szerző:
hvg.hu

Az ORTT panaszbizottsága nem találta megalapozottnak azt az állampolgári bejelentést mely a RTL Klub Heti Hetes című műsorát gyűlöletkeltéssel vádolta, ellenben a TV2 Tények című híradója félrevezetésre alkalmas anyagot közölt a médiahatóság szerint - áll a lapunkhoz eljuttatott közleményben.

Állampolgári bejelentésre a Panaszbizottság megvizsgálta az M-RTL Televízió Rt. 2005. március 5-én sugárzott Heti Hetes c. műsorát, amiben a panaszos szerint egy színes bőrű előadóra tett, gyűlöletkeltésre alkalmas kijelentés hangzott el.

A Panaszbizottság megállapította, hogy a panasz nem megalapozott. A panaszban leírt kijelentések nem abban a szövegkörnyezetben és nem pontosan olyan módon hangzottak el, mint ahogy azt a panaszos leírta. A panaszos által sérelmezett, illetve nem pontosan idézett kijelentések a Panaszbizottság álláspontja szerint nem alkalmasak gyűlöletkeltésére, ennek alapján nem sérti a médiatörvény 3. paragrafus (2) bekezdésében foglaltakat.

Az ORTT Panaszbizottsága megvizsgálta a MTM-SBS Televízió Rt. 2005. február 26-án sugárzott Tények c. műsorát érintő panaszt is. Az eljáró tanács azt az egyhangú véleményt alakította ki, hogy a műsorszolgáltató által közölt hír alkalmas volt a közvélemény félrevezetésére, azáltal, hogy a műsorszolgáltató érdemi információk hiányában adta közre a tudósítást, amelynek során képi manipulációval azt a látszatot keltette, hogy a Parlament előtt demonstráló gazdák mezőgazdasági munkagépeikkel balesetet okoztak.

hvg.hu Itthon

Az ORTT szerint nem aggályos a kebelméret

Az ORTT Panaszbizottsága szerint nem szerencsés a kebelméret, mint nemi jelleg szerinti megkülönböztetés, jogilag azonban nem kifogásolható - áll a TV2 Csaó Darwin! című műsorával kapcsolatos állásfoglalásában.

MTI Itthon

Gyurcsány "vicce" miatt vitázik az MTI és az ORTT

Az MTI fellebbezést nyújt be az Országos Rádió és Televízió Testülethez (ORTT) a Panaszbizottság kedden kézbesített állásfoglalása ellen, amelyben helyt adott a Fidesz-MPSZ-nek a hírügynökséggel szemben benyújtott panaszának.

hvg.hu Média

Az ORTT Panaszbizottsága elmarasztalta az ATV-t

Az eljáró tanács szerint az ATV hírösszefoglalójában a népszavazással kapcsolatban használt „elutasító végeredmény” kifejezés megtévesztő. A Klubrádióban elhangzott, Wass Albertet és a jobboldal kulturális színvonalát negatívan értékelő véleményt ugyanakkor a Panaszbizottság nem találta gyűlöletkeltőnek.

MTI Itthon

Négymilliós ORTT bírság a BP Rádiónak Sickratman miatt

Az ORTT négymilliós kötbér megfizetésére kötelezte a Budapest Rádiót. A médiahatóság szerint a rádió műsorvezetője nem megfelelően határolódott el Paizs Miklós, művésznevén Sickratman elhangzott verseitől, szövegeitől, illetve nem megfelelő időben adta le azokat.

Választási osztogatás: a Fidesz tudja, hogy kell meggyőzni a szavazókat

Választási osztogatás: a Fidesz tudja, hogy kell meggyőzni a szavazókat

Azt pletykálják, hogy a Galaxy S10-ből vesz át valamit az iPhone 11

Azt pletykálják, hogy a Galaxy S10-ből vesz át valamit az iPhone 11

Megszűnik a Lokál és a Ripost kiadója

Megszűnik a Lokál és a Ripost kiadója

Így előzhetjük meg, hogy a gyerekeinket bántsák a neten

Így előzhetjük meg, hogy a gyerekeinket bántsák a neten

Egyetlen meccs választja már csak el Babost a US Opentől

Egyetlen meccs választja már csak el Babost a US Opentől

A kormány rá akar venni bennünket, hogy együnk több dinnyét

A kormány rá akar venni bennünket, hogy együnk több dinnyét