szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem a magyar tévéhíradónál találták ki a kényes részletek kitakarását, és nem is Lomnici Zoltán volt az első, akit kiretusáltak egy képről. Kicsit tán frivolnak tűnhet a párhuzam, de így járt ősapánk pénisze is, ami történetesen Masaccio képén esett a prüdéria áldozatául.

„A láthatóságnak és a láthatatlanságnak egyaránt nagy hatalma volt és van – időnként a képzőművészeti alkotások sem kerülhették el sorsukat. Az alkalmazások skálája széles volt, a »kis kiegészítésektől« a teljes megsemmisítésig terjedt – a képrombolásokról és azok szellemi hátteréről már korábban is volt szó” – írja Profil blogjában Winter Ádám a szuveren.hu-n. Így tüntették el jó időre az ellenreformáció idején Ádám és Éva genitáliáit Masaccio Kiűzetés a Paradicsomból c. képéről (1427), noha utóbbié az eredeti képen se nagyon látszott. A fügefalevelek, pontosabban valamiféle (babér?)koszorúk csak az 1980-as években kerültek le a műről.

S hogy a prüdéria, fanatizmus és bigottság mekkora művészetformáló erő, sokat megtudhat róla Winter Ádám írásából.

Demeter Szilárd szerint erdélyi magyar ember nem szavaz Simionra

Demeter Szilárd szerint erdélyi magyar ember nem szavaz Simionra

„Szabad embereknek szabad sajtóra van szükségük” – a magyar kormány alattomos médiapolitikájáról is ír a The New York Times kiadója

„Szabad embereknek szabad sajtóra van szükségük” – a magyar kormány alattomos médiapolitikájáról is ír a The New York Times kiadója

Tüntetést szervez a Momentum a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz

Tüntetést szervez a Momentum a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz

Új címkéket kapnak az App Store alkalmazásai

Új címkéket kapnak az App Store alkalmazásai