szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha nem vezetnek eredményre a bértárgyalások, akár egész napos munkabeszüntetésre lehet számítani.

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet tartott kétórás figyelmeztető munkabeszüntetést kedden, amelynek nyomán 14 és 16 óra között nem jártak az autóbuszaik. A műszakbeszüntetés akár 2600 járatot is érinthetett, de a pontos szám, hogy mennyien vettek részt a megmozdulásban, szerdán derül ki.

A dolgozók a korábbi megállapodásuk feletti béremelést akarnak elérni. A MÁV-Volán-csoport 2021-ben 200 ezer forint SZÉP-kártya juttatást fizetett minden munkavállalónak, 2022-ben 10 százalékkal emelte, 2023-ban pedig további 5 százalékkal emelné a béreket. A szakszervezet azonban egy azonnali, 10 százalékos korrekciót akar elérni és azt, hogy a jövő évre tervezett 5 százalékos emelés 20 százalék legyen.

Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet vezetője a VG.hu-nak elmondta, amennyiben az egyeztetések a szakszervezet értékelése szerint továbbra sem vezetnek eredményre, fokozni fogják a nyomásgyakorlást, és egy legalább egynapos teljes sztrájkot szervezhetnek. Hozzátette, hogy már szerdán hivatalosan kérni fogják az állami buszos cégtől, hogy jelölje ki a következő tárgyalási napot.

A keddi akcióban egyébiránt csak buszvezetők tudtak részt venni, miután az egyéb dolgozók esetében nem sikerült megegyezni a érdekképviseleteknek és a cégeknek az elégséges szolgáltatásról.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kengyel Kristóf Gazdaság

Nagyon szenved a Volánbusz az új Mercedes elektromos buszaival

A Volánbusz Mercedes eCitaróinak már a beszerzése is botrányosra sikerült, ugyanis egyértelműen politikai és nem szakmai döntés született, amikor kiválasztották a típust. Az elektromos buszok karrierje később sem alakult túl jól. A 7,35 milliárdért vásárolt Mercedesek ritkán vannak forgalomban, inkább állnak, mint mennek. A Volánbusz szerint minden rendben van a budapesti agglomerációban közlekedő eCitarókkal, a tények azonban mást mutatnak.