Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"550ac623-0586-4c3a-acde-1ad7e22784c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Megsemmisítették a kormányhivatal határozatát.","shortLead":"Megsemmisítették a kormányhivatal határozatát.","id":"20250313_birosag-itelet-MET-Ivanyi-Wesley-iskolak-torvenytelen-bezaratas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550ac623-0586-4c3a-acde-1ad7e22784c8.jpg","index":0,"item":"c550a008-062c-4eed-8b16-0f1ca3c7e573","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_birosag-itelet-MET-Ivanyi-Wesley-iskolak-torvenytelen-bezaratas","timestamp":"2025. március. 13. 15:12","title":"A bíróság szerint törvénytelen volt Iványi Gáborék intézményeinek bezáratása, a gyermekjogok is sérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A lakosok az utcára menekültek, a környéken több iskola zárva tartott, súlyos sérültekről egyelőre nincs hír.","shortLead":"A lakosok az utcára menekültek, a környéken több iskola zárva tartott, súlyos sérültekről egyelőre nincs hír.","id":"20250313_Napoly-foldrenges-intenziv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b.jpg","index":0,"item":"26c23236-7140-4bd6-b2f3-7bc788bc202f","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Napoly-foldrenges-intenziv","timestamp":"2025. március. 13. 12:39","title":"Erős földrengés volt éjjel Nápoly mellett, felzaklatott lakosok követelték, hogy nyissák meg nekik a korábbi NATO-bázist","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Nézőpont Intézet szerint a Fidesz támogatottsága akkora, mint az EP-választások idején volt, a Tisza Párt népszerűsége pedig csökkent.","shortLead":"A Nézőpont Intézet szerint a Fidesz támogatottsága akkora, mint az EP-választások idején volt, a Tisza Párt...","id":"20250314_nezopont-kozvelemeny-kutatas-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd.jpg","index":0,"item":"dc3a3633-6876-46ff-8187-bf0de86ebfca","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_nezopont-kozvelemeny-kutatas-fidesz","timestamp":"2025. március. 14. 12:43","title":"Nyugtat a kormányközeli Nézőpont: felmérésük szerint toronymagasan vezet a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c2d02b-5299-46cf-8dd3-d397d4887ffc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Miért nem dönthetnek a sóskútiak arról, hogy működhet-e akkufeldolgozó a városukban, ha egyszer Orbán Viktor megígérte, hogy dönthetnek? Mit szól hozzá Gulyás Gergely, hogy a magyarok többsége szerint a miniszterelnök politikája inkább az EU gyengítését szolgálja, mint a reformját? Ki fogja eldönteni, melyik kettős állampolgárt kell kiutasítani? A HVG kérdései és a válaszok a kormányinfóról.","shortLead":"Miért nem dönthetnek a sóskútiak arról, hogy működhet-e akkufeldolgozó a városukban, ha egyszer Orbán Viktor megígérte...","id":"20250313_a-kettos-allampolgarokat-vagy-Rogan-Antalt-konnyebb-kitiltani-kormanyinfo-hvg-kerdesek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c2d02b-5299-46cf-8dd3-d397d4887ffc.jpg","index":0,"item":"f82ff898-d516-4239-8dd8-fa957a38ace6","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_a-kettos-allampolgarokat-vagy-Rogan-Antalt-konnyebb-kitiltani-kormanyinfo-hvg-kerdesek-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 14:35","title":"A kettős állampolgárokat vagy Rogán Antalt könnyebb kitiltani?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"192dbbdb-bf83-4ac6-ac81-104b869edc3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Elismerés a kapitánynak, bunkóság, bűnös élvezet – megoszlanak a vélemények arról, hogy van-e létjogosultsága ennek a különös szokásnak. Melyik ország utasai tapsolnak leginkább landolás után, és mit szólnak hozzá a pilóták?","shortLead":"Elismerés a kapitánynak, bunkóság, bűnös élvezet – megoszlanak a vélemények arról, hogy van-e létjogosultsága ennek...","id":"20250313_taps-a-repulon-leszallaskor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/192dbbdb-bf83-4ac6-ac81-104b869edc3a.jpg","index":0,"item":"e51df57b-2a9c-4524-bfc4-a85489a08352","keywords":null,"link":"/elet/20250313_taps-a-repulon-leszallaskor","timestamp":"2025. március. 13. 05:01","title":"Ön szerint kínos tapsolni, miután leszállt a repülő?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95bc852f-ea9e-4698-9ba5-c0c57d200132","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A két életmentő járőrt dicséretben és jutalomban részesítette a budapesti rendőrfőkapitány.","shortLead":"A két életmentő járőrt dicséretben és jutalomban részesítette a budapesti rendőrfőkapitány.","id":"20250314_kispest-tizemeletes-haz-kizuhant-fiu-rendorok-ujraelesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95bc852f-ea9e-4698-9ba5-c0c57d200132.jpg","index":0,"item":"c46aad09-b07a-4bfd-b193-e4c4be2cfeb1","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_kispest-tizemeletes-haz-kizuhant-fiu-rendorok-ujraelesztes","timestamp":"2025. március. 14. 16:04","title":"Rendőrök élesztettek újra egy kispesti panelházból kizuhant 17 éves fiút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b74f6a96-9afb-4285-9de9-9501f358b58b","c_author":"Domány András","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Pintér Sándor belügyminiszter átírta a tárca különböző utasításokban szereplő címét.","shortLead":"Pintér Sándor belügyminiszter átírta a tárca különböző utasításokban szereplő címét.","id":"20250314_belugyminiszterium-koltozes-budai-var","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b74f6a96-9afb-4285-9de9-9501f358b58b.jpg","index":0,"item":"77057721-61fd-4fbe-a451-15fe8840d808","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250314_belugyminiszterium-koltozes-budai-var","timestamp":"2025. március. 14. 21:35","title":"Hivatalossá vált, hogy a Belügyminisztérium a Várba költözik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73cf7ea5-f996-47b0-adfd-369b8e44880f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly felháborodást váltott ki az Atletico Madrid szurkolóiból, hogy a Real Madrid elleni Bajnokok Ligája-mérkőzésen a büntetőpárbajnál a játékvezető érvénytelenítette Julian Alvarez találatát. Szurkolók és néhány újság is egy rejtélyes chipről beszél, amely érzékelte a szabálytalanságot. Az UEFA szerint nem ez történt.","shortLead":"Komoly felháborodást váltott ki az Atletico Madrid szurkolóiból, hogy a Real Madrid elleni Bajnokok Ligája-mérkőzésen...","id":"20250313_bajnokok-ligaja-atletico-madrid-real-madrid-julian-alvarez-bunteto-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73cf7ea5-f996-47b0-adfd-369b8e44880f.jpg","index":0,"item":"e16912fb-1d3d-4d54-bc5d-6d4064ba05b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_bajnokok-ligaja-atletico-madrid-real-madrid-julian-alvarez-bunteto-video","timestamp":"2025. március. 13. 14:03","title":"Megszólalt az UEFA: Nincs olyan chip a BL-labdában, ami segített volna érvényteleníteni az Atletico Madrid büntetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak 3 betű, de jelentősen megdobhatja egy cég bevételeit – mi az?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Áfa? Btk.? NAV? Egyik sem. Miközben sok vállalkozásnál még mindig az Excel-táblákra esküsznek, valójában szabad szemmel alig látható azon kisebb-nagyobb cégek köre, amelyek megúszhatják valamilyen CRM-szoftver nélkül. Legalábbis akkor, ha növekedni akarnak. No meg, ha nem szeretnék, hogy egyetlen alkalmazottuk elvihesse az egész boltot.
Nagyon kicsi és nagyon-nagyon speciális azon vállalkozások köre, melyek úgy is működhetnek, hogy nem használnak semmilyen ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) megoldást. Ide sorolhatjuk azokat a vállalkozókat és cégeket, melyek:
egyszeri eladásokból élnek,
szolgáltatásukkal jellemzően nagyon kis területet fednek le,
nem kívánnak élni az újrarendelések (visszatérő vásárlók) tudatos erősítésével,
nem céljuk a növekedés.
Bármennyire is életszerűtlennek tűnik a fenti felsorolás, léteznek ilyenek. Minap futottunk bele éppen egy kis, vélhetően családi vállalkozásba, amely egy megyeszékhelyen árulja saját készítésű házi gyümölcsdzsúzait, minden nap másféle és minden nap egyféle rendelhető. Ilyenformán tulajdonképpen elég a rendeléseket nyilvántartani, ha – a fenti listának megfelelően – nem feltétlenül cél a visszatérő vásárlók ösztönzése és a növekedés, ők például megúszhatják egy nagyon-nagyon egyszerű nyilvántartással.
Még egy ilyen cégnél is van értelme az ügyfélkapcsolat-kezelésnek, melyet egyébként bizonyos formában szinte minden vállalat alkalmaz. Hiszen ennek tekinthetjük azt is, ha amikor egy néhány fős mikrovállalkozás – de előfordul ez még a néhány tucat embernek munkát adó kkv-knál is – különféle digitális tárolókban tartja ügyfeleinek néhány adatát. Klasszikusan ilyen tároló az levelezőrendszer (hiszen a levelekben az ügyfelek neve és e-mail-címe is megtalálható), de ilyen lehet egy szöveges dokumentum, illetve egy Excel-táblázat is. Ez utóbbi szinte adja magát, hiszen miközben minden sor egy-egy ügyfelet jelöl, az oszlopokban végtelen számú adatot tarthatunk nyilván: többek között e-mailes és postai elérhetőséget, telefonszámot, Facebook-profilt, de akár még születésnapot is. És ha már Facebook: a kétmilliárd felhasználóval rendelkező közösségi szolgáltatás szervezeti oldalain is megfigyelhető a “CRM-esedés”: az adminisztrátorok egyre több mindent látnak a rajongókról, elérésük és a beérkező üzeneteik kezelése mára már egészen professzionális módon is történhet.
Microsoft
De van úgy, hogy a tucatnyi e-mailben, Word-dokumentumban és megannyi Excel-táblázatban megtalálható ügyféladatok ebben a szétszórt formában már kezelhetetlenné válnak – akár emberi tényezők, akár a mennyiségük miatt, no és a minőség kérdése is előkerül. Ilyenkor már érdemes az ügyfélkapcsolati adatokat és folyamatokat nyilvántartó CRM-szoftvert beszerezni.
Elment a Zoli, és vitte a boltot is
Egy vállalkozás életében igen húsbavágó felismerést hozhat, mit is jelent az “emberi tényező”. Például azt, amikor egy értékesítő távozik a cégtől – talán nem is a legjobb hangulatban történik az elválás – és viszi magával az egyik ügyféladatokat tartalmazó táblázatot, amelynek friss verziója csak az ő számítógépén volt meg. Hiába létezik a kollégák gépén is egy fél évvel korábbi adatokat tartalmazó biztonsagi_mentes.xls, a több hónapnyi kiesés rengeteg bonyodalommal, megromló ügyfélkapcsolatokkal és akár ügyfelek teljes elvesztésével is járhat.
Mit is ír a hogyishívják?
Jóval többször fordul elő a mennyiségi probléma – szerencsére, ezt ugyanis gyorsabban és zökkenőmentesebben lehet kezelni. Amikor már olyan sok, sokféle és sok helyen tárolt adattal rendelkezünk ügyfeleinkről, hogy nehezen rakható össze egy-egy teljes ügyfélkép, akkor érdemes bevetni egy rendszerszintű ügyfélkapcsolat-kezelést jelentő CRM-szoftvert.
Kaspersky Lab
Az ügyfelekre való rendszerszintű rálátással függ össze az is, ha a vállalkozásnak fogalma sincs, hogy idén kinek adja az aranyszámlalevél-díjat. Azaz hogy kik a legfontosabb, legnagyobb mennyiségben vagy legtöbbször rendelő, legtöbb pénzt hozó ügyfelek. Szintén ilyen minőségi jel lehet, ha nem tudjuk már követni az ügyfelekkel zajló kommunikációt: melyikőjük mit írt legutóbb, válaszolt-e már neki valaki, milyen gyakoriak a panaszok, stb.
Sose volt még ilyen jó?
Míg egy probléma esetén hajlamos az ember gyorsan belátni, hogy valamit tenni kellene, amíg nincs baj a már emlegetett exceles ügyfélkezeléssel, jóval nehezebb lehet önmagunk számára igazolni, miért is kellene a cégnek éves szinten néhány/több százezer forintot elköltenie egy CRM-szoftverre.
De a legtöbb ügyvezetőnek aligha kell magyarázni: attól, hogy most jó, lehetne még jobb is. A digitális barkácsmegoldások után bevetett CRM-programmal egész gyorsa átlátható válik, hogy melyik ügyféllel milyen kommunikáció van folyamatban; hogy melyik ügyfél(csoport) milyen termékből/szolgáltatásból rendel szívesen; kinek mit lenne érdemes újravásárlásra felkínálni; illetve előrejelezhetőbbé válik a forgalom. Az egyre több vállalat és szakértő által hangoztatott “ügyfélélmény” pedig tulajdonképpen elérhetetlen CRM-szoftver nélkül. Fejben tartani ugyanis már 10 ügyfél felett is igen nehéz mindenki minden dolgát, az ügyfél ismerete nélkül viszont nem fogja azt érezni, hogy a cég valóban figyel rá és nem csak rásózni akar valamit, hanem ismeri az igényeit.
Az pedig már egészen könnyen belátható, hogy mindez komoly bővüléssel, bevételnövekedéssel járhat.