már azt mondták a szervizben a tulajdonosnak, hogy vegyen új kasszát, kedvezményesen, százezer forintért. Ő azonban úgy véli: nem ő felelős a meghibásodásért, fizetni sem neki kell ezért.

Az egyik győri élelmiszerboltban ugyanolyan típusú kasszát használnak, mint a csornai turkálóban. Az üzlet tulajdonosa tagja a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának. Ő úgy tudja, hogy ezt a típust már nem is lehet árulni. Horváth Imre Tamásné szerint a visszavont forgalmazási engedély ellenére a gép még öt évig használható, ha nem megy tönkre, de ez a típus nem bírja a szoftverfrissítést, náluk is volt gond vele. Az ő online kasszájukat garanciálisan cserélték – tette hozzá.

Egyelőre nem tudni, mit tehetnek az érintett vállalkozások. Az RTL Híradó kereste a gyártót, de nem érte el. A NAV-tól sem válaszoltak a csütörtök esti adás kezdetéig a kérdéseikre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!