Elle Macpherson, az ausztrál szépség például kifejezetten saját márkás bugyijainak és melltartóinak köszönheti, hogy egyetlen modellként szerepel a világ 100 leggazdagabb nőjének listáján. Az Elle Macpherson Intimates nevű brand és vállalat, melyet a gyönyörű hölgy 1990-ben indított el, csak Nagy-Britanniában 40 millió fontot ér. A jó név és a jó fehérneműk mellett természetesen a marketing sem elhanyagolható része a biznisznek, és Macpherson ezt igen jól tudja.
Hirdetési kampányai közül több komoly vihart kavart: egy horrorfilmszerűen megcsinált filmjét például be is tiltották Ausztráliában a beérkezett panaszok miatt. Úgy tűnik, arrafelé érzékenyebbek a médiafogyasztók, mivel a brit sztárfotós, Rankin által 2004-ben fotózott "peep-show" látószögből készült sorozatot és filmet is megtámadták, pedig azt Hitchcock Hátsó ablak című filmje ihlette. Az egyik képet végül betiltották, mert a panasz szerint azon úgy tűnt, mintha a hölgy maszturbálna. Bár számos szakértő szerint a hüvelykujj nem alkalmas erre a tevékenységre, az adott kép többet nem jelenhetett meg nyomtatásban. A többi szerencsére megmenekült, egyébként a kampányban szereplő modell maga Macpherson volt, és végül mind a hirdetési szakma, mind a vásárlók szívét meghódította.
A kampány olyannyira sikeres volt, hogy utórezgései még mostanában is érezhetők, legalábbis mi igen-igen direkt összefüggést vélünk felfedezni a Macpherson reklám és az itt következő, karácsonyi H & M fehérnemű hirdetés között, amelynek főszereplője a Macphersonnal pontosan egyidős, azaz 44 éves. Emmanuelle Béart reklámja szintén botrányt kavart, a svéd sajtó egy része pornográfnak titulálta. Nem tudjuk, mi zavarhatta őket ennyire, talán a macska?
Jennifer Lopez nem szereti a pazarlást, a hírnévből minden apró lehetőséget igyekszik kifacsarni, parfümje és ruhái után fehérneműket is "tervezett". A Jennifer Lopez Lingerie 2004-ben indult és a bugyik-melltartók mellett hálóruhákat is kínált.
Bár a bevételek a hírek szerint nem rosszak, Lopez mégis elégedetlen lehet, mert azt híresztelik, hogy a világraszóló Tom Cruise esküvőn nagyon összemelegedtek Victoria Beckhammel és közös vállalkozásba kezdenek a fehérnemű piacon.
Kylie Minogue (a fenti képen és az alábbi videókon) sem az a szégyenlős fajta, ha vetkőzésről vagy pénzről van szó. Mielőtt saját neve alatt elindította volna fehérnemű vállalkozását, már szerepelt egy enyhén szólva merész Agent Provocateur hirdetésben.
Aztán rájött, hogy sokkal kifizetődőbb, ha ugyanezt a pénzt saját magának keresi meg, és 2004-ben bemutatta a világnak a Love Kylie brandet, amelynek reklámkampánya szintén igen dögösre sikerült, főszerepben az aprócska hölgy fenekével.
A kezdeti siker után a Love Kylie eladásai az egekbe szöktek - Ausztráliában legalábbis -, amikor kiderült, hogy Minogue-nak mellrákja van és vissza kell vonulnia egy időre a gyógyulás érdekében. Furcsa módon, most, hogy Kylie bejelentette, tökéletesen meggyógyult és visszatér énekesként, sem koncertturnéjának jegyei, sem a melltartói nem annyira kelendőek már.
Kádár Mónika