szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Finnair finn légitársaság mintegy 700 dolgozójától válik meg jövő év márciusáig a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt.

A Finnair szeptemberben még 1000 fős leépítést helyezett kilátásba, de a foglalkoztatottak érdekvédelmi szervezeteivel folytatott egyeztetések révén mintegy 300 ember állását sikerült megmenteni. A Finnair az idei első két negyedévről veszteséget jelentett, mert a koronavírus-járvány miatt jórészt a földre kényszerült a légiflottája, és szakértők szerint a szeptember végével záródott harmadik negyedévben is mínuszban zárt, hiába bővítette járatainak számát. Harmadik negyedévi adatait egyébként a jövő héten hozza nyilvánosságra a Finnair.

A többségi, 55,8 százalékban állami tulajdonú finn cég működési vesztesége a júniussal záródott három hónapban 174,3 millió euró volt az egy évvel korábbi 47,2 millió euró nyereség után. A légitársaság második negyedévi bevétele éves összevetésben 91 százalékkal, 68,6 millió euróra zuhant, ezen belül az utasszállításból származó bevétel 97,9 százalékkal, 13,7 millió euróra esett.

A döntés annyiban nem meglepő, hogy világ valamennyi légitársasága igencsak megsínyli a koronavírus-járványt, töredékére esett az utasszám és ezzel jelentősen csökkent a bevétel is. A Bloomberg nemrég például arról írt, hogy akár félmillió munkahely is megszűnhet a légi közlekedésben év végére. Itthon sem jobb a helyzet, Ferihegyen szeptemberben 90 százalékkal kevesebb utas fordult meg és az üzemeltetők hasonló arányt várnak októberre is. Ez is az oka, hogy felröppentek hírek a reptér üzemeltetési jogának értékesítéséről, ám ezt a tulajdonosok cáfolták a hvg.hu-nak. Az biztos, bárki is akarná megvenni a repterek, áron alul biztosan nem fogja tudni megtenni, hiába a mostani visszaesés.

Bárki venné is meg a ferihegyi repteret, árengedményt nem adnak rá

"A Budapest Airportnak nincs tudomása arról, hogy a vállalatcsoport tulajdonosai vételi ajánlatot kaptak volna, és arról sem, hogy a tulajdonosoknak szándékukban állna eladni a repülőteret üzemeltető cégcsoportot. A tulajdonosaink hosszú távra elkötelezett befektetők, akiknek a Budapest Airport menedzsmentjéhez hasonlóan meggyőződése, hogy a repülőtér további növekedésre számíthat a jövőben."

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kifejezetten gyerekeknek szánt okosóra jelent meg a Telekomnál

Kifejezetten gyerekeknek szánt okosóra jelent meg a Telekomnál

WHO-főigazgató a koronavírusról: Egyre több a fény a sötét alagút végén

WHO-főigazgató a koronavírusról: Egyre több a fény a sötét alagút végén

Az Európai Bíróság előtt a Stop Soros

Az Európai Bíróság előtt a Stop Soros