szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai kávékiskereskedelem közel negyedét már a kapszulás kiszerelés adja.

A magyar kávépiac növekedésének motorja a szemes és a kapszulás kávé: az előbbi tavaly 13, az utóbbi pedig a kiskereskedelemben értékesített kávémennyiség 23 százalékát tette ki értékben. A Nielsen piackutató adatai szerint 2019-ben Magyarországon nagyjából 1200 tonna, azaz közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek, nagyjából 13,4 milliárd forintért.

Olcsóbb lett kávé a koronavírus miatt, de ezt a pénztárcája sajnos nem fogja megérezni

Egy friss jelentés arra figyelmeztet, hogy akár a negyedével is csökkenhet a terméshozam a klímaváltozás miatt Etiópiában, a világ hetedik legnagyobb kávétermesztő országában. Emiatt pedig drágulhat a kávé.

A kapszulás kávé hazai piacán az áttörés 2018-ban következett be, amikor megjelentek a jól ismert márkák ilyen kiszerelései – emlékeztetett közleményében a Costa Coffee. A kapszulás kávék az állandó minőség mellett azért is népszerűek, mert egyszerű elkészíteni őket.

A kávé koffeintartalma nem egyezik meg a kávé erősségével – figyelmeztet a kávézólánc. A koffeintartalom leginkább az Arabica és a Robusta kávészemek arányától függ egy-egy csomagban. A Robusta akár kétszer annyi koffeint is tartalmazhat, mint az Arabica, az erősség pedig, amit számmal jelölnek a csomagoláson, az íz intenzitását mutatja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!