Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d059be53-7f64-49ac-b504-95049dec73a8","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Digitálisan tartják számon a Tisza Szigetek tagjainak minden közösségi aktivitását, ezekkel lehet pontokat, jelvényeket szerezni, és végül a legszorgalmasabbak lesznek a vezetők és a politikusok. Mire lesz jó a hamarosan megjelenő Tisza-applikáció? Hogyan született a nagyváradi út ötlete? Mit kezdenek a több százezres közösséggel? Radnai Márk, a párt alelnöke mondta el.","shortLead":"Digitálisan tartják számon a Tisza Szigetek tagjainak minden közösségi aktivitását, ezekkel lehet pontokat, jelvényeket...","id":"20250528_hvg-Rendszervaltas-mobilappal-radnai-mark-interju-tisza-part-digitalis-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d059be53-7f64-49ac-b504-95049dec73a8.jpg","index":0,"item":"472d0ff0-b962-45c4-9507-93cae85b5e5a","keywords":null,"link":"/360/20250528_hvg-Rendszervaltas-mobilappal-radnai-mark-interju-tisza-part-digitalis-magyar-peter","timestamp":"2025. május. 28. 06:30","title":"Minden szervezetben vannak súrlódások – a Tisza kulisszatitkairól beszélt Magyar Péter közösségépítője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c545e1ee-2af1-4a8b-b1e7-2f14ef768afa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Fidesz-frakció szóvivője szerint az énekes mást gondolt a világról, amíg „máshonnan kapta a pénzt”.","shortLead":"A Fidesz-frakció szóvivője szerint az énekes mást gondolt a világról, amíg „máshonnan kapta a pénzt”.","id":"20250528_Nemeth-Balazs-szerint-Caramel-az-ellenzeki-media-zsoldjaban-all","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c545e1ee-2af1-4a8b-b1e7-2f14ef768afa.jpg","index":0,"item":"cced9ec6-d944-4e53-84d6-518fcc9aa7d2","keywords":null,"link":"/elet/20250528_Nemeth-Balazs-szerint-Caramel-az-ellenzeki-media-zsoldjaban-all","timestamp":"2025. május. 28. 14:52","title":"Németh Balázs szerint Caramel „az ellenzéki média zsoldjában” áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c8b5654-a7ff-4385-93a6-a396d04d4bbd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A nyereség nagy része hirdetésekből és prémium előfizetésekből tevődik össze.","shortLead":"A nyereség nagy része hirdetésekből és prémium előfizetésekből tevődik össze.","id":"20250528_Szep-penzt-termeltek-a-sugar-babyk-a-Puncshu-nak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c8b5654-a7ff-4385-93a6-a396d04d4bbd.jpg","index":0,"item":"53fbdba0-2a35-46e0-94d4-23fc39867230","keywords":null,"link":"/kkv/20250528_Szep-penzt-termeltek-a-sugar-babyk-a-Puncshu-nak","timestamp":"2025. május. 28. 08:28","title":"Szép pénzt termeltek a sugar babyk a Puncs.hu-nak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5daed7f3-934b-4df9-bd17-fe2aa3b812a4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti üzemét.","shortLead":"Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti...","id":"20250529_A-kecskemeti-Mercedes-is-megerezte-az-autoipar-valsagat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5daed7f3-934b-4df9-bd17-fe2aa3b812a4.jpg","index":0,"item":"e94c5316-f1d7-4db5-9fcf-bc27efe82763","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_A-kecskemeti-Mercedes-is-megerezte-az-autoipar-valsagat","timestamp":"2025. május. 29. 11:56","title":"A kecskeméti Mercedes is megérezte az autóipar válságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A nyugati kormányok hadiipari beszerzéseire, fegyvergyártására és Ukrajnának szánt fegyverszállításaira voltak kíváncsiak. ","shortLead":"A nyugati kormányok hadiipari beszerzéseire, fegyvergyártására és Ukrajnának szánt fegyverszállításaira voltak...","id":"20250527_Oroszorszag-Hacker-NATO-Hollandia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030.jpg","index":0,"item":"6b622465-2659-42e5-b18b-8a0ce1ab500c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_Oroszorszag-Hacker-NATO-Hollandia","timestamp":"2025. május. 27. 16:43","title":"Holland hírszerzés: Oroszország által támogatott csoport törte fel a rendőrség és a NATO hálózatait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8843d88-e0b2-405d-8de3-e33c6df84900","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Azzal már nagyjából tisztában vagyunk, hogy mennyire befolyásolhatják karbonlábnyomunkat közlekedési, hűtési, fűtési és fogyasztási szokásaink, viszont eddig kevés szó esett a digitális karbonlábnyomról. Pedig – mint Huszics György a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője, a zCast új adásának vendége mondja – hiába nincs mobilunknak kipufogója vagy kéménye, mégis kapcsolódik hozzá kibocsátás. De vajon mennyi?","shortLead":"Azzal már nagyjából tisztában vagyunk, hogy mennyire befolyásolhatják karbonlábnyomunkat közlekedési, hűtési, fűtési és...","id":"20250528_digitalis-karbonlabnyom-kibocsatas-fenntarthatosag-Huszics-Gyorgy-carboncrane-zcast-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8843d88-e0b2-405d-8de3-e33c6df84900.jpg","index":0,"item":"d044f632-67e9-43be-8b25-c767c38b6d33","keywords":null,"link":"/zhvg/20250528_digitalis-karbonlabnyom-kibocsatas-fenntarthatosag-Huszics-Gyorgy-carboncrane-zcast-podcast","timestamp":"2025. május. 28. 16:41","title":"zCast: Tudja, mennyivel nő károsgáz-kibocsátása, ha rákattint erre a cikkre? – itt a kellemetlen igazság a digitális karbonlábnyomról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter szeretne leülni az RMDSZ-szel tárgyalni, az átláthatóságinak nevezett törvényről azt mondta, csak akkor tudják visszahozni, ha megnyerik a választást.","shortLead":"Magyar Péter szeretne leülni az RMDSZ-szel tárgyalni, az átláthatóságinak nevezett törvényről azt mondta, csak akkor...","id":"20250527_magyar-peter-fidesz-kormany-ellentet-rmdsz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"e3824255-0526-468e-b448-e41b0216a69e","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_magyar-peter-fidesz-kormany-ellentet-rmdsz-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 21:02","title":"Magyar Péter: A Fideszen és a kormányon belül is ellentét van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416332a2-ba66-46c8-a23b-a0dd985d5dc3","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Forbes influenszerlistáján ötödik helyen álló Nessaj cége eddigi legjobb évét zárta, a tartalomgyártó azonban nem vett ki osztalékot feleségével közös cégéből.","shortLead":"A Forbes influenszerlistáján ötödik helyen álló Nessaj cége eddigi legjobb évét zárta, a tartalomgyártó azonban nem...","id":"20250527_nessaj-emcee-bt-beszamolo-eredmeny-nyereseg-influenszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416332a2-ba66-46c8-a23b-a0dd985d5dc3.jpg","index":0,"item":"3126c3cc-5e88-4983-b50e-66cfacdebda5","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_nessaj-emcee-bt-beszamolo-eredmeny-nyereseg-influenszer","timestamp":"2025. május. 27. 15:23","title":"125 milliós profitot termelt az egyik legnépszerűbb hazai influenszer, Nessaj cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több vidéki pályaudvar ingatlanjaira is ez vár. A MÁV szerint minden rendben lesz, és az önkormányzatok részt vesznek majd a fejlesztési folyamatban. Vitézy Dávid szerint egy ilyen tender Afrikában vagy Latin-Amerikában is meglepetést szülne.
A kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 99 évre magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását, írja a 24.hu a MÁV oldalán nemrég közzétett dokumentumok alapján.
Soproni Tamás terézvárosi polgármester szombaton már posztolt is arról, hogy magánkézbe vándoroltatnák a Nyugati pályaudvar környéki vasúti területeket, meghiúsítva ezzel a pályaudvar elhanyagolt területére tervezett közparkot, de a MÁV oldalán közzétett felhívások alapján sok vidéki állomás mellett a Déli, a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar ingatlanjai is magánkézbe kerülhetnek január végén záruló pályázatokon.
A terézvárosi önkormányzat évek óta egyeztet a kormánnyal a Podmaniczky park létrehozásáról.
A kiírás szerint az eljárás célja a fejlesztési területeken a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása. A pályázat szövege szerint a cél az ingatlanokat 2025-től 2124-ig “köztulajdonban tartani, de a fejlesztésükbe külső forrást is bevonni, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni”.
A hivatalos indoklás szerint a lényege, hogy a pályázaton sikeresen résztvevő ingatlanfejlesztők úgy kapnak lehetőséget az adott ingatlan – vasútforgalmi részétől elhatárolt részének – kereskedelmi célú hasznosítására, hogy a fejlesztésbe vont pályaudvarok, állomások és térségük kivétel nélkül, és az együttműködés teljes időszaka alatt állami tulajdonban maradnak. A nyertes projektcégek 2025-től 2124-ig szólóan kezelhetik az összes budapesti pályaudvar ingatlanait.
Budapesten a következőket:
a Nyugati pályaudvar teljes történeti csarnokát, a pályaudvar teljes vasútüzemi területét, a Podmaniczky utca menti beépítetlen sávot (korábbi kormányzati negyed telkei) a Dózsa György útig.
A Keleti pályaudvar teljes történelmi csarnokát és Kerepesi útig tartó területét, beleértve a Vágány utca melletti kocsijavító-műhely területét is.
A Déli pályaudvar teljes területét és a Mészáros utca menti területeket, minden vasútüzemi terület a Hegyalja út és a Krisztina körút között.
A Kelenföldi pályaudvar teljes területét, valamint a Volán-pályaudvartól délre fekvő, rendkívül értékes fejlesztési területeket.
Vitézy Dávid fővárosi képviselő a 24.hu megkeresésére mindezt úgy kommentálta, ami történik, az egyenesen a tipikus, 1990-es évek eleji rablóprivatizációs modellt követi. Szerinte nem kérdéses, hogy az ingatlanokban óriási a potenciál, ám a legnagyobb probléma a kiírással az, hogy semmilyen megkötést nem tartalmaz a város fejlesztésére és a jövőbeni vasúti forgalomra, funkcionalitásra vonatkozóan, így ha évtizedekkel később az állam módosítani szeretne a vágányképen, vagy épp bővítené a vasútállomás utasforgalmi tereit, akár átépíteni a vasútvonalat, akkor alkudoznia kell majd egy magánbefektetővel.
Szerinte konkrétan az történik, hogy a város legértékesebb területeit a közszféra bármiféle megkötés, városfejlesztési vagy vasútfejlesztési vízió nélkül piacra dobja, és ezzel egy évszázadra előre kiszolgáltatja magát a kizárólag profitérdekek mentén működő ingatlanfejlesztőknek.
Vitézy szerint
“Ilyet se nyugati demokráciákban, se arab olajmonarchiákban, se távol-keleti, viharos sebességgel épülő nagyvárosokban nem csinálnak (…) Egy ilyen mértékig egyoldalú és az államot, a vasutat és az utasokat 99 évre magánérdekeknek kiszolgáló tender Afrikában vagy Latin-Amerikában is meglepetést szülne.”
A MÁV a 24.hu kérdésére válaszolva azt állította, az önkormányzatok a fejlesztési folyamat érdemi részesei lesznek, és további egyeztetések várhatók a koncepciók véglegesítésére. Most megismerik a potenciális ingatlanfejlesztők javaslatait és elképzeléseit, majd, miután kiválasztották a fejlesztőket és a befektetőket, a pályázat legfelső, országos szintjén létrehoznak a MÁV-val közös projektcégeket.
A Főpolgármesteri Hivatal a 24.hu megkeresésére azt felelte, hogy az érintett ügyben egyeztetés nem történt, a fejlesztési terveket, azok hatásait tanulmányozzák, az ügyben illetékes Építési és Közlekedési Minisztérium pedig nem reagált a lap megkeresésére.
Frissítés: Hétfő délelőtt Vitézy hosszú Facebook-posztot élesített, ebben ostorozza tovább a mávos projektet: