szerző:
travelline.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Igaz, manapság többet hallani meghibásodott repülőgépekről, és sajnos a...

©

Igaz, manapság többet hallani meghibásodott repülőgépekről, és sajnos a katasztrófák sem maradnak el, de mindezzel együtt a repüléstől rettegni valóban felesleges dolog. Minden utazási forma veszélyes lehet, így a repülés is, de sokan teljesen alaptalanul félnek tőle, pusztán azért, mert nem ismerik a folyamat lényegét.

Aki autót vezetett már, annak valószínűleg nem olyan pánikkeltő élmény a hátsó ülésen kibírni egy utazást (persze az irányításmániás emberekkel nem lehet mit kezdeni), pusztán azért, mert ismeri a kocsi működését, tudja, mire számíthat. 

Egy repülő esetében csak a zárt ajtók mögött ülő pilóták vannak tisztában a repülés mikéntjével, az utas csak imádkozhat, és minden apró rezdülésre összeszorulhat a gyomra, ez pedig valóban kényelmetlen dolog. 

©

A fóbia leküzdése mindig könnyebb, ha megismerjük a probléma minden részletét, és szembeszállunk félelmünk kiváltó okával, jelen esetben a repülés ismeretlen világával. Ennek pedig egy módja van: vezessük mi a gépet! 

A virtuális szimulátorok eddig csak számítógépeken voltak elérhetőek az átlagember számára, főleg a Microsoft Flight Simulator sorozatnak köszönhetően, ám egy monitoron keresztül átérezni a repülés élményét nem lehet. A valódi (pilótafülkés) szimulációk pedig csak pilóta-tanfolyamokon voltak elérhetőek, így az utca emberének nem volt lehetősége túllépni félelmein. 

Most azonban az iPilot nevet viselő kezdeményezés változtat ezen a helyzeten, a brit Kent városában található Bluewater bevásárlóközpontban ugyanis egy Boeing 737NG modellje kapott helyet, amelyben bárki kipróbálhatja magát pilótaként.

©

Külön érdekesség, hogy itt nem csak egy előre lemodellezett repülésre nyílik lehetőségünk, valódi virtuális repülésen vehetünk részt egy profi pilóta segítségével, aki megtanít mindenre, miközben felszállunk, repülünk, majd landolunk a kifutón. Összesen 500 repülőtér virtuális képe van programozva a 3D-s élményt nyújtó rendszerbe, így kipróbálhatjuk, hogy milyen felszállni a Heathrow kifutójáról, vagy landolni Las Vegas éjszakai fényei között.

A fékszárnyak kattogása, a turbulenciák okozta remegés - minden apróság tökéletesen modellezve van a fülkében, a legtöbb zajt utasként is hallhattuk már, ám most a pánik helyett mindenre magyarázatot kapunk egy képzett pilótától. A félelem pedig szépen lassan elmúlik, ahogy megismerjük a repülést az ő szemszögéből, és talán legközelebb már nem lesz akkora pánik, ha kicsit rázkódni kezd a gép a levegőben.

©

Az iPilot további modellek bevezetését is tervezi, ugyanis a virtuális repülésre igen komoly az érdeklődés, várhatóan Európában és Dubajban terjeszkednek majd. Egy húsz perces repülés áráért 69 fontot, vagyis 22 ezer forintot kell kifizetni jelenleg a Bluewaterben, egy óráért pedig 62 ezer forintot kérnek el.

Ha hozzávesszük, hogy ennyi pénzért akár össze is törhetünk egy Boeing 737-es gépet, és semmi probléma nem lesz belőle, akkor talán nem is olyan drága. Ha pedig számításba vesszük, hogy ezek után sokkal magabiztosabban ülünk majd fel egy valódi utasszállítóra, akkor egészen biztos jó befektetés lehet a virtuális repülés.

Addig is nézzen meg néhány valódi landolás közben készült videót, amelyeket az iPilot segítségével mi magunk is kipróbálhatjuk virtuális formában:


-NB-

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Magömlés volt Kocsordnál

Magömlés volt Kocsordnál

A Samsung kitalált valamit, hogy jobb fotókat lehessen lőni esténként

A Samsung kitalált valamit, hogy jobb fotókat lehessen lőni esténként

Korrupció miatt elítélték az ukrán korrupcióellenes iroda igazgatóját

Korrupció miatt elítélték az ukrán korrupcióellenes iroda igazgatóját

Michelisz nyerte az első WTCR-futamot, nőtt az előnye

Michelisz nyerte az első WTCR-futamot, nőtt az előnye

Vigyázzon, milyen hirdetésre kattint a neten – tartsa be ezeket, hogy ne legyen baj

Vigyázzon, milyen hirdetésre kattint a neten – tartsa be ezeket, hogy ne legyen baj

Valószínűleg drágábbak lesznek a jövő évi iPhone-ok

Valószínűleg drágábbak lesznek a jövő évi iPhone-ok