szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Lewis Hamilton teljesítette a küldetést: a McLaren 2008-as világelsője a Lotusok szorongatásában is magabiztos győzelmet aratott a Forma-1-es Magyar Nagydíjon. A brit úgy érzi, hogy a hungaroringi diadallal sikerült életet lehelni saját világbajnoki esélyeibe.

Elmaradt a meglepetés a Forma-1-es Magyar Nagydíjon: az egész hétvégén kirobbanó formában autózó McLaren-ász, Lewis Hamilton a pole pozícióból indulva annak ellenére is sima győzelmet aratott Mogyoródon, hogy a Lotusok végig a sarkában loholtak.

2008 világbajnoka idei második, pályafutás tizenkilencedik diadala után úgy érzi, hogy a hungaroringi sikerrel lendületet adott saját bajnoki reményeinek, amelyek a hétvége kezdete előtt egyre haloványabbnak tűntek. Annak fényében igaza is van, hogy a tabella éllovasa, Fernando Alonso nem tudta folytatni nagy nyári sorozatát: a Ferrari kétszeres vb-elsője ezúttal csak 5. lett, így a 4. helyen állomásozó brit hátránya jelenleg 47 egység a 164 pontot jegyző spanyolhoz képest.

Jól megmutatta

Hamilton és Grosjean boldog (Raikkonen, a harmadik dobogós "csak" elégedett)
AP / Czagány Balázs

„Ez a hétvége jól megmutatta, hogy nyitott a bajnokság” – nyilatkozta Hamilton – „Fernando kevesebb pontot szerzett, s amennyiben ez a következő néhány futamon is így lesz, szerintem fel tudok zárkózni. Egyenletes teljesítményre van szükségünk, számos területen javítanunk kell az autót és biztos vagyok benne, hogy ez sikerülni fog. Remek, hogy egy újabb győzelemmel a tarsolyunkban vonulhatunk el a nyári szünetre.”

Hamiltonnak a szerződéshosszabbítási tárgyalások szempontjából is jókor jött az átütő magyarországi eredmény, ugyanis a kiszivárgott hírek szerint nem egészen rózsás a viszony a versenyző és a McLaren között. A kontraktus az évad végén lejár, a csapat marasztalja Hamiltont, de csak kisebb fizetésért, amit a brit nem akar elfogadni, így a legrosszabb forgatókönyv szerint az is előfordulhat, hogy az évad végén kenyértörésre kerül a sor.

A Lotus versenyzői ezúttal is lemaradtak a győzelemről, pedig minden eddiginél közelebb jártak hozzá. A futam első felében a 2. pozícióból rajtoló Romain Grosjean kergette a későbbi győztes Hamiltont, majd csapattársa, a 6. helyről okos gumistratégiával előretörő Kimi Räikkönen vette célkeresztbe a britet, akit a kemény – volt olyan fázisa a kergetőzésnek, amikor mindössze fél másodperc volt a különbség a két autó között – presszionálás ellenére sem tudott megelőzni.

Kerék a keréken

Érdekes volt a két Lotus helycseréje, ugyanis a 45. körben megejtett második kerékcseréje után a finn az 1-es kanyarnál egy kíméletlenül kemény manőverrel utasította maga mögé Grosjeant. Bár Bahrein után újfent kettős dobogós helyezést szerzett a finn-francia páros, nem titkolták csalódottságukat, ami annak fényében elfogadható, hogy újabb érvet kaptak azok a bírálók, akik szerint nem a csapat, sokkal inkább a versenyzők tehetnek arról, hogy még egyszer sem tudtak győzni a mezőny egyik legjobb autójának tekintett E20-assal.

Raikkonen a második helyet érő taktikán
MTI / Földi Imre

„Közel kerültem Lewishoz, de lehetetlen volt megelőzni. Sajnálom, hogy most sem sikerült győznünk, de továbbra is mindent megteszünk annak érdekében, hogy magasabb szinte léphessünk” – mondta Räikkönen, akit KERS-problémák is hátráltattak a futam során. Grosjean hozzátette: „A csapat szempontjából jó az eredmény, de csalódott vagyok. Üldöztem Lewist, de közben veszítettem egy pozíciót Kimivel szemben, így elúsztak a győzelmi esélyeim. Ilyen a versenyzés, de legalább sok pontot gyűjtöttünk a csapatnak.”

Nem zárt túl jó hétvégét a Red Bull: Sebastian Vettel a 4. pozícióban futott be, míg Mark Webber csak a 8. helyen zárt, ám az energiaitalosoknál rendületlenül hangsúlyozzák, hogy az utóbbi napokban nagy port kavart nyomatékggörbe-ügy egyáltalán nem hat ki az RB8-as versenygép teljesítményére. „A versenytempónk jobb volt, mint amiről az eredményünk árulkodik. Ha tudnánk javítani a kvalifikációs teljesítményünkön és a rajtjainkon, akkor sokkal jobbak is lehetnénk” – fogalmazott a gárda kétszeres világbajnok címvédője, Sebastian Vettel, aki megközelítette a tabellán a csapattársát: míg Webber 124 pontjával a 2. helyen áll Alonso mögött, addig a német mindössze 2 ponttal lemaradva birtokolja a 3. pozíciót.

A Red Bullok a másik McLarent, Jenson Buttont, valamint az utóbbi időszak bírálataira pontokkal válaszoló Williams-versenyzőt, Bruno Sennát fogták közre. Befért a pontszerzők közé a ferraris Felipe Massa és a Mercedes versenyzője, Nico Rosberg is.

Az összecsapás legnagyobb csalódása Michael Schumacher volt: a német előbb a rajtrácson ragadt, ezért a versenyigazgató újabb felvezető kört rendelt el, majd a boxutcából a mezőny után eredő hétszeres világbajnok klasszist áthajtásos büntetéssel sújtották az első körben megejtett kerékcserénél elkövetett boxutcai gyorshajtásért. A rangidős versenyző megpróbáltatásai az 58. körben értek véget, amikor feladta a futamot.

”A gyötrelmes kezdés után már csak azért folytattam, hogy hátha történik valami rendkívüli és hasznot húzhatunk belőle. A végén túlságosan felmelegedett a motor és gondjaink voltak a telemetriával is, ezért úgy döntöttem, hogy leállítom a motort” – kesergett Schumacher.

Mogyoródról a mezőny nyári pihenőre vonult: a mostani, öthetes szabadságnál hosszabb még soha nem volt a Forma-1 történetében, a száguldás augusztus 2-án, a Belga Nagydíjjal folytatódik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!