szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

„a KLM ismét megmutatja, hogy szerepet vállal a biokerozin fejlesztésében “, nyilatkozta Camiel Eurlings...

„a KLM ismét megmutatja, hogy szerepet vállal a biokerozin fejlesztésében “, nyilatkozta Camiel Eurlings, vezérigazgató. ”2009 novemberében bemutattuk, hogy a biokerozin felhasználásával történő repülés technikailag lehetséges. Most, másfél évvel az első Camelina felhasználásával történő repülésbemutatásunkat követően, bizonyításául egy újabb szakasz következik. Hamarosan engedélyezetté válik a bioüzemanyaggal történő légi utasforgalom bonyolítása. Különösen büszke vagyok arra, hogy bejelenthetem, hogy a KLM ezt a jelentős lépést szeptemberben megteszi. “.

A gépek használt főzőolajból készült bioüzemanyaggal fognak működni. A KLM nyitott arra, hogy különféle nyersanyagokat használjon fel a végső termékhez, mindaddig, amíg azok megfelelnek a fenntarthatósági feltételeknek, beleértve a CO2 kibocsátás jelentős csökkentését és a biodiverzitásra és élelmiszer készletre gyakorolt minimális negatív hatást. A KLM által használt bármely bioüzemanyagnak technikai tulajdonságait tekintve pontosan egyeznie kell a hagyományos kerozinnal, továbbá módosítás nélkül meg kell felelnie a repülőgép motorok és az infrastruktúra követelményeinek.

KLM

Az üzemanyagot a Dynamic Fuels gyártja, és a KLM, a North Sea Group és a Spring Associates által 2009-ben alapított SkyNRG konzorcium forgalmazza. A SkyNRG aktívan fejleszt egy fenntartható termékláncot a légiforgalomban használható bioüzemanyagok területén. Az alternatív kerozin fenntarthatósága számos tényezőn múlik, és minden esetben egyéni elbírálás alá esik.

Annak érdekében, hogy a jövőben ezen a területen helyes döntéseket lehessen elérni, a SkyNRG-t egy, a Természetvédelmi Világalap (WWF) holland ágát, a Solidaridad-ot, és az Utrechti Egyetem Copernicus Intézetét magába foglaló, független Fenntarthatósági Bizottság látja el tanáccsal. A Fenntarthatósági Bizottság pozitív javaslata nagy jelentőséggel bír a KLM számára.

A KLM szintén támogatja a WWF által kiadott Energia Jelentésben szereplő álláspontot, amely úgy tartja, hogy csak a biomassza felhasználásával készült alternatív üzemanyagok helyettesíthetik megfelelően a fosszilis üzemanyagokat az olyan szektorokban, mint a légi forgalom. Eurlings: “A 100%-ig fenntartható energiához vezető út hatalmas kihívást jelent. A bioüzemanyagok árának folyamatosan és jelentős mértékben csökkennie kell. Ezt innovációval, együttműködéssel és megfelelő szabályozással lehet elérni, amelyek hozzájárulnak a bioüzemanyag elterjedéséhez a légiforgalmi iparban, szem előtt tartva a tisztességes versenyt. Együttesen kell haladnunk előle ahhoz, hogy a fenntartható üzemanyag folyamatosan elérhető legyen”.

A KLM 2007 óta vesz rész a fenntartható bioüzemanyag fejlesztésében. Az Air France KLM szintén vezető szerepet tölt be az üzemanyag-hatékonyság területén. Az Air France KLM hat egymást követő évben volt szektorvezető a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen.

Közel 2000 embernek ad munkát, és töretlenül növekszik a hazai vállalat

Közel 2000 embernek ad munkát, és töretlenül növekszik a hazai vállalat

Működött a régi trükk, néhány drót össze, és máris kulcs nélkül lopták el a Ladát

Működött a régi trükk, néhány drót össze, és máris kulcs nélkül lopták el a Ladát

Polt Péter átadta lemondását Sulyok Tamásnak

Polt Péter átadta lemondását Sulyok Tamásnak

Donald Trump születésnapi katonai parádéja 45 millió dollárba kerülhet az amerikai adófizetőknek

Donald Trump születésnapi katonai parádéja 45 millió dollárba kerülhet az amerikai adófizetőknek