Tetszett a cikk?

A fogyasztóvédők szerint a gyártók, a forgalmazók az eladhatóság érdekében olyan hangzatos, figyelemfelkeltő kifejezéseket használnak a reklám alapján értékesített élelmiszereknél, amelyek többsége tudományosan nem igazolt.

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FvF) azokat a különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszereket, étrend-kiegészítőket, funkcionális készítményeket, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményeket vizsgálta, amelyekről a fogyasztók reklámkiadványokból értesülhetnek.
Az 50 megvizsgált minta 65 százalékánál nem volt megfelelő a termék jelölése, 93 százalékánál pedig a reklámszöveg tartalma nem felelt meg a valóságnak. A reklámszöveg vizsgálatánál jellemző volt, hogy a forgalmazók túlzó tulajdonságokkal reklámozták termékeiket, amit sem az összetétel, sem a klinikai vizsgálat nem támasztott alá. A fogyasztóvédők több gyógyterméknél kifogásolták, hogy a kötelező figyelmeztető mondatot nem a jogszabályban előírt módon tüntették fel a terméken, illetve a reklám egyáltalán nem tüntette fel, hogy a termék gyógyszer vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény.
A szabálytalanságok megszüntetésére az illetékes területi felügyelőség eljárásokat indított. A feltárt hiányosság súlyosságától függően pedig fogyasztóvédelmi, minőségvédelmi illetve reklám-felügyeleti bírságot szabtak ki. (MTI)
Az első osztályosok között a legtöbb az évismétlő, 4,5 százalékuk kezdi újra az elsőt

Az első osztályosok között a legtöbb az évismétlő, 4,5 százalékuk kezdi újra az elsőt

A szexmunkát felszabadításként állították be, az erőszak a beavatás része volt – megszólalt a román jógaszektás guru egyik áldozata

A szexmunkát felszabadításként állították be, az erőszak a beavatás része volt – megszólalt a román jógaszektás guru egyik áldozata

Ikerkísérletben vizsgálták az étrend-kiegészítők hatékonyságát

Ikerkísérletben vizsgálták az étrend-kiegészítők hatékonyságát

Autójavító céggel bővítette birodalmát Mészáros Lőrinc

Autójavító céggel bővítette birodalmát Mészáros Lőrinc