szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Noha barcelonai produkciója alapján nehéz elhinni, Nico Rosberg állítja: az évad első európai futamán bevetett új fejlesztéseket nem csapat- és honfitársára, Michael Schumacherre szabta a Mercedes GP istálló. Ezen a hétvégén a rövidebb tengelytávú Ezüstnyilat vetik be, ami nem aggasztja a hétszeres világbajnok veteránt.

Csak küszködött múlt hétvégén, Barcelonában az átépített Ezüstnyíllal Nico Rosberg, aki ennek ellenére cáfolja a közkedvelt teóriát, amely szerint a Mercedes GP csapat- és honfitársára, Michael Schumacherre szabta a W01 típusjelű versenygép új fejlesztéseit.

Spanyolországban először fordult elő idén, hogy a három év után visszatérő hétszeres világbajnok jobbnak bizonyult az előző két futamon két dobogós helyezést szerző kollégájánál. A 41 esztendős klasszis a 4. pozícióban zárta a futamot, amit a paddock-ban mindenki annak tudott be, hogy az évad első európai futamára szánt újdonságokat - megnövelt tengelytáv, új motorborítás, egyebek - a veterán sofőr igényeit szem előtt tartva dolgozta ki az istálló.

Rosberg szemlátomást gyötrődött a Circuit de Catalunyán, ennek ellenére a hétvégi Monacói Nagydíj előtt leszögezte: nincs alapja a teóriának.

"Michael és én nagyon hasonló stílusban vezetünk, így nem fordulhat elő olyan, hogy valami neki jobban kedvez, mint nekem. Az tény, hogy az autó alulkormányzott, ami nagyban hátráltat engem, de dolgozunk ezen, mert ez Michaelnek sem jó. Mérnökeimmel együtt tanulmányoztuk az adatokat és úgy tűnik, hogy rájöttünk néhány dologra. Annyi bizonyos, hogy az autó roppant alulkormányzott, ami így volt az évad eddigi részében is" - idézi az Autosport című brit szaklap internetes portálja Rosberget.

Michael Schumacher Mercedesének kormánya Monacóban
MTI/EPA

Az egyéni tabellán 50 ponttal az 5. helyen állomásozó reménység szerint nem ad aggodalomra okot az, hogy Barcelonában vereséget szenvedett házon belüli ellenfelétől: "Egy tizedre voltam az időmérőn Michaeltől, aki nagyon jól vezetett, de úgy gondolom, hogy képes vagyok megbirkózni ezzel. A versenyem nem alakult jól. Volt egy kisebb incidensem a rajtnál, megsérült a kocsi alja és emiatt elszállt az aeróm. Ettől fogva kész katasztrófa volt az egész, így ezt a versenyt nem érdemes alapul venni."

Monaco szűk és kanyargós városi pályáján a Mercedes GP a felfüggesztés geometriája miatt ismét a rövidebb tengelytávú autót veti be. Schumacher - aki Barcelonában visszakapta a téli teszteléseken használt alvázat is - elfogadja a csapat döntését.

"A hosszabb tengelytávú autóval több beállítási megoldásra van lehetőségem. Viszont ha a hosszabb tenelytáv jobb beállításai lehetőségekkel is lassabb, mint a rövidebb tengelytáv kevesebb beállítási lehetőséggel, akkor inkább a rövidebb tengelytávot választom. Éppen ezt fogjuk csinálni itt" - nyilatkozta a hétszeres vilgáelső, aki örült a barcelonai eredménynek, de leszögezte, hogy mivel a riválisok előnye továbbra is túlságosan nagy, elégedettségre semmi ok.

Schumacher öt futam után 22 ponttal az egyéni tabella 9. helyén állomásozik, míg a Mercedes GP 72 egységgel 4. a konstruktőri ranglétrán.

Forrás: automenedzser.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Sport

Schumacher titkos tesztje Angliában

Zárt kapuk mögött próbálta ki új autóját egy angliai pályán Michael Schumacher, a Forma-1-es Mercedes GP hétszeres világbajnok pilótája.