szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Az országmárkák összetett rangsorát, az úgynevezett CBI-indexet...

Az országmárkák összetett rangsorát, az úgynevezett CBI-indexet Ausztrália vezeti, zsinórban harmadszor. A feltörekvő csillagok között van Kína, az Egyesült Arab Emirátusok és Horvátország - a várakozások szerint ezen országok lesznek az elkövetkező évek legvonzóbb turistacélpontjai.
   
A felmérést 2700 nemzetközi utazó válaszai, észrevételei alapján készítették el, a szabadidős és az üzleti turizmus szempontjait is figyelembe véve. Idén figyelembe vették egyebek között az általános életszínvonalat, a technikai fejlettség szintjét, a politikai szabadságjogok érvényesülését csakúgy, mint a termékek és a szolgáltatások színvonalát.
   
Idén épp csak bekerült Magyarország az ár-érték arány kategóriájában a tízes élmezőnybe. Kelet-Közép-Európából Csehország a 4., Lengyelország az 5. helyet érte el. A vezető országmárkák az összetett rangsor alapján: Ausztrália, Kanada, Egyesült Államok, Olaszország, Svájc, Franciaország, Új-Zéland, nagy-Britannia, Japán, Svédország.
   
A 2008-as elemzés is a legkülönfélébb szempontok alapján állította ki a "bizonyítványt." Ezek között volt a gasztronómia, az üzletkötés, a biztonság (mint ahogyan az ár-érték arány is). Míg Kína a "feltörekvő csillag" kategória győztese lett, az összesített listán csak a 71. helyen végzett.
   
Az idei országmárkaindex - mint a Weber Shandwick cég közölte - utal az utazás területén érezhető új trendekre is. Hódítanak például a különleges igényekhez alakított utazási ajánlatok, a többgenerációs turizmus (az idősebbek fele unokával kel útra), a környezet- és természetvédelmi szempontból veszélyeztetett helyszínek tudatos felkeresése, vagy a spontán utazás, amelynek következtében sokan hirtelen elhatározásból, évente többször, rövidebb utazásra indulnak.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!