szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A koronavírus-járvány odacsapott a szektornak, a fizetéseket is csökkentik a légitársaságnál.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

Ezerfős létszámleépítést jelentett be a Wizz Air. A lépés a dolgozói állomány 19 százalékát érinti – derül ki a légitársaság közleményéből.

Ezzel azonban nincs vége a koronavírus-járvány okozta megszorításoknak a cégnél:

  • többeket fizetés nélküli kényszerszabadságra küldtek, és küldhetnek, amennyiben szükséges,
  • a pilóták, a légiutaskísérők és az adminisztratív munkakörökben dolgozók fizetését átlagosan 14 százalékkal csökkentik.
  • Váradi József vezérigazgató, az igazgatósági tagok és a felsővezetők fizetését 22 százalékkal veszik vissza a most kezdődött, 2021-es pénzügyi évben.

A közlemény szerint a cég – amelyik március végén 1,5 milliárd eurós készpénztartalékkal rendelkezett – tárgyal a beszállítókkal arról, hogy csökkentse a szerződéses fizetési kötelezettségeit és javítsa a fizetési feltételeket.

Azt is írja az Airportal, hogy a Wizz Air fokozatosan kivonja 32 régebbi repülőgépét a 2023-as üzleti év végéig, ahogy azok lízingszerződései lejárnak.

A légitársaság forgalma a koronavírus-járvány miatt

márciusban 34 százalékkal esett vissza az előző évhez képest, a járvány előtti kapacitásához képest 3 százalékon üzemel jelenleg.

A kapacitásait már korábban kormányok részére ajánlotta fel áruszállító és a külföldön rekedt állampolgárokat hazaszállító járatok formájában. Legtöbb megbízást a magyar kormánytól kapták eddig.

A rövid távú tervekről azt írta a cég, hogy a piaci igényekhez alakítja kapacitásait és a repülőgépeit azokra a piacokra helyezi át, ahol lehetőségek nyílnak a bővítésre.

Nincs változás ugyanakkor a Wizz Air Abu Dzabi vegyesvállalat létrehozásának menetrendjében.

Váradi az Airportalnak március közepén arról beszélt, hogy szerinte legkésőbb júliusra visszaáll a rend a légi közlekedésben, de addig sok áldozata lesz a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenésnek. Azt is mondta a vezérigazgató, hogy a cég nagyjából 40 millió euró kárral számol március végéig, de a helyzet lehetőségeket is rejt magában, és inkább előbb kérnék az Airbustól az új repülőgépeket.

A koronavírus-járvány terjedése miatt az elmúlt hónapokban drasztikusan visszaesett a légi forgalom. Ahogy megírtuk, több tízezer milliárd forintra volna szükség, hogy ne omoljon össze a világ légi közlekedése.

A krízisre a légitársaságok különböző módon reagáltak, például a British Airways 36 ezer alkalmazottját függesztette fel, a Ryanair és az EasyJet a földön tartja a flottáját.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!