Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dffa4373-7c10-4b35-a111-c777460c0653","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gossip Girl és a Buffy, a vámpírok réme sztárja, Michelle Trachtenberg 39 éves korában halt meg idén februárban; hogy miért, az csak most derült ki.","shortLead":"A Gossip Girl és a Buffy, a vámpírok réme sztárja, Michelle Trachtenberg 39 éves korában halt meg idén februárban...","id":"20250417_Kiderult-mi-okozta-Michelle-Trachtenberg-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dffa4373-7c10-4b35-a111-c777460c0653.jpg","index":0,"item":"6ebbcc86-3a76-407d-8fdc-287838128d58","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Kiderult-mi-okozta-Michelle-Trachtenberg-halalat","timestamp":"2025. április. 17. 08:23","title":"Kiderült, mi okozta Michelle Trachtenberg halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök először vádolta meg nyilvánosan Pekinget Moszkva közvetlen katonai támogatásával.","shortLead":"Az ukrán elnök először vádolta meg nyilvánosan Pekinget Moszkva közvetlen katonai támogatásával.","id":"20250417_Zelenszkij-szerint-Kina-fegyvereket-es-loport-szallit-Oroszorszagnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d.jpg","index":0,"item":"07dc9c73-32ae-48be-9b4d-d105e3a0578e","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_Zelenszkij-szerint-Kina-fegyvereket-es-loport-szallit-Oroszorszagnak","timestamp":"2025. április. 17. 21:49","title":"Zelenszkij szerint Kína fegyvereket és lőport szállít Oroszországnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint megfelezését jelentené.","shortLead":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint...","id":"20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd1a622-d2a1-469e-aad4-aa64c75cc5e2","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","timestamp":"2025. április. 17. 16:48","title":"Bejelentette a kormány, mi kell a banki különadó kivezetéséhez, és nem egyhamar fogják ezt elérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Washington újabban 245 százalékos vámmal fenyegeti az ázsiai országot.","shortLead":"Washington újabban 245 százalékos vámmal fenyegeti az ázsiai országot.","id":"20250417_egyesult-allamok-kina-donald-trump-vamok-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2.jpg","index":0,"item":"d346e969-86d5-4fc3-85e7-a40258f1b949","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_egyesult-allamok-kina-donald-trump-vamok-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 17. 09:27","title":"Kína szerint Trump játszmát űz a vámokkal, ezért nem érdemes foglalkozni velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat. ","shortLead":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek...","id":"20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5.jpg","index":0,"item":"a334ac39-6127-4b58-a718-5e152eefd6a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","timestamp":"2025. április. 17. 12:45","title":"Megelőzi a nagyobb bajt Kína, tilos lesz önvezetőnek hirdetni az autókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf5a7c7c-811c-4649-b60b-fd8128048c11","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"“A kosz és a penész a teljes főépületet kezdi belepni” – írta Magyar aa Facebookon. Az államtitkár kommentben reagált. ","shortLead":"“A kosz és a penész a teljes főépületet kezdi belepni” – írta Magyar aa Facebookon. Az államtitkár...","id":"20250416_Magyar-Peter-ujra-elment-a-korhazba-amit-az-egeszsegugyi-allamtitkar-szerint-a-Tisza-miatt-nem-tudnak-felujitani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf5a7c7c-811c-4649-b60b-fd8128048c11.jpg","index":0,"item":"18f37139-841c-4db8-bdf2-2fcff69b5ac8","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Magyar-Peter-ujra-elment-a-korhazba-amit-az-egeszsegugyi-allamtitkar-szerint-a-Tisza-miatt-nem-tudnak-felujitani","timestamp":"2025. április. 16. 20:43","title":"Magyar Péter újra elment a kórházba, amit az egészségügyi államtitkár szerint a Tisza miatt nem tudnak felújítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","shortLead":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","id":"20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835.jpg","index":0,"item":"5da3fd97-fc76-483a-b7c1-3989a04ac160","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","timestamp":"2025. április. 16. 20:20","title":"58 kilométerenként kér új abroncsokat a Bugatti Bolide és egy szett közel 3 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak extra pénzért választhatjuk meg helyünket a repülőn (videóval)
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A British Airways október 7.
Flickr (Creative Commons) - StarvingFox
A British Airways október 7. után már csak extra díj ellenében engedi utasainak az előzetes helyfoglalást járatain - számolt be cikkében a Times Online magazin, amelyből az is kiderült, hogy brit légitársaság döntése értelmében a jövőben a belföldi BA járatokon 10 font (vagyis közel 3000 forint), a nemzetközi turistaosztályon 20 font (közel 6000 forint), a business class-jegyek esetében pedig már 60 font (18 ezer forint) plusz költség lesz az utasoknak, ha szabadon szeretnének dönteni arról, hova is ülnének a repülőn. A legnépszerűbb helyek természetesen mindig a vészkijárat melletti ülések (ahol nem csak könnyebb a menekülés, hanem sokkal kényelmesebb az utazás, mivel bármikor kinyújthatjuk a lábunkat), ezekre a légitársaság plusz 50 fontos (kb. 15 ezer forintos) felárat számol fel. Ami eddig tehát ingyen járt az utasoknak a foglalás sorrendjében, az mostantól komoly pénzekbe kerül, vagyis ha az ablak mellé, vagy a vészkijárat közelébe akarunk ülni, akkor bizony a zsebünkbe kell nyúlni. Pedig nem volt ez mindig így...
Az utasok nagy része természetesen értetlenül áll a hirtelen bejelentett döntés előtt, és több utazási portálon indulatokkal teli megjegyzésekkel illették a British Airways valóban nem túl utasbarát intézkedését. Sokan azt kifogásolják, hogy a mostani felárért cserébe semmilyen extra szolgáltatást nem nyújt a vállalat, és nem etikus egyoldalú döntéssel hirtelen pénzt kérni azért, ami eddig ingyen volt. Ez a recept persze hazánkban sem ismeretlen, nem a BA volt az első ezen a nem túl népszerű területen, a légitársaság szóvivője igyekezte gyorsan megmagyarázni a döntés hátterét. Véleményük szerint csak felfújt botrányról van szó, mivel a check-in után most is szabadon és ingyen választhatnak az utasok helyet a gépen, ez a döntés csak azokat érinti, akik az indulást megelőző 24 óra előtt szeretnék már bebiztosítani maguknak a legjobb üléseket. "Korábban is számtalan helyfoglalás érkezett, de csak a felszállás előtt egy nappal tudtuk ezeket feldolgozni. Mostantól szabadon lehet előre helyet foglalni a járatokon, de ezért felárat kell fizetni, ez így korrekt" - tette hozzá a BA szóvivője.
Flickr (Creative Commons) - PhillipC
Sokan ugyanakkor azt kifogásolják, hogy az úgynevezett "gold loyalty card" hűségkártyával rendelkező utasok továbbra is ingyen foglalhatnak, de a "silver" fokozatú törzsutasoknak már fizetniük kell a helyfoglalásért. Az easyJet szóvivője szerint a BA ismét bebizonyította, hogy a hangzatos reklámok mögött - ahol az olcsó jegyárakkal csábítják magukhoz az utasokat - rendszerint olyan bújtatott extra költések merülnek fel, amelyek miatt végül sokkal drágább lesz az utazás. Több másik európai légitársaság, mint a Virgin Atlantic, Air France és a Lufthansa sem kívánja bevezetni a helyfoglalásért szedett felárat, de az Egyesült Államokban egyre több cég választja ezt a módszert az egyre növekvő veszteségek ellensúlyozására. Az elmúlt egy évben a British Airways 401 millió fontos bevételkiesést könyvelhetett el, tehát nem csoda, hogy szüksége van folyamatos ötletelésre a válság okozta folyamatos hanyatlás kezeléséhez.
Ez sajnos nem csak az extra költségek terén mutatkozik meg. A Times cikke szerint a BA jó példa arra az aggasztó jelenségre, hogy a fapados és a teljes ellátást kínáló légitársaságok fogalma hogyan mosódik össze a gyakorlatban. A British Airways sosem nevezte magát fapados vállalatnak, de a szolgáltatásai (azonos jegyárak mellett) folyamatosan romlanak, a nemzetközi járatok hosszabb útjain a két meleg étkezésből már csak egy lett, a turistaosztályon pedig már nem szolgálnak fel meleg ételt az utasoknak, és sajnos minőségi romlás is mutatkozik a kiszolgálás terén - legalábbis az utasok beszámolója szerint. Persze nem annyira, mint a következő paródiában láthatjuk...
Ugyanakkor a British Airways nemrégiben közvetlen napi járatot indított London és New York között, hogy a nemzetközi üzleti utak sokkal elérhetőbbek és kényelmesebbek legyenek. Talán ettől is várják a felemelkedést, és abban bíznak, hogy a sok ablak mellé vágyó, vagy a vészkijárat melletti ülésekre pályázó tehetős üzletember hajlandó lesz majd mélyen a zsebébe nyúlni, hogy utazása a lehető legkényelmesebb legyen.