HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia
Tetszett a cikk?

A megfelelő étrend segít fenntartani az energiaszintet, mérsékli a hangulatingadozást, növeli a szellemi és lelki tűrőképességet.

A változatos, tápanyagban gazdag étrend a mentális egészség és jóllét elérésének egyik kulcsa – állítja a napokban megjelent Természetes gyógymódok című könyv. A természetgyógyászok és szakírók által összeállított kötet ismerteti az egyes szervrendszereink – így például az idegrendszer – egészséges működését veszélyeztető állapotokat, és bemutatja, hogyan küzdhetünk le vagy előzhetünk meg betegségeket a gyógynövények, illóolajok és ételek erejét kihasználva.

Nézzünk néhány példát a kulcsfontosságú tápanyagokra, melyek támogathatják a testi, szellemi és lelki egészséget.

Nyugodt alvást elősegítő tápanyagok

A rendszeres alvás mentális egészségünk egyik alappillére. A pihentető alvás hiánya növeli a szorongást és negatívan hat szellemi jóllétünkre, míg az elegendő pihenés támogatja az energiaháztartásunkat és stressztűrő képességünket. Bizonyos tápanyagok elősegítik a minőségi, pihentető alvást.

A meggy, a meggylé, a paradicsom, a csilipaprika, a fehér és fekete mustármag, a görögszéna, a kukorica, a rizs, a csírák és a csillagfürt – amely őrölve lisztek és tészták alapanyaga lehet – melatoninban, a testet nyugalomra és alvásra felkészítő hormonban gazdag ételek.

Triptofánt, a melatonin előanyagát tartalmazzák a tejtermékek, a pulyka, a halak és a tenger gyümölcsei. Ha a felsorolt ételek némelyike is részét képezi vacsoránknak, elősegíthetjük a nyugodt alvást.

Antioxidánsokban gazdag ételek

A gyulladáscsökkentő és antioxidánsokban gazdag ételek hozzájárulnak az egészséges vérnyomáshoz, ezzel csökkentve a stressz mentális és lelki egészségünkre gyakorolt negatív hatását. Szellemi állóképességünk növeléséhez fogyasszunk zöld teát, kurkumát, étcsokoládét, élénk színű gyümölcsöket és zöldségeket.

Hangulatjavító, egészséges zsírsavak

Az agy optimális működéséhez, a hangulatingadozások mérsékléséhez az egészséges zsírból egyenletes ellátásra van szükség. A zsíros halak gazdagok ómega-3 zsírsavban, amelynek alacsony szintje összefügg a depresszió kialakulásával.

Az olívaolaj és a kókuszolaj pedig vélhetően növeli a test szerotoninszintjét. A szerotonin a hangulatot pozitívan befolyásoló ingerületátvivő anyag. Hetente akár háromszor is fogyasszunk lazacot, pisztrángot, makrélát és szardíniát. Az olíva- és a kókuszolaj legyen mindennapi étrendünk része.

Idegnyugtató aminosavak

A magnéziumban gazdag ételek, mint a mandula és a kesudió, több idegnyugtató hatású aminosavat – gamma-aminovajsavat, triptofánt és L-teanint – tartalmaznak.

+ A napfény vitaminja

A napfény hatására kialakuló D-vitamin többféleképpen is hozzájárul a test működéséhez. Különösen az alacsony D3-vitamin-szintet hozzák összefüggésbe a hangulat ingadozásával. Csak a táplálékból nehéz elegendő D-vitaminhoz jutni. A téli hónapokban a biotojás fogyasztása csökkenti a hiányt, aktivizálja az elmét, és ösztönzően hat a pozitív érzésekre.

Érdekli a 800 gyógymód receptje? További infót a könyvről itt találhat.

Nézze meg karácsonyi előfizetési ajánlatainkat, amelyekben HVG Könyvet kap a HVG Extra Pszichológia magazin mellé.


VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Koronavírusos a svéd királyi család két tagja

Koronavírusos a svéd királyi család két tagja

5 ötlet, ahol jobb helye lesz a fotóidnak, mint a Facebookon

5 ötlet, ahol jobb helye lesz a fotóidnak, mint a Facebookon

Új funkciót kapott a TikTok, megvédheti a felhasználót az epilepsziás rohamoktól

Új funkciót kapott a TikTok, megvédheti a felhasználót az epilepsziás rohamoktól