szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Cáfolták azt is, hogy magára hagyta volna az utasokat, a szerelvényen várta meg a váltótársát.

“Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége” – írta a MÁV válaszul arra a hírre, hogy október negyedikén jelentős késéssel érkeztek meg a 4921-es számú vonat utasai Budapestre, ugyanis a Bicskén megszakadt az utazásuk.

Hozzátették, a mozdonyvezetőt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés.

Egyúttal cáfolták azt az értesülést, hogy a mozdonyvezető elhagyta volna a szerelvényt. A MÁV szerint a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt, és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés, és működtek az ajtót.

(Kiemelt képünk csak illusztráció.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!