szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az legnagyobb élelmiszer-és üdítőgyártó vállalatok aláírták azt a megállapodást, amiben ígéretet tesznek arra, hogy csökkentik termékeik kalóriatartamát - számol be a bbc.co.uk.

Tizenhét vállalat, köztük a Coca-Cola, a Tesco és a Subway is megkötötte a megállapodást a kormánnyal termékeik kalóriatartalmának csökkentéséről - írja a bbc.co.uk. Az illetékes egészségügyi minisztérium szerint az európai elhízottak aránya Angliában a legmagasabb, ennek okaként pedig a túlzott kalóriabevitelt nevezték meg.

Azért, hogy változzon ez az arány, a Cadburry Dairy Milk visszazárható tasakokban árulná csokoládéit, a Coca-Cola pedig 30%-kal kevesebb kalóriát tartalmazó üdítőket hozna forgalomba a szigetországban 2014-ig. Néhány szupermarket, például az Asda több sajátmárkás, alacsony kalóriatartalmú terméket dobna piacra.

Túry Gergely

Hozzátették, az elhízást nem lehet ennyivel megakadályozni, például arra is oda kell figyelni, minél kevesebb egészségtelen ételekről szóló reklám jusson el a gyermekekhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!