szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aki korábban a világ nagy pénzügyi központjai és luxusüdülőhelyei között utazgatott, az már csak volt szovjet tagállamokba meg Kínába repkedhet.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

Az orosz-ukrán háború miatt kiszabott Moszkva-ellenes nyugati szankciót átírták az orosz oligarchák magánrepülős szokásait is, erről írt cikket a Reuters a Flightradar idén augusztus elejéig rögzített adatai alapján.

A Vlagyimir Jevtusenkovhoz köthető Boeing 737-es magángép korábban szinte megállás nélkül röpködött a világ pénzügyi központjai mellett a francia Riviérát, a Maldív-szigeteket és a Seychelle-szigeteket is megcélozva. Idén azonban Kína mellett már csak volt szovjet államokat, Kirgizisztánt, Kazahsztánt és Fehéroroszországot látogatta meg néhány alkalommal.

Ezeket az utakat itt lehet megtekinteni:

(null)

(null)

Azt, hogy ez a gép a gazdasági bűncselekmények vádjával 2014-ben őrizetbe vett oligarchához köthető, a hírügynökség az alapján állítja, hogy

  • a Boeing-737-est tavalyig a Jevtusenkov által alapított AFK Sistema távközlési konglomerátum logóját viselte;
  • két névtelenséget kérő, magas rangú orosz légiközlekedési iparági forrás szerint ezt a repülőt maga Jevtusenkov használja.
Vlagyimir Jevtusenkov orosz oligarcha.
ARTYOM KOROTAYEV / TASS / ANADOLU / ANADOLU VIA AFP

Jelenleg összesen 145 magánrepülő gép közlekedik hivatalosan orosz zászló alatt, miközben a nyugati szankciók miatt Oroszország mintegy 400 darabos magán- és vállalati repülőgépflottájának több mint fele külföldön rekedt.

A vámügyi adatok azt mutatják, hogy a háború kitörése után hazatelepített magánrepülőgépek többsége a volt szovjet országokból, valamint az Egyesült Arab Emírségekből és Törökországból tért vissza Oroszországba. Ugyanakkor a Jevtusenkovhoz köthető Boeinghez hasonlóan a többi átregisztrált repülőgép is elkerülte az uniós légtérbe való belépést, és Oroszországgal baráti viszonyban lévő országokban maradt.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!