Tetszett a cikk?

A fogyasztóvédők szerint a gyártók, a forgalmazók az eladhatóság érdekében olyan hangzatos, figyelemfelkeltő kifejezéseket használnak a reklám alapján értékesített élelmiszereknél, amelyek többsége tudományosan nem igazolt.

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FvF) azokat a különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszereket, étrend-kiegészítőket, funkcionális készítményeket, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményeket vizsgálta, amelyekről a fogyasztók reklámkiadványokból értesülhetnek.
Az 50 megvizsgált minta 65 százalékánál nem volt megfelelő a termék jelölése, 93 százalékánál pedig a reklámszöveg tartalma nem felelt meg a valóságnak. A reklámszöveg vizsgálatánál jellemző volt, hogy a forgalmazók túlzó tulajdonságokkal reklámozták termékeiket, amit sem az összetétel, sem a klinikai vizsgálat nem támasztott alá. A fogyasztóvédők több gyógyterméknél kifogásolták, hogy a kötelező figyelmeztető mondatot nem a jogszabályban előírt módon tüntették fel a terméken, illetve a reklám egyáltalán nem tüntette fel, hogy a termék gyógyszer vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény.
A szabálytalanságok megszüntetésére az illetékes területi felügyelőség eljárásokat indított. A feltárt hiányosság súlyosságától függően pedig fogyasztóvédelmi, minőségvédelmi illetve reklám-felügyeleti bírságot szabtak ki. (MTI)
Mérgező klórfelhő miatt nem mehettek ki a szabadba százezrek Katalóniában

Mérgező klórfelhő miatt nem mehettek ki a szabadba százezrek Katalóniában

Tetovált Ágica és a ferdeszájú: az én hetem Lackfi Jánossal

Tetovált Ágica és a ferdeszájú: az én hetem Lackfi Jánossal

A CATL korlátozza, hogy mely amerikai cégek vásárolhatnak a részvényeiből

A CATL korlátozza, hogy mely amerikai cégek vásárolhatnak a részvényeiből

Lovasi András: Magyar Péter üzenete sokkal közelebb áll hozzám, mint Orbán Viktoré

Lovasi András: Magyar Péter üzenete sokkal közelebb áll hozzám, mint Orbán Viktoré