Annak esélye, hogy légi szerencsétlenségben veszítjük életünket, 1 a 9 millióhoz. Több mint ötvenezerszer kéne repülőre ülnünk életük során, hogy ilyen módon hívjuk ki magunk ellen a sorsot.

Bár a légiközlekedés messze a legbiztonságosabbnak mondható utazási forma, időnként azért előfordulnak légibalesetek. Szerencsére a légitársaságok mindent megtesznek ezek elkerülése érdekében, ezért 2007-ben a halálozások száma a 2006-os adatokhoz képest 790-ről 631-re, azaz 20 százalékkal csökkent. Évente 2,5 milliárd ember ül repülőre. Az adatok alapján ez azt jelenti, annak esélye, hogy légi szerencsétlenségben vesztjük életünket, 1 a 9 millióhoz!

A témáról bővebben itt olvashat! 

 

hvg.hu Shake

2007 fekete év a légibemutatók kalendáriumában

Nem zárt jó évet 2007-ben a légibemutató-iparág. Jóval több nagy baleset kísérte világszerte ezeket az - amúgy nem kis rizikófaktorú - eseményeket, mint a megelőző években, ráadásul a legkülönfélébb okok miatt történtek az emberéleteket követelő malőrök. E balesetek kapcsán felidézzük a legnagyobb katasztrófákat is.

hvg.hu Shake

A légitársaságok tíz legbosszantóbb rejtett díja

Jó, ha tudjuk, hogy a légitársaságok mint iparvállalatok nem termelnek pénzt, és ez sajnos így van a Wright-fivérek óta. Talán ezért döntöttek úgy, hogy titokban beépítenek áraikba néhány arcátlan extra költséget is. Cserébe azonban nem adnak olyan színvonalú szolgáltatást, mint amilyet az utasok ezekért az összegekért jogosan várhatnának.

Shake

Öt dolog, amit a légitársaságok elhallgatnak a felszolgált ételről

Már a légitársaságok által felszolgált ételek gondolata is erőteljes – gyakran negatív – reakciókat vált ki a legtöbb utasból. Hozzátehetjük azonban a “jó” jelzőt. Vagy ezen még hangosabban nevetnek? Talán nem, mert esetleg már hallottak olyan légitársaságról, amely valóban hajlandó erőfeszítéseket tenni a fedélzeti ételek javítása érdekében.

Shake

Fapadossal vagy hagyományossal röpülünk?

A néhány éve még lesajnált fapadosok az utóbbi esztendőkben megsokszorozták forgalmukat és bevételeiket, amivel komoly bajba sodorták a hagyományos légitársaságokat.

Shake

Szuperrepülő járt Ferihegyen

Budapesten járt a világ legnagyobb repülője, a Mriya. Neve ukránul álmot jelent, és mint a gép története bizonyítja, a kijevi Antonov Tervezőirodában az 1980-as évek második felében kifejlesztett gép az iroda nagy álma volt és maradt is. Jelenleg egyetlen üzemképes példány van a világon, amely január 18-án Budapestre érkezett szállítmányával; földrengésmérő berendezésekkel. A Travelline a helyszínen készített felvételeket.

Vége a végtelen kamionsoroknak Nagylaknál? Kész az új elkerülő

Vége a végtelen kamionsoroknak Nagylaknál? Kész az új elkerülő

Négy nagy erőcsoport alakulhat az Európai Parlamentben

Négy nagy erőcsoport alakulhat az Európai Parlamentben

És akkor a kalocsaiak elővehetik a régi orosz nyelvkönyveket

És akkor a kalocsaiak elővehetik a régi orosz nyelvkönyveket

Százezer forintba került az öt ponty

Százezer forintba került az öt ponty

Hamiltoné a pole pozíció Monacóban

Hamiltoné a pole pozíció Monacóban

Kifulladóban a párizsi sárgamellényes mozgalom

Kifulladóban a párizsi sárgamellényes mozgalom