szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A brazil Felipe Massa a 2011-es Forma-1-es szezon utolsó futamán, Brazíliában éppen századszor ül a Ferrari volánja mögé. 2006 óta versenyez a maranellóiaknál, de nyugodt lehet, még egy éve biztosan van a csapatnál.

A brazil Felipe Massa 2006-ban igazolt át a Sauber-Petronas csapatából a Ferrariba, ahol év végén rögtön harmadik lett az egyéni világbajnoki versenyben. Sőt, 2008-ban javított, és Lewis Hamilton mögött második lett, de a 2009-es Magyar Nagydíjon elszenvedett súlyos balesete, majd felépülése óta nem találja régi formáját (idén és tavaly is csak a hatodik helyet szerezte meg a pontversenyben).

Az olasz csapat azonban bízik benne,  jövőre is számít rá, ráadásul a 2011-es szezon utolsó futamán, számára hazai pályán, a Brazil Nagydíjon századszorra ül a Ferrari autójába. Karrierje során ez lesz egyébként a 152. Forma-1-es versenye, pályafutása kétharmadát tehát a Ferrarinál töltötte).

Felipe Massa

"Nagyon fontos hétvége lesz ez számomra, ez a tizedik Forma-1-es évem vége. Mondjuk, beleszámolom 2003-at is, mert akkor csak tesztpilóta voltam a Ferrarinál - nyilatkozta a 30 éves Massa a Ferrari hivatalos internetes oldalának. - Szerencsére még mindig fiatal vagyok, de tíz év mérföldkő egy F1-es pilóta életében."

"A Ferrari egyik legtöbbet versenyeztetett pilótája vagyok. Mindez együtt különlegessé teszi számomra ezt a hétvégét: tizedik Forma-1-es évem, a századik Ferrari-futamom és mindez éppen otthon, Brazíliában. Nem csoda, ha nagyon jó eredményt szeretnék elérni vasárnap."

Felipe Massa eddigi tizenegy Forma-1-es futamgyőzelméből kettőt Brazíliában szerzett (2006, 2008). Idén viszont nagyon lemaradt az élbolytól, és 108 ponttal csak hatodik a pontlistán.

A 2011-es Forma-1-es szezon állását megtekintheti ide kattintva!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Forma-1: önkéntes koplalás után jöhet a nagy zabálás

A Forma-1 jövőjére is komoly hatással lehetnek a csapatok költségeinek jövőbeli csökkentéséről szóló tárgyalások. Bár az elmúlt években 1,2 milliárd dollár párolgott el az F1-ből, a jövőben fordulhat a kocka, ez pedig alááshatja a 2009-ben megindult racionalizálási folyamatot. Az elvileg közmegegyezés során kialakított korlátok már eddig is számos vitát szültek, s a parázs hangulatot csak fokozhatja, hogy idővel a szponzorok is visszatérnek a száguldó cirkuszba. Kétrészes sorozatunk második epizódjában azt nézzük meg, miért nem működhet hosszú távon a takarékosság az F1-ben.

hvg.hu Sport

A Forma-1-es Renault nagy kérdése: Kubica helyett Senna?

Bruno Senna idén már beülhetett a Forma-1-es Renault-ba, a Belga Nagydíjtól kezdve ugyanis átvette Nick Heidfeld helyét az R31-ben. Mivel a sérült Robert Kubica a jelek szerint mégsem biztos, hogy visszatér, lehet, hogy ott marad 2012-ben is.

hvg.hu Sport

Forma-1: "Hamilton lebecsülte Buttont"

Martin Whitmarsh, a Forma-1-es McLaren csapatfőnöke szerint Lewis Hamilton 2010-ben még nem hitte el, hogy új csapattársa, Jenson Button valaha is legyőzi őt. Idén mégis sikerült neki.

hvg.hu Sport

Forma-1: Új pilótákat tesztel a Ferrari

Két fiatal Formula 3-as pilóta vett részt a Ferrari szerdai Fiatal Pilótatesztjén az olaszországi Vallelungában. Egy speciális 2009-es modellel köröztek.