Tetszett a cikk?

Átrendeződhet a fiatal női olvasóközönségnek szóló havi képes magazinok piaca, ha a múlt héten standokra került Glamournak sikerül beverekednie magát a vezető lapok, a Cosmopolitan és a Joy közé. Eközben pedig az öntudatos női érdekvédő Tűsarok is a webre került.

Ádáz küzdelem indult a női magazinpiac újrafelosztásáért. Múlt kedden dobta piacra az Axel Springer Budapest Kiadó a nyugaton jól ismert – eredetileg amerikai - Glamour magazin magyar nyelvű változatát. A Glamour modern, a vizuális kultúrához idomuló női divatmagazin, amely a 18-35 éves városi olvasóknak szól – mondja a hvg.hu-nak a lap főszerkesztője. Maróy Krisztina reményei szerint a külföldön mindenütt piacvezető magazin a magyar piacon is jól teljesít majd. Más női havilaphoz képest a Glamour kevésbé szexista, könnyedebb és egészséges öniróniája révén okosabb, de mindenekelőtt szórakoztató – vallja a főszerkesztő, aki korábban a Találkozások, a Maxima és a Nők Lapja Évszakok magazinok szerkesztője volt. A lapot hetven százalékban magyar tartalommal, kisebb részben a külföldi kiadásokból átvett anyagokkal töltik fel, és 164 oldalából 40-et foglalnak el hirdetések.

Az eredetileg amerikai magazin volt az első, amely Európában bevezette a retikülben is elférő kompakt lapformátumot, s hazai színrelépésével még kiélezettebbé válhat a verseny a piaci szegmensen belül. A piacvezető életmódmagazinok, a Sanoma által havi 52 ezer példányban eladott Cosmopolitan, a Marquard Media által 40 ezer példányban értékesített a Joy is előre felkészült a vetélytárs érkezésére, hiszen ahhoz hasonló B5-ös formátumban, és csökkentett áron kerültek a standokra (csakúgy, mint a Sanoma negyedévente megjelentő lapja, a magát trendmagazinnak nevező Beau Monde). A Glamourból, mint megtudtuk, megjelenésének napján 14 ezer példány fogyott, de ha a kiadó tervei teljesülnek, átveheti a piacvezető pozíciót. Egy női lappiacot jól ismerő forrásunk szerint két-három hónapon keresztül az olvasók valószínűleg több lapot is megvásárolnak, hogy összehasonlítsák őket, és jövő év elején derül ki, melyik magazin mennyi törzsolvasóra számíthat ezentúl.

Bár ezek a havilapok szűkebb célcsoportnak szóló „szegmenslapok”, a szakember szerint a piacon a jelenleginél több kiadványnak is volna helye. Valószínűleg így gondolja a hamarosan piacra kerülő Fashion for Women kiadója is. Az ugyancsak B5-ös formátumban nyomott kiadvány a „Kirakat a kezedben” szlogennel hirdeti magát. „Amit Nyugat-Európában divatmagazinnak hívnak, az ez” – mondja Kovács Diána, a lapot kiadó International Fashion Kft. ügyvezetője. A legalább nyolcvanoldalas, 18-38 éves, magasabb státuszú nőknek szóló lapban a Magyarországon kapható divatcikkek, kozmetikai és kiegészítő termékek összerendezve, áruk feltüntetésével szerepelnek.

A nőknek szóló kiadványok közt teljesen más szemléletet képvisel az eddig csak a Magyar Narancs havi mellékleteként, két hete azonban a weben is olvasható Tűsarok. A közéleti témákkal, női jogvédelemmel, gender kutatásokkal foglalkozó kiadvány – a melléklethez hasonlóan - az Anyahajó Kulturális Egyesület gondozásában jelenik meg, és bár a nyomtatott lapban megjelent cikkek is fellelhetők rajta, nem kíván annak leképezése lenni – tudtuk meg Lánczi Évától, a Tűsarok egyik szerkesztőjétől. A kulturális közéleti női magazin nonprofit alapon, társadalmi munkában készül, a 2-3 állandó szerkesztő mellett tucatnyi külsős munkatárs vesz részt a munkában. „A lapban ugyan nemigen lesz szépségápolási, vagy randitippeket adó rovat, az ilyen tartalmakat nyújtó magazinoktól mégsem elsősorban tematikában, hanem a témák megközelítésének és feldolgozásának módjában térünk majd el” – mondja a szerkesztő. A hétköznaponként frissülő online újság bizonyára réteglappá válik, mondja Lánczi Éva, és feltehetően a kvalifikáltabb városi nők olvassák majd, így hirdetőket, és – főleg – támogatókat is eszerint várnak. „Jó lenne mégis elkerülni, hogy a lap túlzottan belterjessé váljon, és csak azok olvassák, akik az általa közvetített értékszeméletét úgyis magától értetődőnek veszik, már csak azért is, mert inkább szemléletformálás lenne a célunk vele” – teszi hozzá a szerkesztőnő.
Meg kell változnunk – közölte a szerb elnök a tüntető tömeg láttán

Meg kell változnunk – közölte a szerb elnök a tüntető tömeg láttán

Több mint három hónapja veszett nyoma egy perui halásznak, akit az utolsó pillanatban sikerült megmenteni

Több mint három hónapja veszett nyoma egy perui halásznak, akit az utolsó pillanatban sikerült megmenteni

Mazsihisz: Antiszemiták nem érdemelnek állami díjat

Mazsihisz: Antiszemiták nem érdemelnek állami díjat

A Toyota szerint nem jön ki a matek a 8 millió forintos európai villanyautóknál

A Toyota szerint nem jön ki a matek a 8 millió forintos európai villanyautóknál