szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A magyar légitársaság üzleti modellével van gondja Knut Arild Hareide-nak.

A Wizz Airnek lehetősége van arra, hogy Norvégiában repüljenek, de ha a belföldi kínálatuk túl nagy lesz, akkor a Wizz Air valószínűleg kihívásokkal fog szembesülni az üzleti modelljével kapcsolatban –  mondta Knut Arild Hareide, norvég közlekedési és kommunikációs miniszter szerdán.

A Spabook.net turisztikai híroldal cikke szerint a miniszter a norvég parlamentben beszélt arról is, hogy a magyar gyökerű légitársaságnak követnie kell a norvég törvényeket és az üzemeltetési feltételeket, ha belföldi járatokat üzemeltetnek.

A Dagens Næringsliv nevű norvég lap írt arról, hogy a Wizz Air munkatársainak nagy része a holland Confair cégen keresztül dolgozik a norvégiai repülőjáratokon. A portál szerint a dolgozóknak maguknak kell fizetniük az adókat, a nyugdíjbiztosítást, a társadalombiztosítást és az orvosi ellátásért. A cikk szerint "a Confair fenntartja a jogot a szerződés azonnali hatállyal történő felmondására, előzetes értesítés nélkül."

Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője a lapnak azt mondta, hogy a szerződések bizalmas információkat tartalmaznak és nem osztják meg őket. Azt nem kívánta kommentálni, hogy hány embernek van ilyen szerződése.

A közelmúltban a norvég kormányfő, Erna Solberg is bejelentette, hogy bojkottálja a Wizz Airt, igaz, egészen más okból. Solberg úgy nyilatkozott a bojkottról: „Sosem fogok olyan légitársasággal utazni, amely megtagadja a dolgozóitól a szerveződés jogát”. Solberg azt is elmondta akkor, hogy a norvég törvények értelmében a Wizz Air nem akadályozhatja meg a dolgozóinak, hogy szakszervezetekbe tömörüljenek.

Két hete az oslói polgármester Raymond Johansen állítatta volna le a Wizz Air járatait, mert úgy vélte, a légitársaság lengyel munkatársai koronavírust terjesztenek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!