szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Századik születésnapját ünnepli csütörtökön az amerikai kultúra egyik jelképévé vált autómárka, a Chevrolet, amely az eladott kocsik számát tekintve a negyedik helyen áll a világon. Az ikonná vált Camaro és Corvette modellek építője ma külföldön is minden eddigit felülmúló lendülettel igyekszik terjeszteni a márkát.

Az 1970-es években a csoport a következő jelszóval népszerűsítette járműveit: "Baseball, hot dog, apple pie (almás sütemény) és Chevrolet". Ezek mind tipikusan amerikai dolgok és ikonok. A Chevrolet olyan kocsi, amely "praktikus", "elérhető" és "bizonyos értékeket testesít meg". Szinte minden amerikai családnak van - vagy volt valamikor - egy Chevroletje - idézte az AFP az évforduló alkalmából Michelle Krebst, az edmunds.com szakportál elemzőjét.

A több mint 700 dalban megénekelt "nagyon amerikai" Chevrolet kocsikból egy évszázad alatt 209 millió darabot adtak el. A cég mégis egy európai nevét viseli: Louis Chevrolet Svájcban született, kivándorlása előtt sokáig Franciaországban élt, és korábban autóversenyzőként szerzett hírnevet.

A gyár létrehozásához 1911-ben társult vele William Durant, aki néhány évvel korábban megalapította a General Motors céget. Miután onnan pénzügyi problémák miatt távoznia kellett, Durant arra számított, hogy új társának autóversenyzőként szerzett hírneve jól kamatoztatható lesz a cég számára.

Detroit városában együtt építették meg a Series C Classic Six nevű első, elegáns Chevrolet luxuskocsit, amely az akkor igen tekintélyes 105 kilométeres sebességet is képes volt elérni. 2150 dollárba került, ami ma 50 ezer dollárnak felelne meg. A cég igazi lendületét azonban az 1914-es Model H adta meg, amelyet az első tömegtermelésű típus, a Ford T versenytársának szántak.

A két konstruktőr között ettől fogva állandó volt a konkurencia. A legendás márkák hűséges vásárlói természetesen leszólták a másik modelljeit. "Egy Chevrolet Camaro után annak tulajdonosa soha nem vásárolt Ford Mustang kocsit, és viszont" - jegyezte meg az edmunds.com elemzője.

A mai választék igen széles, a Sonic és a Spark városi kiskocsiktól a luxus terepjáró Equinox Silverado autón át a vegyes hasznosítású, teherszállításra is alkalmas pickup típusig. Az amerikai piac tekintélyes részével rendelkező Chevrolet ma arra törekszik, hogy világszerte vezető márkává váljon.

A cég kezdettől fogva exportálta járműveit Európába és Dél-Afrikába. Kínában első márkakereskedése 1921-ben kezdte meg tevékenységét. Az Egyesült Államokon kívül először 1924-ben épült Chevrolet autógyár, Koppenhágában.

2009-ben a Chevrolet Sanghajba helyezte át nemzetközi műveleteinek központját. Ugyanebben az évben Kína vált a cég harmadik legnagyobb piacává - közvetlenül az amerikai és a brazil mögött.

Tavaly világszerte összesen 4,26 millió Chevrolet személyautót és pickupot adtak el, többet, mint előzőleg bármikor, ám az idei év eddigi forgalma szerint 2011-ben még ezt a számot is felülmúlhatja a cég - mondta Chris Perry kereskedelmi igazgató.

Hollywoodi filmbe illő dohánymaffia működött Magyarországon

Hollywoodi filmbe illő dohánymaffia működött Magyarországon

Gyerekekkel teli iskolabuszt robbantott fel egy öngyilkos merénylő Pakisztánban

Gyerekekkel teli iskolabuszt robbantott fel egy öngyilkos merénylő Pakisztánban

Kifosztották Woody Harrelson és Bill Maher hollywoodi fűboltját

Kifosztották Woody Harrelson és Bill Maher hollywoodi fűboltját

7 millió forintot is lehet keresni az Instagrammal – új programot tesztelnek

7 millió forintot is lehet keresni az Instagrammal – új programot tesztelnek