szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Budapest formálódó imázsa most még leginkább a tíz évvel ezelőtti Berlinre emlékeztet, de jó úton halad, hogy hamarosan a régió kreatív központjává váljon – hangzott el a Cultivo legutóbbi beszélgetésén.

A legfrissebb statisztikai adatok szerint tavalyhoz képest 12 százalékkal nőtt a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma, szinte nem telik el nap, hogy a nemzetközi sajtó ne foglalkozna a magyar fővárossal, ami pár év alatt lett az egyik legnépszerűbb európai úti cél.

A Cultivo nevű, sikeres magyar fiatalokat bemutató eseménysorozat meghívottjai szerint a 2009-2010 fordulója óta tapasztalt fejlődés még csak az út eleje: „Budapest nincs még úgy kitalálva, mint Berlin, vagy Prága, de ha a jelenlegi folyamatok ki tudnak teljesedni, akkor reális esély van rá, hogy a város a régió kreatív központjává váljon – fejtegette az Ötkertben Ács Zoltán, a Design Terminál inkubációs programjának vezetője.

Stiller Ákos

Kelet-londoni dizájn a falakon

Ebben fontos szerepe lehet az egységesedő városképnek is – mondta Kiss Miklós, aki jelenleg az egyik legfoglalkoztatottabb képzőművész-grafikus, munkái számos újonnan nyíló budapesti szórakozóhely arculatában köszönnek vissza, márciusban pedig a Műcsarnokban nyílt kiállítása Goldenroach címen.

Kiss szerint Budapesten egy East-Londonhoz, a brit főváros legdinamikusabban fejlődő városrészéhez hasonló grafikai fejlődés zajlik, ami a briteknél az utcáról a kormányzati portálok arculatára is átterjedt. A dizájner hangsúlyozta, hogy ehhez nem feltétlenül szükséges teljes egészében leváltani a hagyományos dizájnelemeket, elég kicsit felfrissíteni, ahogy tette azt pl. ő is tavaly az államalapítás alkalmából tervezett, modernizált Magyarország és Budapest címerekkel.

Stiller Ákos

Éledezget, de még mindig nagyon alacsony a vállalkozókedv

Négy-öt évvel ezelőtt megmozdult valami a közgondolkodásban, elindult egy organikus fejlődés, a startupokkal kialakult egy új vállalkozói réteg, és bár egyre több a Prezihez hasonló, világszinten is sikeres magyar vállalkozás, az unión belül még mindig sereghajtók a magyarok.

„Vannak még sebhelyek Budapest szövetében, amin olyan kezdeményezésekkel próbálunk meg segíteni, mint pl. a plázákon kívül rekedt kisüzletek kereskedelmének fellendítését célzó Rögtön Jövök!, vagy az idén már a cseh, szlovák és lengyel divattervezőket is bevonó Gombold Újra!, amelyek felhívják a figyelmet a kormányzati szinten is egyre komolyabban vett kreatíviparra, ami jelenleg ötször gyorsabban bővül, mint az egyéb iparágak” – összegzett Ács.

hvg.hu

Az individualizus megkoronázása lett a turizmus

Száraz István, a We Love Budapest és a VS.hu hírportál alapítója, több budapesti szórakozóhely tulajdonosa szerint manapság az individualizmus megkoronázása lett a turizmus, fontos lett a „felhasználói élmény”, a tradicionális látványosságok mellett hirtelen érdekesek lettek a „kis titkok”, amire a többek között egyre több tematikus városi túrát is szervező Budapest is jól reagál.

Száraz kiemelte, hogy a kulturálisan gazdag, kreatív közeg a GDP-re is kihat, hiszen ilyen környezetben a vállalkozások is szívesebben települnek ide.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!