szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

John Hanlon, az ELFAA főtitkára úgy véli, hogy ez a növekedés az iparág köztudottan nehéz helyzetében - amikor számos...

John Hanlon, az ELFAA főtitkára úgy véli, hogy ez a növekedés az iparág köztudottan nehéz helyzetében - amikor számos hagyományos fuvarozó a különböző kormányzati támogatások ellenére kevesebb utast szállított - azt jelzi, hogy a fapadosok a jövőben is domináns szerepet játszanak majd Európa légiközlekedésében. 2010-ben az ELFAA kilenc tagvállalata már 728 darab korszerű utasszállító repülőgépet üzemeltetett, melyek átlagos életkora mindössze 5,3 év volt. A 31 hagyományos fuvarozót tömörítő AEA (Association of European Airlines) tagvállalatai az elmúlt évben 2,7%-os növekedéssel, összesen 343,5 millió utast szállítottak, s közülük 261,1 millióan repültek Európán belül.

©

Az AEA tagoknak gépeik átlagos kihasználtságát 2%-kal 77,9%-ra sikerült növelni, ami azonban 4,4 %-kal, még mindig alatta marad a fapadosok teljesítményének. Az ELFAA szerint az Európai Bizottság – a piacra jutás liberalizálása ellenére – még mindig túlzottan engedékeny a hagyományos fuvarozókkal szemben. Ezért régóta sürgetik, hogy az EU egyszer s mindenkorra tiltsa meg a nehéz helyzetbe került nemzeti légitársaságok nyílt vagy burkolt állami támogatását. Miközben az egymással versenyző fuvarozók közül a fapadosok kemény költségvetési korlátokkal dolgoznak, nem engedhetik meg, hogy az állami védőernyő alatt működő versenytársaik számára teljesen mindegy legyen, hogyan teljesítenek pénzügyileg.

A fapados ágazat számára elfogadhatatlan az a hozzáállás mind a piaci szereplők, mind pedig adott esetben a kormányzatok részéről, hogy ha egyébként a piaci környezetben működő, magán légitársaságokkal versenyző nemzeti légitársaságok képtelenek pénzügyi teljesítményt produkálni, és folyamatosan veszteségeket szenvednek el, az államok kisegítik őket. Ez teljes mértékben aláássa és sérti a versenysemlegesség elvét, illetve az európai uniós szabályokba ütközik. Hanlon szerint a liberalizációt – a légitársaságokhoz hasonlóan -, mielőbb ki kellene terjeszteni a repülőterekre és az ATM-üzemeltetőkre is, mert csak ez garantálhatja a valódi versenyt a ma még monopolhelyzetben lévő szolgáltatók között.

TTG

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Enyhül a norvég járványszigor: már öten is összegyűlhetnek egy lakásban

Enyhül a norvég járványszigor: már öten is összegyűlhetnek egy lakásban

Eltávolítják a lengyel ombudsmant

Eltávolítják a lengyel ombudsmant

Az összeomlás szélére került a kommunikációs szakma több területe

Az összeomlás szélére került a kommunikációs szakma több területe