szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az év ötödik hetének nézettségi mutatói nem hoztak számottevő változásokat az előző időszakhoz képest. De mi van azokkal a – legtöbbször szót sem kapó - műsorokkal, amelyek sem szakítani, sem bukni nem szoktak? Áttekintés.

Az év - január 31-től február 6-ig tartó - 5. hetének hétköznapjain az RTL Klub főműsoridős programkínálata volt a legvonzóbb, ennek csúcspontján több mint kétmillióan nézték naponta a Legyen Ön is milliomos!-t a Fókuszt és a Barátok közt-öt, majd szombaton az Activity-Tények-Magellán, illetve vasárnap a Napló múlta fölül vetélytársait - legalábbis ez derül ki az AGB Hungary mérőszámai alapján összeállított heti eredményekből. A Jóban-rosszban, úgy fest, stabil, egymillió feletti állandó nézőtábort szedett össze az elmúlt időszakban. De vajon hoz-e Havas Henrik nézőt a Mokkának, vagy legyőzik-e Gyárfás Tamásék a konkurenciát, valamint fennmarad-e valaki, hogy lássa az éjjeli Propagandát Tillával? No és lenyomja-e Stahl konyhája a Receptklubot?

Ami a reggeli műsorsávot illeti, az MTV-n jelentkező Napkelte, dacára a furcsa ízléssel berendezett stúdiónak, s az - egyébként nem túl népszerű -politikusok haknizásának, valóban minden álló nap felülmúlja vetélytársait. Szombaton reggel hattól kilencig például egészen tiszteletreméltó, 449 ezres nézőszámot érnek el Lakat T. Károlyék, de hétköznap is 270-300 ezer nézőt érnek el, akiknek azonban legfeljebb egynegyedük tartozik a 18-49-éves, kereskedelmi szempontból fontos célcsoporthoz. Összehasonlításképpen: a TV2 – hét órakor kezdődő - Mokkája csupán 240-280 ezer nézőt vonz, de ezek több mint egyharmada a fiatalok közül kerül ki. Az ennél is alacsonyabb nézettséget (190-220 ezer fő) hozó RTL Klubos Reggeli esetében pedig a fiatalabb korosztály aránya esetenként magasabb (50 százalék feletti), mint az ezen kívül esőké.

Mélyen hallgatunk róluk, pedig a főzőműsorok piacán is ádáz küzdelem folyik. Kovács Lázár és Stahl Judit feszülnek egymásnak a konyhában, s jelen állás szerint a TV2 volt híradósának főzőtudományát 84 ezerrel több ember (473 ezer) nézi végig a fotelból, mint amennyien Kovács Lázár és Kaszás Géza összeszokott szakács-színész párosára kíváncsiak. (Összehasonlításunkban a két műsor vasárnapi adásai szerepelnek, hiányoznak azonban a Receptklub fentieknél alacsonyabb nézettséget hozó, hétköznap délelőtti epizódjai.)

Bár a Propaganda című kulturális magazint a kereskedelmi televíziózásban népszerű Till Attila vezeti, a TV2 mégis talált két elképesztő műsorsávot a sugárzására. A szerda éjjel 1 órától leadott részeket ugyanis a következő hét szerdáján hajnali hatkor ismétlik, így talán nem csoda, ha az előbbit választók összesen 78 ezren voltak az év ötödik hetében. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fél órával későbbi RTL-es Találkozások című „sztármagazin” miatt - műsorsávtól függetlenül - 140 ezer ember maradt fenn éjszaka.

Hogy más, a köztelevízión sugárzott műsorokról is essék szó: Tornóczky Anita sokat szapult T-akták című riportműsorát csütörtök délután 164 ezer ember látta, a Gang című kulturális talk-showt péntek este 185 ezren követték figyelemmel, míg a Rakott című kultúrmagazint kedd este 135 ezren. Az MTV legnépszerűbb műsora ugyanis az előző héten (is) a Névshowr volt 1,72 millió nézővel, míg a három csatorna versenyében a vasárnap este sugárzott TV2-s Napló volt 2,55 millió nézőjével a legnépszerűbb.

A teljes hét egy-egy műsorpercére eső átlagos nézőszámot vizsgálva kiderül: az RTL Klub a főműsoridős percekben továbbra is magasabb átlagot produkál, mint vetélytársai, az egész napra vonatkozó átlagadatokat vizsgálva azonban a TV2 beérte konkurensét.

MTI Kult

Márciusban indul az MTV olvasást népszerűsítő műsora

Az olvasás népszerűsítésére A nagy könyv címmel márciusban "össznépi játék" kezdődik, amelyben Magyarország kedvenc regényére lehet szavazni - jelentette be Hiller István kulturális miniszter csütörtökön a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban tartott sajtótájékoztatón. A Fidesz szerint az 500 millió forintos program igazából a Magyar Televízió "bújtatott finanszírozása".

hvg.hu Média

Mirigyék idétlenkedésére kíváncsi a fizetőképes közönség

Az elmúlt hét legnépszerűbb televíziós műsora a 18-49 éves nézők körében a vasárnapi Naplót követő Irigy Hónaljmirigy-show volt – derül ki az AGB Hungary által mért számokból. A RTL Klub műsorai közül ezúttal a Fókusz volt a soros: szerdai adását 2,26 millió néző követte.

hvg.hu Média

Jobban futott a Névshowr, mint a Jóban-rosszban

A TV2 frissen indult szappanoperája vasárnap jól kezdett, de az MTV varietéműsorát így is többen látták, tegnap pedig a Fókusz múlta felül a sorozatot. Az AGB Hungary nézettségi mutatói alapján az előző hét legnézettebb műsorai a Barátok közt és a Napló volt.

hvg.hu Média

Gyurcsány sztorijai 1,4 millió embert érdekeltek

Az első magyar miniszterelnöki show-fellépésre ugyan többen voltak kíváncsiak, mint a vele egyidőben sugárzott műsorokra, a „száznapos” Gyurcsány Ferenc vicces történetei iránti érdeklődés azonban egy átlagos Barátok közt-nézőszám közelébe sem ért - derül ki az AGB Hungary nézőszám-statisztikáiból.

Meghalt Keleti Ágnes

Meghalt Keleti Ágnes

Tétovázva futott neki az új esztendőnek a forint

Tétovázva futott neki az új esztendőnek a forint

Írja be a Google-be, hogy Squid Game – ön is kipróbálhatja a sorozat vérfagyasztó játékát

Írja be a Google-be, hogy Squid Game – ön is kipróbálhatja a sorozat vérfagyasztó játékát

Öt nap után élve bukkantak rá egy nyolcéves kisfiúra egy oroszlánok és elefántok lakta vadasparkban

Öt nap után élve bukkantak rá egy nyolcéves kisfiúra egy oroszlánok és elefántok lakta vadasparkban