szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Columbia katasztrófája minden eddiginél súlyosabb helyzetbe hozhatja az amerikai Boeing repülőgépgyárat, amely amellett, hogy a NASA legjelentősebb üzletfele, a polgári repülésnek a 2001-es szeptemberi terrorcselekményekkel elinduló válsága miatt már eddig is rendeléseinek és forgalmának komoly visszaesését kénytelen elkönyvelni.

Elemzők szerint egyelőre korai megbecsülni, milyen anyagi kihatása lehet majd a balesetnek a nagy repülőgépgyártóra, vagy társára, a Lockheed repülőgépipari nagyvállalatra. A Columbiát ugyan még a Rockwell International hozta létre, de ez a gyártási program átkerült a '90-es évek közepén a Boeinghez. Utóbbi gyártó csak abban az esetben járhat jól eztán üzletileg az űrjármű-programmal, ha a még meglévő űrsikló-flottát felszámolják, mert úgy azok új nemzedékének megépítésére kaphat lehetőséget.
A Boeing a NASA-val folytatott együttműködésében évente mintegy kétmilliárd, más számítások szerint (az űr- és kommunikációs vállalati ágazat) 10-11 milliárd dolláros bevételre számíthatott. A Boeing 2001. szeptember 11. óta már mintegy 30 ezer munkahelyet épített le, 2002. évi nyeresége fél milliárd dollárral volt kisebb a 2001-esnél. (MTI)

A legendás Bűn és bűnhődés-előadás után most A félkegyelműt viszi színpadra a Forte Társulat

A legendás Bűn és bűnhődés-előadás után most A félkegyelműt viszi színpadra a Forte Társulat

Megszólalt az ukrán hadifogságba esett észak-koreai katona – állítja, fogalma sem volt, hová viszik

Megszólalt az ukrán hadifogságba esett észak-koreai katona – állítja, fogalma sem volt, hová viszik

Robotkutyát alkalmaz a német vasút

Robotkutyát alkalmaz a német vasút

A jemeni húszik bejelentették, hogy mostantól a Vörös-tengeren csak az izraeli hajókat támadják

A jemeni húszik bejelentették, hogy mostantól a Vörös-tengeren csak az izraeli hajókat támadják