A Snooker VB első napjai alatt 98600 internetező regisztrált a flyordie.com weboldalon, hogy online snookerezhessen, ha már nem állhat az asztal mellé. A játékosok jelentős része az Eurosport portáljáról érkezett, ahol a játék közvetlen linkje elérhető. Az Eurosport és a Solware együttműködése már több évre tekint vissza, a televíziós csatorna részben a Snooker közvetítések népszerűsítése érdekében lépett kapcsolatba a magyar szoftverfejlesztővel.
Banner-milliomosok
Ezekkel a golyókkal jól keres a Solware. Lökést adott nekik © Solware |
A Solware Kft. 2000-ben kezdett bele Java alapú online játékok fejlesztésébe. A cég első játéka a 3D Billiards volt, ami – világ egyetlen 3 dimenziós online biliárdjaként – az idő tájt igazi különlegességnek számított. „Online biliárd és snooker játékaink ma is a legjobbak között vannak, köszönhetően az 5 éve tartó fejlesztésnek. Ugyan időközben megjelentek más 3 dimenziós online biliárd programok is, a fizikai szimuláció terén azonban mi maradtunk a legerősebbek. Erőfeszítéseinket az Európai Multimédia Szövetségek Konvenciója is elismerte, és elnyertük az Európai Kiválóság a Multimédiában Díj arany fokozatát” – mondta Hontvári József, a Solware ügyvezetője.
A Solware bevételének döntő része ma már hirdetésekből származik: a cég havonta nagyjából 100 millió banner-megjelenést produkál az online játékok oldalain. Érdekesség, hogy habár magyar cégről van szó, és a 43 nyelvű – köztük a zulu, az üzbég és a vietnámi nyelvet is bíró – játékoldalak mindegyike magyarul is elérhető, a 4 millió regisztrált felhasználó szinte mindegyike külföldi. „Játékosaink egynegyede az Egyesült Államokból, egynegyede Angliából, egynegyede Brazíliából és végül egynegyede a világ többi részéből látogat el hozzánk, a magyar játékosok aránya egyelőre nagyon csekély” – mutatott rá Hontvári József honfitársaink egyelőre csak bimbódzó játékkedvére. A cég nemzetközi ismertsége szerinte elsősorban annak köszönhető, hogy a Solware-nek már nagyon korán, 2001-ben sikerült megállapodást kötnie az internetes multimédia egyik legismertebb cégével, a Real-el. Az, hogy a Solware játékai kikerültek a real.com oldalra, rövid idő alatt nagy hírnevet hozott a cégnek az internetezők körében.
A következő lökésig ismerd meg Magyarországot!
Négymillióan játszanak. Főleg kölföldről érkeznek © Solware |
„Az Egyesült Államokban, Angliában már felismerték a hirdetők és az ügynökségek, hogy az online játékok költséghatékony reklámozási lehetőséget jelentenek. Hirdetőink közé tartozik az Egyesült Államok több kormányzati intézménye, számos amerikai egyetem, valamint több egészségügyi alapítvány” – közölte Hontvári József. Az online játékok során a játékosok jellemzően 20-30 percet töltenek el egy játékkal, miközben az idő felében arra várnak, hogy az ellenfél lépjen (ha sakkról vagy dámáról van szó) vagy lökjön (ha biliárd vagy snooker van terítéken). Mindez azt jelenti, hogy átlagosan 10-15 percig nézik képernyőt, amin az egyetlen érdemleges információ a hirdetés. Ennyi idő alatt a Solware 5-8 hirdetést jelenít meg számukra.
„Kitűnő átkattintási arányokat érünk el az olyan hirdetések esetén is, amelyek más oldalakon nem érnek el sikereket” – fejtegette a sikerek egyik fontos tényezőjét Szabó Dániel, a cég társtulajdonosa és vezető fejlesztője. „Kiemelkedően sikeres kampányaink közé tartozik a HP szerver-kampánya, vagy a 888 Casino-nak folytatott kampány, de nagyon sikeresen népszerűsítettünk már hollywoodi filmeket, internet-szolgáltatókat is. Érdekes viszont, hogy még a nyugati megrendelőink sem ismerték fel, hogy az online játékoldalak – a játékosok által ott töltött hosszú időtartamnak köszönhetően – kitűnően alkalmasak lennének imidzs hirdetések megjelenítésére. Így ilyen megrendelésünk eddig kevés volt.” – tette hozzá a szakember. A Solware szakemberei szerint a rendszerükön keresztül több millió külföldi internetező szólítható meg, így akár a magyar országimázs is jól csiszolható volna az online játékok segítségével.