Budapestet választotta kedvencének az Esquire magazin

Budapestet választotta kedvencének az Esquire magazin

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Az elmúlt hetekben egyre többen dicsérik a magyar fővárost, most az Esquire magazinon a sor. Mond újat, mond közhelyet is.

Az Esquire online kiadásában 7+1 budapesti helyszínt és márkát ajánl az olvasóknak, akik kíváncsiak a „barokk konzervatív” és „bohémosan nyüzsgő” hangulatot ötvöző városra. Persze még az elején megtudjuk, hogy Budapest Budából és Pestből áll és hogy exkomcsi főváros.

A nemzetközi sajtóban megjelenő két állandó közhelyről már korábban is írtunk. Azon is elgondolkodtunk már, hogy vajon honnan érkeznek a tanácsok és az idegenvezetők, hiszen az esetek túlnyomó többségében ugyanazokat a helyszíneket emlegetik a külföldiek.

©

Az Esquire azonban meglehetősen eredetinek tűnik. Vagy idegenvezetőjét nem a hazai gasztronómiát és idegenforgalmat uraló közeg delegálta, vagy Tom Barber szerző, az Original Travel munkatársa állt a sarkára és komolyan vette, hogy hova küldi olvasóit.

A látogatóknak azt ajánlja, hogy aludjanak a Bródy Házban, a Nemzeti Múzeum mellett apartmanokat kiadó vendéglátóknál. Friss ajánlat, ritkán látjuk a kitüntetésre tényleg érdemes szállodát a nemzetközi ajánlatokban. Még arra is emlékeztetnek, hogy a dekorációként kiállított műremekek megvásárolhatóak.

©

Gasztronómiai területen ajánlják a Baldaszti's-t – róla feltűnően sokat olvasni a nemzetközi sajtóban – és a Boutiq Bar-t. Az mindenképpen gyanús, hogy a két vendéglátó fotóit alaposan eltéveszti a lap. A Baldaszti's esetében a Baldaszti’s Kitchen képét csatolták, ami már 2 hónapja zárva, a Boutiq Barhoz pedig egy Gozsdu udvarbeli étterem fotója került. Megemlítik még az Inniót, aminek inkább a menüjét dicsérik, semmint borválasztékát.

Az egri bikavér azonban csalódás a szerző szerint, főleg azért, mert a Szépasszony-völgyéből származik "is ki ne számítana jóra" a forrásvidék nyomán. Sokkal többre várt az egyébként remek magyar borok palettája után, ha már ennyit ajnározza a magyar márkadiplomácia.

©

Nem maradhattak ki a fürdők, itt a Gellértet és a Királyt említi, hogy legyen egy európai és egy ázsiai példa is.

Aminek külön örülhetünk, hogy végre-valahára bekerült a Tisza cipő, ami „a volt KGST országokban olyan jellegzetes, mint az szovjat blokk autóiparában a Trabant”.

Hozzászólások