szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Az első szerelvény elhagyta a gyárat. Jövő év elején állhat forgalomba a budapesti agglomerációban.

Több fotó is keringett különböző Facebook-csoportokban pénteken délután, melyek arról tannúskodtak, hogy a MÁV-Start első emeletes vonata már elhagyta a gyárat, és gurulásra képes.

Többen Dunakeszin látták az első Stadler Kiss motorvonatot, ami nem véletlen, mivel a Dunakeszi Járműjavító is részt vett a vonatok összeszerelésében. Legalábbis eddig, a gyárat éppen június elején szerezte meg az orosz Transmashhholding.

Sasvári Zoltán / Facebook

Péntek délután fél 2-kor jártam Dunakeszi állomáson, ott láttam az emeletes vonatot. Egy szerelvény volt. Nem mondanám késznek, 1-2 burkolóelem még hiányzott róla, ez sajnos a fotón nem látszik,

meséli a kép szerzője. De egy másik fotó is készült a járműről, ez a Dunakeszin élünk Facebook-csoportból származik:

Kovács Mónika / Facebook

A MÁV-Start összesen 19 emeletes vonatot rendelt a Stadlertől, amelyek közül az első 11 jövő év elején fog forgalomba állni a két legforgalmasabb budapesti elővárosi vasútvonalon: Vác-Szob, illetve Cegléd-Szolnok felé.

Arról is írtunk, hogy az új emeletes motorvonatok nem férnek be az alagútba, de ez nem is probléma, hiszen elsősorban a fent említett két elővárosi vonalra vették őket, amelyeken nincsenek alagutak.

Tényleg akkorát hibázott a MÁV az emeletes vonatok megvásárlásával?

A vonatok a későbbiekben a Balaton és a Velencei-tó felé is feltűnhetnek, ebben az esetben azonban vagy ki kell mélyíteni az alagutat, vagy a Déli pályaudvar helyett Kelenföldről vagy Kőbánya-Kispestről fognak indulni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Elárulták, hol járnak majd itthon az új emeletes motorvonatok

A tervek szerint a két legforgalmasabb elővárosi vonalon állítják majd forgalomba az új, 600 férőhelyes emeletes vonatokat 2019-től. Ha minden jól megy, ennél hamarabb, már jövőre lehet utazni az első új saját fejlesztésű IC+ kocsival. A HÉV járművei közül 23-at le kell cserélni.

Zelki Benjámin Gazdaság

Tényleg akkorát hibázott a MÁV az emeletes vonatok megvásárlásával?

Sok lap írt arról, hogy nem férnek be az alagútba az új emeletes vonatok. De nem is oda vették őket, hanem a jelenleg túlzsúfolt budapesti elővárosi vonalakra, ahol pedig nagy szükség van rájuk. Két hatrészes szimpla motorvonat tudja csak kiváltani azt a kapacitást, amit egy emeletes vonat nyújt.