szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Columbia katasztrófája minden eddiginél súlyosabb helyzetbe hozhatja az amerikai Boeing repülőgépgyárat, amely amellett, hogy a NASA legjelentősebb üzletfele, a polgári repülésnek a 2001-es szeptemberi terrorcselekményekkel elinduló válsága miatt már eddig is rendeléseinek és forgalmának komoly visszaesését kénytelen elkönyvelni.

Elemzők szerint egyelőre korai megbecsülni, milyen anyagi kihatása lehet majd a balesetnek a nagy repülőgépgyártóra, vagy társára, a Lockheed repülőgépipari nagyvállalatra. A Columbiát ugyan még a Rockwell International hozta létre, de ez a gyártási program átkerült a '90-es évek közepén a Boeinghez. Utóbbi gyártó csak abban az esetben járhat jól eztán üzletileg az űrjármű-programmal, ha a még meglévő űrsikló-flottát felszámolják, mert úgy azok új nemzedékének megépítésére kaphat lehetőséget.
A Boeing a NASA-val folytatott együttműködésében évente mintegy kétmilliárd, más számítások szerint (az űr- és kommunikációs vállalati ágazat) 10-11 milliárd dolláros bevételre számíthatott. A Boeing 2001. szeptember 11. óta már mintegy 30 ezer munkahelyet épített le, 2002. évi nyeresége fél milliárd dollárral volt kisebb a 2001-esnél. (MTI)

Ijesztően gyorsan süllyed 28 amerikai nagyváros, bajban New York, Las Vegas és Los Angeles is

Ijesztően gyorsan süllyed 28 amerikai nagyváros, bajban New York, Las Vegas és Los Angeles is

Hordó alakban lévő rotorokkal emelkedik a levegőbe ez az egészen egyedi jármű – videó

Hordó alakban lévő rotorokkal emelkedik a levegőbe ez az egészen egyedi jármű – videó

Robert De Niro tényleg nem a szavak embere

Robert De Niro tényleg nem a szavak embere

Megindokolta a bíróság, hogy miért engedték ki Kiss Lászlót a letartóztatásból

Megindokolta a bíróság, hogy miért engedték ki Kiss Lászlót a letartóztatásból