szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Super Bowl reklámblokkjai aranyat érnek, a hirdetések előzeteseit már az esemény előtt gerjesztett figyelem kíséri, így várva-várja a nagyérdemű, hogy meglássák őket teljes valójukban. Íme az egy percbe tömörített portékatukmák a legrangosabb amerikai focimeccsről.

59 százalék már várja, 30 százalék szereti. A Harris Interactive egy tanulmányban ezt állapította meg az amerikaiak Super Bowl-reklámokhoz való hozzáállásáról, így elmondható, hogy az NFL-döntőre készült millió dolláros költségvetésű hirdetésekre nem érvényes az a marketing alaptétel, miszerint a büdzsé fele kidobott pénz, csak nem lehet tudni, hogy melyik fele. Az amerikai futball döntő eseményén százszázalékos a hatékonyság, tehát tuti nyertes az, aki az egyik negyed után kap egypercnyi reklámidőt - azaz borsos áron megveszik azt. De nem lenne Amerika, ha nem lenne így is küzdelem: méghozzá a legkreatívabb, legviccesebb, legzseniálisabb egy percért. A kreatívok a reklámokat tekintve a három kötelezően ajánlott mézesmadzagból a szexet csak visszafogottan vethetik be a családi sporteseményen, de kutya és gyerek annál több látható a klipekben idén is.

Kétségtelen: kutyából volt a legtöbb. Nem csupán a Volkswagen vetette be, de a Doritos chips és a Skechers is, ez utóbbi hirdetésének megalkotói még moonwalkingra is megtanítottak egy francia bulldogot a siker érdekében.

A cuki kisbabák sem maradhattak ki idén, és hiába, még mindig nem unják a Nicsak, ki beszél?-t Amerikában. Felbukkant egy beszélő pelenkás, de a Doritos első negyed utánra időzített reklámjában a csúzlivá alakított csöppségre is sokan ráharaptak.

Az autómárkák beleadtak mindent, és bár a Volkswagent lepipálni nem volt könnyű a tavalyi Darth Veder-es ötlet után, azért kitettek magukért. Az Audi például az "alkonyatos" vámpírlázat lovagolta meg, a Chevrolet pedig a 2012-re megjósolt világvégét figurázta ki, a Chrysler viszont úgy döntött, nem is próbál humoros lenni, inkább a szívekre hat. Felbérelte Clint Eastwoodot, aki messiásként beszél a néphez vereségről, összetartásról, újrakezdésről, és persze: győzelemről. Méghozzá a félidőre komponálva. Megható.

A szexi reklámok emancipálódtak: David Beckham ugyanis legyőzte idén meztelenkedésben a nőket a Super Bowlon. A H&M ugyanis nem csupán vele adja el, de vele is tervezteti az alsónadrágjait, a 15 dolláros Beckham-gatyát és a hozzátartozó isteni testet megcsodálhatták az NFL-rajongók elölről-hátulról.

 

A volt NATO-főtitkár visszatért a norvég kormányba és kész beleállni Trump vámháborújába

A volt NATO-főtitkár visszatért a norvég kormányba és kész beleállni Trump vámháborújába

Kemény bírálat Oxfordból az egykori akadémiai intézetek vezetőjének

Kemény bírálat Oxfordból az egykori akadémiai intézetek vezetőjének

Zelenszkij szerint Ukrajnának atomfegyverekre van szüksége

Zelenszkij szerint Ukrajnának atomfegyverekre van szüksége

Látványos magyar tuningot kapott a Skoda új villanyautója

Látványos magyar tuningot kapott a Skoda új villanyautója