Jó helyre ment az Oscar-díj: húsbavágó és fájdalmas lett a 20 nap Mariupolban című film
 

Jó helyre ment az Oscar-díj: húsbavágó és fájdalmas lett a 20 nap Mariupolban című film

Az Associated Press haditudósítóinak filmje után egyszerűen elfogynak a szavak. A napokban Oscar-díjat nyert 20 nap Mariupolban minden egyes képkockája felkavaró és feszültséggel teli, és kendőzetlenül mutatja be az oroszok által összeroppantott ukrán város igazságát. Kiköveteli, hogy bár könnyebb lenne megtenni, de ne nézzünk félre az ukrán emberek élet-halál küzdelme láttán.



Kétszáz ilyen film készülhetett volna a Petőfi-film árából, és mennyivel jobban jártunk volna
 

Kétszáz ilyen film készülhetett volna a Petőfi-film árából, és mennyivel jobban jártunk volna

Afféle fricska gyanánt a hatmilliárdos Petőfi-filmmel egy napon mutatták be a magyar mozik Hajdu Szabolcs állami támogatás nélkül, a Most vagy soha! költségvetésének kétszázad részéből készült új filmjét, a Kálmán-napot. Míg abban hatmilliárdból minden percbe két tűzijáték is belefért, de gondolat semmi, ebben egyszerűen csak emberek beszélgetnek. És ez mégis többet ér, mint bármilyen látványorgia.


Hajdu Szabolcs: „Mivel nem akarok megint szívességi alapon filmet csinálni, logikusan következik a külföld”
 

Hajdu Szabolcs: „Mivel nem akarok megint szívességi alapon filmet csinálni, logikusan következik a külföld”

A mi generációnk a nemi és családon belüli szerepek elképesztő sebességű átalakulásának az áldozata – mondja Hajdu Szabolcs, akinek új filmjét, a Kálmán-napot március 14-én mutatták be a mozik. Az Ernelláék Farkaséknál filmmel indult a színdarabjait filmre adaptáló rendező párkapcsolati trilógiája, a mostani ennek a második része, a harmadik is idén kerül a mozikba.