szerző:
hvg.hu

A Columbia katasztrófája minden eddiginél súlyosabb helyzetbe hozhatja az amerikai Boeing repülőgépgyárat, amely amellett, hogy a NASA legjelentősebb üzletfele, a polgári repülésnek a 2001-es szeptemberi terrorcselekményekkel elinduló válsága miatt már eddig is rendeléseinek és forgalmának komoly visszaesését kénytelen elkönyvelni.

Elemzők szerint egyelőre korai megbecsülni, milyen anyagi kihatása lehet majd a balesetnek a nagy repülőgépgyártóra, vagy társára, a Lockheed repülőgépipari nagyvállalatra. A Columbiát ugyan még a Rockwell International hozta létre, de ez a gyártási program átkerült a '90-es évek közepén a Boeinghez. Utóbbi gyártó csak abban az esetben járhat jól eztán üzletileg az űrjármű-programmal, ha a még meglévő űrsikló-flottát felszámolják, mert úgy azok új nemzedékének megépítésére kaphat lehetőséget.
A Boeing a NASA-val folytatott együttműködésében évente mintegy kétmilliárd, más számítások szerint (az űr- és kommunikációs vállalati ágazat) 10-11 milliárd dolláros bevételre számíthatott. A Boeing 2001. szeptember 11. óta már mintegy 30 ezer munkahelyet épített le, 2002. évi nyeresége fél milliárd dollárral volt kisebb a 2001-esnél. (MTI)

Sokallja az 577 ezer forintot egy iPhone-ért? Akkor nézze meg a 6,1 millió forintos változatot

Sokallja az 577 ezer forintot egy iPhone-ért? Akkor nézze meg a 6,1 millió forintos változatot

Támadást indít a reklámokban megjelenő szexizmus ellen a brit reklámfelügyelet

Támadást indít a reklámokban megjelenő szexizmus ellen a brit reklámfelügyelet

Bombafenyegetés miatt kiürítették a Call of Duty játékokat fejlesztő stúdiót

Bombafenyegetés miatt kiürítették a Call of Duty játékokat fejlesztő stúdiót

Mégsem jön össze idén: 2019-re csúszhat a vádemelés Czeglédy Csaba ügyében?

Mégsem jön össze idén: 2019-re csúszhat a vádemelés Czeglédy Csaba ügyében?

Gergely Márton: Gázszerető

Gergely Márton: Gázszerető

Index: Debrecenbe költöztethetik a természettudományi múzeumot

Index: Debrecenbe költöztethetik a természettudományi múzeumot