Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
A világsajtót bejárták a hírek és a felvételek a C-919-es közepes méretű és hatótávolságú utasszállító próbaútjáról. Mennyire kínai és mennyire versenyképes az első közepes méretű kínai gép?
A Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) a Boeing 737-es és az Airbus 320-as versenytársának szánja az új gépet. Amely hét évvel később készült el, mint ahogy eredetileg tervezték. A C-919-es külső megjelenésre nagyon hasonlít az amerikai és a francia versenytárshoz. Méretei, 158-174-es utaslétszáma, 5500 kilométeres hatótávolsága szintén. A párizsi Le Point repülési szakértője alaposabb elemzésnek vetette alá a C-919-est. Ebből kiderül, hogy ez a gép annyiban „Made in China”, amennyiben Kínában rakták össze. De gyakorlatilag minden fontos eleme külföldi, amerikai vagy francia.
A hajtóművek a Boeing 737-est működtető General Electric illetve az A320-ast röpítő Snecma motorok elemeiből készültek. Ezek egyébként egy utasszállító értékének 30 százalékát jelentik. A Zodiac cég szállította le a pilótafülke berendezéseit, a vészhelyzet esetén működésbe lépő, oxigént biztosító rendszert, a mentéshez használható csúszdákat és a pilótafülke páncélozott ajtaját is. Az utastér kényelmes üléseit és a hozzájuk tartozó szórakoztató elektronikát a Thales, míg a hatalmas futóművek gumiabroncsát a Michelin gyártja. A fontos navigációs és a repülés biztonságát szolgáló berendezéseket amerikai cégek szállították le.
A Le Point megjegyzi: a franciáknak már korábban feltűnt, hogy egy, a kínaiak által megvett A-320-ast soha nem állítottak forgalomba. Ehelyett valószínűleg a C-919-es fejlesztéséhez használtak fel sok mindent a gép berendezéseiből. A kínai gyártók ügyes koppintásaiban persze semmi újdonság nincs.
De vajon tényleg megtörheti az új gép a piac amerikai, francia dominanciáját?
A következő 20 évben csak Kínában 5 ezer közepes méretű és hatótávolságú utasszállítóra lesz szükség. A Comac viszont, amelynek már 570 megrendelése van, maximum 2000 gépet tud majd legyártani. További probléma a nemzetközi repülési engedély megszerzése. Ehhez az első mentrendszerű kínai járat elindításától számítva kb. egy év kell. Vagyis a közeli jövőben a Boeing és az Airbus piaci pozíciói nincsenek veszélyben. De a kínaiak, mint mindenben, e tekintetben is hosszú távon gondolkodnak, és már javában dolgoznak a C-929-es modellen. Ez a nagy hatótávolságú, 250-350 utast szállító gép a Boeing 777-es és az Airbus 350-es konkurense lehet, ha majd elkészül. A jelenlegi céldátum: 2025, de a C-919 projektből is csak jó fél évtizedes késéssel lett valóság.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A munkaerőpiac komolyabb megrázkódtatás nélkül nem képes nélkülözni több százezer munkavállalót, a költségvetést pedig százmilliárd forintokkal terhelné, ha a férfiak is nyugdíjba mehetnének korhatár előtt, 40 év jogviszonnyal, ahogy azt Magyar Péter tervezi. Ma is sok nő és férfi dolgozik nyugdíj mellett, 65 éves kora fölött, jóval többen, mint 2010-ben.
A panel egy zebrára esett. Sérülés nem történt.